To 2017 είναι το έτος που ο κόσμος του αυτοκινήτου υποδέχθηκε τη νέα γενιά του αποκαλούμενου ως «πολυτελέστερου αυτοκινήτου στον κόσμο»: την 8η συνέχεια της Rolls Royce Phantom.
Το πρότυπο του όρου της λιμουζίνας δεν αλλάζει συχνά. Από το 1925 που το όνομα για πρώτη φορά χαρακτήρισε ένα μοντέλο της βρετανικής μάρκας έχουν περάσει 92 χρόνια και μόλις 7 γενιές των θρυλικών Phantom. Έτσι, κάθε νέο μοντέλο, που εμφανίζεται περίπου μετά από 11,5 χρόνια, αποτελεί σημαντική είδηση στο χώρο του αυτοκινήτου αν και η Phantom, αφορά ελάχιστους τυχερούς που θα την αποκτήσουν σε όλο τον κόσμο.
Διατηρώντας τον τίτλο του πιο «αθόρυβου αυτοκινήτου στον κόσμο», η νέα Phantom είναι 10% πιο ήσυχη από την προηγούμενη γενιά. Τόσο ήσυχη, που η βρετανική εταιρεία χαριτολογώντας αναφέρει ότι στις μετρήσεις θορύβου στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, οι τεχνικοί έλεγξαν τις ρυθμίσεις αναφοράς των ηχόμετρων για να βεβαιωθούν ότι λειτουργούσαν σωστά.
Βρετανοί δημοσιογράφοι, που το οδήγησαν, το χαρακτηρίζουν ως «εξωφρενικά ήσυχο», «απίστευτα άνετο» και «εντυπωσιακά πολυτελές». Οι εικόνες που συνοδεύουν τη νέα Phantom, σίγουρα τους επιβεβαιώνουν, τουλάχιστον ως προς την πολυτέλεια.
Η προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια είναι δεδομένη σε κάθε γενιά Phantom, στη νέα όμως το γεγονός ότι στο ταμπλό μπορεί να δημιουργηθεί ένα εντελώς προσωπικό έργο τέχνης, μια γλυπτή επιφάνεια σύμφωνη με την αισθητική του ιδιοκτήτη, ξεπερνά κατά πολύ τα γνωστά πλαίσια της εξατομίκευσης και της αίσθησης μοναδικότητας.
Ταυτόχρονα και παρά τη φαινομενική ομοιότητα της νέας με την απερχόμενη Phantom, τίποτα δεν έχει μείνει ίδιο στην πραγματικότητα. Το αλουμινένιο πλαίσιο του μοντέλου είναι νέο, 30% πιο άκαμπτο και σημαντικά πιο ελαφρύ, ο V12 κινητήρας των 6,75 λίτρων έχει αποκτήσει δύο turbo για μέγιστη ροπή 900 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. μόλις, ενώ η ισχύς έχει σκαρφαλώσει στους 563 ίππους.
Πιθανώς θα μπορούσαν να είναι και περισσότεροι, όμως εδώ το ζήτημα δεν είναι οι απτές επιδόσεις, αλλά το πως αυτές επιτυγχάνονται. Με την πιο εξελιγμένη πνευματική ανάρτηση που έως και τις ταχύτητες των 100 χλμ./ώρα «διαβάζει» το δρόμο και προσαρμόζεται αυτόματα σε πραγματικό χρόνο, με τετραδιεύθυνση και διάταξη διπλών ψαλιδιών εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η Phantom 8ης γενιάς απλώς περνά πάνω από οποιαδήποτε επιφάνεια και με όποια ταχύτητα χωρίς το παραμικρό να ενοχλεί τους επιβάτες.
Οι τελευταίοι μπορούν να επικοινωνούν όσο χαμηλόφωνα επιθυμούν καθώς, εκτός από τα διπλά και ηχομονωμένα τοιχώματα του αμαξώματος, τα ειδικά τζάμια και τα 130 κιλά μονωτικών υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, η Phantom έχει ακόμα και ελαστικά ειδικής κατασκευής 22 ιντσών, των οποίων ο θόρυβος κύλισης είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτος.
Μετά από όλα αυτά τα φώτα τεχνολογίας laser, που εξασφαλίζουν ορατότητα έως και 600 μέτρα, η δυνατότητα περιφερειακής θέασης του αυτοκινήτου με ειδικές κάμερες και όλα τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης μάλλον μοιάζουν περιττές λεπτομέρειες να αναφερθούν.
Η τιμή της Phantom φυσικά και δεν ανακοινώνεται από την εταιρεία, καθώς όποιος επιθυμεί να την μάθει, απλά δεν μπορεί να την αγοράσει. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, τα πάντα ξεκινούν από το επίπεδο των 500.000 ευρώ. Αυτό είναι περίπου το κόστος εκκίνησης της κανονικής έκδοσης, με μήκος κάτι πάνω από 5,7 μέτρα, ενώ με 50.000 ευρώ ακόμα ξεκινά η διαπραγμάτευση για την αγορά της επιμηκυμένης έκδοσης των 5.9 περίπου μέτρων. Καθώς καμία Rolls Royce δεν είναι ποτέ ίδια με κάποια άλλη, αφού παράγεται σύμφωνα με τις αισθητικές και εξοπλιστικές προτιμήσεις του κάθε ιδιοκτήτη της, το κόστος της μπορεί να εξακοντιστεί κατά περίπτωση σε δυσθεώρητα ύψη.