Καλά, δεδομένων των συνθηκών, πηγαίνει ο τουρισμός καθώς φορείς και πολιτεία μιλούν για ένα ποσοστό της τάξης του 60% σε σχέση με το 2019. Θυμίζουμε ότι τον Μάιο οι προσδοκίες για το καλοκαίρι ήταν στο 50% της κίνησης του 2919 στην καλύτερη περίπτωση.
Ωστόσο η πορεία του Ιουνίου και του Ιουλίου και κυρίως του τελευταίου δεκαπενθημέρου ενισχύουν τις προσδοκίες καθώς οι αφίξεις αγγίζουν έως και το 70% της αντίστοιχης περιόδου και το… βαρύ χαρτί του Αυγούστου είναι μπροστά. Βεβαίως για να είμαστε σοβαροί για να αξιολογηθεί θετικά συνολικά η φετινή κίνηση σε πόλη τη διάρκεια της σεζόν, θα πρέπει να δούμε κατά πόσο θα επιτευχθεί μία επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέχρι τουλάχιστον τα μέσα του φθινοπώρου.
Επίσης θα έχει ενδιαφέρον να αξιολογηθούν όχι μόνο οι αφίξεις αλλά και τα έσοδα. Και εκεί είναι το… ζουμί. Καθώς από την τουριστική αγορά λείπουν φέτος κάποια βαριά πορτοφόλια όπως είναι οι επισκέπτες κυρίως από ΗΠΑ και Καναδά, αλλά και η Αυστραλία. Ενώ είναι σαφές ότι έχουν γίνει μεγάλες προσφορές για την προσέλκυση επισκεπτών. Με ότι αυτό γενικώς μπορεί να σημαίνει και για την κατανάλωση και την αγορά. Πάντως το βαρύ πυροβολικό εξακολουθεί βα είναι η Γερμανία, ενώ στις εκπλήξεις της σεζόν οι μεγάλες αφίξεις από Πολωνία, ενώ προφανώς το άνοιγμα των βρετανικών ταξιδιωτικών συνόρων ανακουφίζει πλέον προορισμούς που δέχονται μεγάλο όγκο Βρετανών τουριστών όπως η Κρήτη κ.α.
Φέτος πάντως, πολύ περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, η χώρα έχει οφεληθεί και από ένα θεαματικό και σημαντικότατο επικοινωνιακό μπουστ το οποίο προέρχεται από διεθνείς celebrities, ηθοποιούς, σταρ της μουσικής, αθλητές, επιχειρηματίες, επώνυμους, οι οποίοι ήρθαν και έρχονται στη χώρα. Καθώς και από την συμμετοχή επιτέλους της χώρας στο παγκόσμιο παιχνίδι των κινηματογραφικών παραγωγών με την επιλογή για γυρίσματα. Όλα αυτά αποτελούν μία τεράστια διαφήμιση που ναι μεν λειτούργησε και φέτος αλλά κυρίως αναμένεται να αποφέρει σημαντικά οφέλη την επόμενη χρόνια καθώς η Ελλάδα μπαίνει πλέον στα ραντάρ ενός ευρύτατου κοινού πιθανών επισκεπτών. Μία διαφήμιση που θα κόστιζε εκατοντάδες εκατομμύρια με όρους καμπάνιας…
Και βέβαια τα έσοδα του τουρισμού περιμένει με αγωνία και το οικονομικό επιτελείο. Από το ύψος αυτών θα κριθούν πολλά σε σχέση με τα περιθώρια της οικονομικής πολιτικής από το φθινόπωρο και με το βλέμμα στο 2022. Σε μία περίοδο που τα πράγματα εξακολουθούν να είναι ευμετάβλητα καθώς δεν μπορεί να γίνει ασφαλής πρόβλεψη για την πορεία της πανδημίας, τις συνέπειες και τις ανακουφιστικές δράσεις που θα απαιτηθούν περαιτέρω.