Κόκκινο πανί για τα εργατικά συνδικάτα αλλά δημοφιλής ανάμεσα στους μετόχους των εταιρειών που έχει εργαστεί, ο Χέρμπερτ Ντις ανέλαβε τη διοίκηση του ομίλου της VW από τον Ματίας Μίλερ με στόχο να την οδηγήσει σε μια εντελώς νέα εποχή.
Ο Αυστριακής καταγωγής πρόεδρος του Δ.Σ. του VW Group παίρνει ως δαχτυλίδι από τον Μίλερ με κλεισμένη μια τριετή συμφωνία της εταιρείας με το πανίσχυρο συνδικάτο μετάλλου της Γερμανίας, με αποτέλεσμα να απολαμβάνει απρόσκοπτη εργασιακή ειρήνη στα πρώτα του βήματα. Συνηθισμένος στα δύσκολα ωστόσο, ο Ντις δεν δίστασε να αφήσει μια λαμπρή καριέρα στην BMW το 2015, αναλαμβάνοντας τα ηνία της VW αμέσως μετά από μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις στην ιστορία της, το σκάνδαλο με την παραποίηση των ρύπων στους κινητήρες diesel
Ο Ντις, αυστριακός υπήκοος που γεννήθηκε στο Μόναχο, έχει μακρά σταδιοδρομία σε υψηλές θέσεις της ευρωπαϊκής –και δη της γερμανικής- αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μετά από μια σημαντική ακαδημαϊκή πορεία στην τεχνολογία των οχημάτων και της μηχανολογίας - κατέχει διδακτορικό δίπλωμα - εντάχθηκε στο γερμανικό κολοσσό Bosch το 1989, όπου εργάστηκε σε διάφορους ρόλους, πριν κάνει την αναπόφευκτη κίνηση του προς την αυτοκινητοβιομηχανία, με την είσοδό του στην BMW το 1996 ως διευθυντής μακροπρόθεσμου και διαρθρωτικού σχεδιασμού.
Από την θέση αυτή απέκτησε τη φήμη του ικανού διαπραγματευτή και κορυφαίου στον εντοπισμό και την μείωση της σπατάλης. Ωστόσο, με τους ηγέτες των συνδικάτων της BMW και μέλη του συμβουλίου εργαζομένων της δεν τα πήγε ποτέ καλά, με αποτέλεσμα η άνοδός του προς την κατάκτηση της προεδρίας του Δ.Σ. στη γερμανική μάρκα να θεωρείται αβέβαιη.
Η υπόθεση του dieselgate μπορεί να κόστισε στην VW, αλλά για τον Ντις ήρθε την πιο κατάλληλη στιγμή. Πολλοί θεώρησαν ότι ανέλαβε το πηδάλιο του Τιτανικού, ωστόσο για τον ίδιο ήταν μια ιδανική ευκαιρία να πραγματοποιήσει ευρείες αλλαγές, μείωση κόστους παραγωγής και αλλαγή πλεύσης προς την ηλεκτροκίνηση, με στόχο το μέλλον.
Η δουλειά του αυτό το διάστημα διαδραμάτισε ένα σημαντικό ρόλο στα σημερινά ανθηρά οικονομικά αποτελέσματα της Volkswagen - πέρυσι, η εταιρεία πέτυχε ρεκόρ κερδών και εσόδων, καθώς και πωλήσεις αυτοκινήτων ρεκόρ. Αυτά τα δεδομένα, σε συνδυασμό με τη σταθερή και άτεγκτη διοικητική του πορεία, κατέστησαν τον Ντις ως τον ιδανικό υποψήφιο για την ανάληψη της θέσης του Ματίας Μίλερ.
Ο δρόμος του Ντις όμως δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Ο γερμανικός όμιλος βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης και αυτή πρέπει να προχωρήσει με γοργά βήματα. Τη στιγμή που οι υπόλοιποι κατασκευαστές δημιουργούσαν στρατηγικές συμμαχίες και επενδύσεις στην αυτόνομη κίνηση οχημάτων και την ηλεκτροκίνηση, ο όμιλος της VW έχανε πολύτιμο έδαφος προσπαθώντας να αντιμετωπίσει την κρίση του dieselgate.
Πλέον ο δρόμος υποτίθεται ότι ανοίγει διάπλατα, ωστόσο το μεγάλο και σχετικά δυσκίνητο όχημα του ομίλου της VW θα πρέπει να πατήσει βαθιά το γκάζι για να μην βρεθεί πίσω στις εξελίξεις.