Μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος EU-LIVE (Efficient Urban Light Vehicle), η PSA (Peugeot-Citroen), παρουσίασε το πρώτο δείγμα γραφής, που αφορά ένα τετράτροχο ελαφρύ όχημα, με υβριδικό σύστημα κίνησης και πολύ μικρές διαστάσεις.
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα EU-LIVE αφορά την ανάπτυξη ενός οχήματος αστικής και περιαστικής μετακίνησης, το οποίο μέσα στην πόλη θα έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων και διαστάσεις τέτοιες, ώστε να είναι εύκολη, πρακτική και βιώσιμη η χρήση του. Σε αυτό συμμετέχουν πολλές εταιρείες με την PSA να είναι η μόνη εκπρόσωπος της βιομηχανίας αυτοκινήτου.
Στόχος του είναι η δημιουργία μια κοινής «πλατφόρμας», η οποία θα χρησιμοποιείται σε διάφορους τύπους αστικών οχημάτων με γνώμονα τη χαμηλή κατανάλωση και τους ελάχιστους έως μηδενικού ρύπους.
Η PSA ανέπτυξε ένα υβριδικό σύστημα κίνησης με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες στους πίσω τροχούς (κατασκευής Brembo και Elaphe), οι οποίοι αντλούν ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών της Samsung.
Έως τις ταχύτητες των 70 χλμ./ώρα, το όχημα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και μηδενικούς ρύπους. Στον αυτοκινητόδρομο ή σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, από τα 70 έως τα 130 χλμ./ώρα, την κίνηση αναλαμβάνει ένας μονοκύλινδρος κινητήρας εσωτερικής καύσης, ισχύος 42 ίππων, αναλαμβάνει αυτόματα έργο.
Το μικρό τετράτροχο όχημα συγκαταλέγεται από άποψη κατηγοριοποίησης ανάμεσα στα δίτροχα και στα τετράτροχα οχήματα και διαθέτει μερικά πολύ πρωτοποριακά χαρακτηριστικά. Η διθέσια καμπίνα του είναι θερμαινόμενη και υπάρχει αερόσακος για τον οδηγό, ενώ η ανάρτησή του είναι υδροπνευματική και το πλαίσιο παίρνει κλίση όπως αυτή της μοτοσικλέτας στις στροφές.
Με μήκος μόλις 2,4 μέτρα και πλάτος 85 εκατοστά, το πρωτότυπο όχημα διαθέτει περιστρεφόμενες προς τα επάνω πόρτες που δεν χρειάζονται παρά ελάχιστο πλάτος για να ανοίξουν. Ο χώρος που καταλαμβάνει είναι λίγο μεγαλύτερος από αυτόν ενός τρίκυκλου σκούτερ και φυσικά απείρως μικρότερος από αυτόν ενός αυτοκινήτου, ακόμα και Smart.
Θα είναι το πόνημα της ομάδας EU-LIVE και της PSA, το επόμενο αυτοκίνητο που θα γεμίσει τους ευρωπαϊκούς δρόμους; Από τεχνική άποψη θα μπορούσε σίγουρα, ωστόσο μένει να δούμε πως ακριβώς θα προωθηθεί εμπορικά η ιδέα, η οποία έχει πολλά και μεγάλα πλεονεκτήματα.