Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

15:40

Άνοδος - έκπληξη 2,8% του ΑΕΠ των ΗΠΑ το β' τρίμηνο

15:38

ΑΣΕΠ: Από σήμερα οι αιτήσεις για κατάταξη εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ

15:34

Βρετανία: Άνευ προηγουμένου κεφάλαια άντλησαν οι τράπεζες από εργαλείο της BoE

15:34

Αστικά Λύματα: Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα στο Ευρωδικαστήριο

15:19

Κρεμλίνο: Είμαστε σε συνομιλίες με την Ουκρανία ενόσω ο Ζελένσκι βρίσκεται στην εξουσία

15:18

ΠΟΥ: Οι Ευρωπαίοι παραμένουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές αλκοόλ παγκοσμίως

15:08

BoE: Οι αυξήσεις των επιτοκίων ώθησαν επιπλέον 320.000 ανθρώπους στη φτώχεια

14:58

Φιλιππίνες: Μεγάλη πετρελαιοκηλίδα από ανατροπή τάνκερ - Κουβαλούσε 1,5 εκατ. λίτρα καυσίμου

14:48

Συγχώνευση Attica - Παγκρήτιας: Υπέρ επί της Αρχής ψήφισαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

14:34

Κικίλιας: Δίνουμε τη μάχη της αντιπυρικής περιόδου μέρα με την ημέρα

14:33

Oxfam: Το πλουσιότερο 1% αύξησε την περιουσία του κατά 42 τρισ. δολάρια συνολικά την τελευταία δεκαετία

14:30

Τρ. Πειραιώς: Νέα παράταση στην ανταμοιβή συνεπών δανειοληπτών Στεγαστικών Δανείων

14:28

Nestle: Υποβαθμίζει το outlook και επιβραδύνει την αύξηση τιμών

14:22

Κάμπινγκ Αγίας Τριάδας: Επιλέξιμος επενδυτής η Matenisa Trading - Στα 19,5 εκατ. ευρώ το τίμημα

14:13

Π. Μαρινάκης: Η Ελλάδα πιο ισχυρή από ποτέ αμυντικά και διπλωματικά

14:06

Southwest Airlines: Βουτιά 46% στα κέρδη β' τριμήνου - Πτώση για τη μετοχή

13:52

ΤτΕ: Πατάει γκάζι τον Ιούνιο η χρηματοδότηση επιχειρήσεων - Πιέσεις στους ελεύθερους επαγγελματίες

13:39

Allianz Trade: Ο Βαγγέλης Καζάκης ανέλαβε τη θέση του Εμπορικού Διευθυντή

13:27

ΔΕΛΤΑ: Υψηλές επιδόσεις στη βιώσιμη διαχείριση αποβλήτων

13:22

Αύξηση 2,8% στον γενικό δείκτη τιμών έργων κατασκευής νέων κτιρίων κατοικιών το β' τρίμηνο

13:11

Διάσημοι ηγέτες και προσωπικότητες στο AI-generated fashion show του Έλον Μασκ

13:10

Ιδιώτες γιατροί: Απέχουν από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση Παρασκευή με Δευτέρα

13:06

Νέο άλμα 5,4% στις τιμές των οικοδομικών υλικών τον Ιούνιο

13:04

Τσιάρας: Προέχει να κλείσει ο κύκλος μετάδοσης της πανώλης – Στα 18 συνολικά τα κρούσματα

13:03

Κίνα: Επίσκεψη της Μελόνι στο Πεκίνο το Σάββατο

12:46

Φορολοταρία: Έγινε η κλήρωση για τις συναλλαγές Ιουνίου - Δείτε εάν κερδίσατε έως 50.000 ευρώ

12:44

Μυλωνάς: Έτος ορόσημο το 2023 για την Εθνική Τράπεζα – Μέρισμα 332 εκατ. ευρώ στους μετόχους, νέα δάνεια 7 δισ. ετησίως την τελευταία 3ετία

12:39

Το 98% των Ελλήνων βλέπει διαφθορά στη χώρα - Η σύγκριση με την Ευρώπη

12:37

Σε ύφεση η φωτιά στην περιοχή Μεσαύλια του Δήμου Πλατανιά

12:34

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η κατανάλωση - Άνοδος και στο διαθέσιμο εισόδημα το 1ο τρίμηνο

gazzetta
gazzetta reader insider insider