Τον Σεπτέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν μείωση 6,1% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, συνεχίζοντας την καθοδική πτώση των πωλήσεων για δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Το θετικό είναι η επιβράδυνση που καταγράφεται σε σύγκριση με την απότομη μείωση του 18,3% που σημειώθηκε τον Αύγουστο.
Αρνητικά αποτελέσματα είχαμε σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: απώλειες σημειώθηκαν στη Γερμανία με -7%, στη Γαλλία με -11,1% και στην Ιταλία -10,7%, με την ισπανική αγορά να κάνει την έκπληξη και να σημειώνει άνοδο στις ταξινομήσεις 6,3%.
Το μερίδιο των BEV στην αγορά της ΕΕ που έφτασε το 17,3% της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ τον Σεπτέμβριο, από 14,8% πέρυσι, οι όγκοι από το έτος μέχρι σήμερα μειώθηκαν κατά 5,8% με το συνολικό μερίδιο αγοράς να μειώνεται στο 13,1% από 14% πέρυσι.
Το οκτάμηνο Ιανουαρίος-Αύγουστος 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 1,4%, φτάνοντας σχεδόν τα 7,2 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα). Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν μόνο κατά 0,6% και σχεδόν έφτασαν τα 8 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία.
Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 22,3% με μειώσεις να καταγράφονται σε όλες τις μεγάλες αγορές. Τα plug-in-hybrids αντιπροσώπευαν το 6,8% της αγοράς αυτοκινήτων.
Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 12,5% και το μερίδιο αγοράς της βελτιώθηκε στο 32,8%. Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,9% και η αγορά αυτοκινήτων diesel συρρικνώθηκε κατά 23,5%.