Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

23:40

Λάιεν: Ενθαρρυντικά νέα η κατάπαυση του πυρός Ισραήλ - Χεζμπολάχ

23:28

Wall Street: Δεν θορυβήθηκε από τους δασμούς Τραμπ - Νέα ρεκόρ για S&P 500 και Nasdaq

23:11

Πτώση για το πετρέλαιο μετά την συμφωνία για εκεχειρία στον Λίβανο

22:45

Μπάιντεν: Ισραήλ και Λίβανος συμφώνησαν σε κατάπαυση πυρός

22:36

Ιταλία: Επίταξη του προσωπικού των ΜΜΜ ενόψει γενικής απεργίας την Παρασκευή

22:24

Ισραήλ: «Ιστορικό λάθος η εκεχειρία με Χεζμπολάχ» λέει ο υπ. Εθνικής Ασφάλειας

22:18

Οι ρευστές γεωπολιτικές ισορροπίες επηρεάζουν τον χρυσό

22:06

ΣΥΡΙΖΑ: Ας διαβάσουν προσεκτικά το βιβλίο της Μέρκελ όσοι συκοφαντούσαν τον Τσίπρα

21:40

Αλβανία: Ένταση σε διαδήλωση της αντιπολίτευσης κατά της κυβέρνησης Ράμα

21:24

Πρακτικά Fed: Να συνεχιστούν οι μειώσεις επιτοκίων αλλά με σταδιακό ρυθμό

21:21

Δασμοί: Το πρώτο ράπισμα Τραμπ – Η αντίδραση των αγορών και τα σενάρια

20:57

Παπαστεργίου: Αναβαθμίζουμε τη συνολική ανθεκτικότητα της χώρας έναντι κυβερνοαπειλών

20:48

Μπλίνκεν: Οι ΗΠΑ επισπεύδουν την παράδοση στρατιωτικής βοήθειας στην Ουκρανία

20:40

Στα δημοσιονομικά τα «σπάμε» αλλά οι Βρυξέλλες στέλνουν μηνύματα για μεταρρυθμίσεις - επενδύσεις

20:11

Διάγγελμα Νετανιάχου: Εάν η Χεζμπολάχ σπάσει την συμφωνία εκεχειρίας, θα επιτεθούμε

20:07

Πεσκόφ: «Ανεύθυνες» οι συζητήσεις περί παράδοσης πυρηνικών όπλων στην Ουκρανία

19:59

Τσεχία: Πυρκαγιά στο Εθνικό Θέατρο της Πράγας

19:46

Gazprom: Σταματά η ροή φυσικού αερίου στην Ευρώπη μέσω Ουκρανίας από το 2025

19:45

Νέος χάρτης «άγονων» περιοχών – Οι αλλαγές του υπουργείου Υγείας

19:34

Ινδία: Το Google Maps στο στόχαστρο έρευνας μετά από φονικό τροχαίο

19:22

Mediterra: Στο 54,14% αυξήθηκε η συμμετοχή της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου

19:20

Ευρωαγορές: Οι προθέσεις Τραμπ κοκκίνισαν τους δείκτες

19:16

Θεοδωρικάκος: 10.000 έλεγχοι εν όψει Black Friday - Δεν χαριζόμαστε σε κανέναν

19:09

ΕΣΠΑ: Συνεδρίαση θεματικού δικτύου για την Ολοκληρωμένη εδαφική και βιώσιμη αστική ανάπτυξη

19:00

Πόσα βγάζουν οι αεροπορικοί κολοσσοί από τις επιπλέον χρεώσεις

18:51

Η G7 υπογραμμίζει την υποστήριξή της στην Ουκρανία και καταδικάζει τη ρωσική «πυρηνική ρητορική»

18:34

Ρωσία: Απαντά στις «ρωσοφοβικές» πρακτικές της Βρετανίας απαγορεύοντας την είσοδο σε 10 υπουργούς

18:29

Στάσσης: Οι επενδύσεις της ΔΕΗ συμβάλλουν στην ενεργειακή ασφάλεια στην ΝΑ Ευρώπη

18:25

Στην Κύπρο την Τετάρτη ο Κυρ. Μητσοτάκης - Συνάντηση με Ν. Χριστοδουλίδη

18:19

Κρι Κρι: Στα 36,36 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 9μηνο - Αύξηση τζίρου 17,4%

sponsor appearance
gazzetta
gazzetta reader insider insider