Μία πραγματική επανάσταση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται σε εξέλιξη. Αυτό υποστηρίζει τουλάχιστον η εταιρεία Fisker, η οποία σκοπεύει να λανσάρει το διάστημα 2020 - 2023 ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο με μπαταρίες νέας τεχνολογίας στερεού τύπου Solid State, για τις οποίες έχει κατοχυρώσει μάλιστα και διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Μία πρώτη ιδέα από το μελλοντικό μοντέλο μας δίνει το ηλεκτροκίνητο Emotion, που παρουσίασε τον περασμένο Ιανουάριο η δανέζικη εταιρεία, κινέζικης ιδιοκτησίας από το 2013 και μετά.
Χάρη σε αυτές τις μπαταρίες, που θα έχουν 2,5 φορές μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τις κλασικές ιόντων λιθίου, θα διαθέτει το μελλοντικό ηλεκτροκίνητο Fisker αυτονομία μεγαλύτερη των 800 χιλιομέτρων, ενώ η φόρτιση θα ολοκληρώνεται μέσα σε μόλις ένα λεπτό! Εφόσον υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια και στην πράξη, τότε θα αλλάξει ριζικά το τοπίο στην αυτοκίνηση, καθώς θα έχουν αντιμετωπισθεί δύο από τα βασικότερα εμπόδια για την εξάπλωσή της, δηλαδή η περιορισμένη αυτονομία και οι ατέλειωτοι χρόνοι φόρτισης των μπαταριών.
Στα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούνται μπαταρίες ιόντων λιθίου, αντίστοιχης τεχνολογίας με τις μπαταρίες των κινητών τηλεφώνων, που απαιτούν έως και οκτώ ώρες για να φορτιστούν πλήρως, ενώ προσφέρουν αυτονομίες το πολύ 500 χιλιομέτρων στις καλύτερες περιπτώσεις. Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα των συγκεκριμένων μπαταριών αποτελεί και η ακριβή τιμή τους, που αυξάνει κατακόρυφα το κόστος παραγωγής των σύγχρονων ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η Fisker φαίνεται, ότι βρήκε λύση και σε αυτό, καθώς –σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις της- οι επαναστατικές μπαταρίες στερεάς κατάστασης Solid State προβλέπεται να κοστίζουν ένα κλάσμα της τιμής των σημερινών και ταυτόχρονα θα είναι πολύ ασφαλέστερες, ενώ θα διαθέτουν σημαντικά μεγαλύτερο κύκλο ζωής. Η διαφορά τους από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου εντοπίζεται κυρίως στο υλικό του ηλεκτρολύτη στο εσωτερικό τους, που είναι στερεό και όχι υγρό, πιο ανθεκτικό και σταθερό σε υψηλές θερμοκρασίες και σαφώς λιγότερο εύφλεκτο σε περίπτωση βραχυκυκλώματος.
Πρόκειται για μία τεχνολογία, η οποία απαιτεί ακόμη αρκετή εξέλιξη, όμως της ανήκει το μέλλον. Μεγάλοι αυτοκινητοκατασκευαστές, όπως η Toyota, η Hyundai και η VW –αλλά και η Samsung- επενδύουν δισεκατομμύρια στην έρευνα για τη δημιουργία μπαταριών στερεού τύπου, που φιλοδοξούν να κάνουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσιτό στις πλατιές μάζες και κατάλληλο για χρήση εντός και εκτός πόλης. Όπως δείχνουν πάντως τα πράγματα, θα τους προλάβει μία μικρή μάρκα από την Κίνα με ρίζες από τη Δανία.