Η Stellantis, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως, αντιμετωπίζει τον κίνδυνο επιβολής προστίμων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω υπέρβασης των στόχων εκπομπών CO2 που θα τεθούν σε εφαρμογή από το 2025. Η αυτοκινητοβιομηχανία προσανατολίζεται σε μείωση της παραγωγής βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη για να αποφύγει τις οικονομικές επιπτώσεις από τα αυστηρότερα όρια εκπομπών.
Ο νέος Chief Operating Officer της Stellantis στην Ευρώπη, Ζαν-Φιλίπ Ιμπαράτο, δήλωσε ότι οι περικοπές στην παραγωγή θα μπορούσαν να ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα. Τα νέα όρια εκπομπών αναμένεται να μειωθούν κατά 19%, φτάνοντας τα 93,6 g/km, κάτι που αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους για την αποφυγή προστίμων. Το πρόστιμο της ΕΕ για την υπέρβαση των στόχων ανέρχεται σε 95 ευρώ ανά γραμμάριο υπέρβασης, ανά όχημα. Εταιρείες όπως η Stellantis, που διαθέτουν μεγάλους στόλους SUV και άλλων οχημάτων με υψηλότερες εκπομπές, βρίσκονται αντιμέτωπες με τον κίνδυνο πληρωμής μεγάλων ποσών σε πρόστιμα.
Οι προβλέψεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη δείχνουν μεικτή εικόνα. Παρά τη δυναμική ανάπτυξη των EVs, η διείσδυση τους στην αγορά παραμένει περιορισμένη, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν μόλις το 14,7% των πωλήσεων μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023. Παράλληλα, η Stellantis ενδέχεται να χρειαστεί να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων για να καλύψει τη μείωση στην παραγωγή οχημάτων εσωτερικής καύσης.