Με τη μάσκα να αποτελεί πλέον βασικό «όπλο» κατά της πανδημίας του κορονοϊού που άλλαξε τις ζωές μας τους τελευταίους 7 μήνες, τα δεδομένα ακόμη και σε κλάδους όπως της μόδας, ανατρέπονται και αναπροσαρμόζονται.
Οι νέες ανάγκες και συνήθειες του αγοραστικού κοινού, ο περιορισμός των μετακινήσεων, οι λιγότερες έξοδοι και η εργασία από το σπίτι, έχουν δημιουργήσει ένα διαφορετικό τοπίο της καθημερινότητας, στο οποίο όλοι καλούνται να προσαρμοστούν.
Ένας από τους πιο γνωστούς Έλληνες σχεδιαστές ρούχων, με σημαντική πορεία 20 ετών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ο Απόστολος Μητρόπουλος, παρακολουθώντας τις ανάγκες της εποχής, αποφάσισε να αλλάξει ρότα και να δημιουργήσει μάσκες, με τη δική του καλλιτεχνική ματιά.
«Έτσι όπως πάνε τα πράγματα, νομίζω ότι η μάσκα είναι το απόλυτο αξεσουάρ για όλους μας. Πάντα μου άρεσε να δουλεύω και να δημιουργώ χρήσιμα πράγματα με βάση τις ανάγκες της εποχής και του αγοραστικού κοινού» σημειώνει ο Απόστολος Μητρόπουλος στο insider.gr.
Ο ίδιος εξηγεί ότι «η μάσκα είναι ένα νέο είδος για εμένα και προτιμώ να ασχολούμαι με κάτι τέτοιο, παρά να φτιάχνω ρούχα που δεν μπορεί πλέον κανένας να τα βάλει πουθενά και φυσικά να πληρώσει ένα made to order ρούχο. Με τη μάσκα, δίνω τη δυνατότητα σε αρκετό κόσμο να πάρει ένα designer item σε πάρα πολύ καλή τιμή και ποιότητα».
Η απόφαση του Απόστολου Μητρόπουλου να σχεδιάζει μάσκες, ήρθε τους πρώτους μήνες της πανδημίας και αρχικά ξεκίνησε προκειμένου να απασχολείται ο ίδιος και στη συνέχεια να τις δίνει σε γνωστούς και φίλους.
«Ήταν περίπου μέσα Μαρτίου όταν μια πολύ καλή φίλη που δουλεύει σε μεγάλη φαρμακευτική εταιρεία, μου λέει “κάτσε και κάνε μάσκες, θα φοράμε σε λίγο καιρό όλοι υποχρεωτικά”. Ξεκίνησα για πλάκα και για να περνάει ο χρόνος μου, να κάνω μάσκες με υφάσματα σχεδιασμένα από εμένα που είχα στο αρχείο μου. Έκανα δοκιμαστικά στο πρόσωπό μου για την εφαρμογή και άρχισα να τις δίνω σίγα σιγά σε γνωστούς μου. Στις 4 Απριλίου ανέβασα στο Instagram μια φωτογραφία μου με μάσκα που είχε το λογότυπό μου. Ο Φώτης Σεργουλόπουλος έβαλε πρώτος δημόσια τη μάσκα μου και εμφανίστηκε στα social media και έτσι ξεκίνησαν όλα».
Οι μάσκες του γνωστού σχεδιαστή απευθύνονται σε ανθρώπους όλων των ηλικιών και κοστίζουν 15-20 ευρώ. Τις σχεδιάζει ο ίδιος ενώ τα σχέδια του ανανεώνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη ποικιλία. «Το εξωτερικό ύφασμα έχει ψηφιακό τύπωμα πάνω σε συνθετικό κρεπ από ανακυκλώσιμο πολυεστέρ και το εσωτερικό είναι λεπτή 100% βαμβακερή ποπλίνα. Έχω δημιουργήσει και παιδική σειρά η οποία διατίθεται αποκλειστικά στο Τhe Wonder Room στο Ψυχικό» εξηγεί.
Η ανταπόκριση του κόσμου στο νέο εγχείρημα του Απόστολου Μητρόπουλου υπήρξε από την αρχή πολύ θερμή. Οι περισσότεροι προτιμούν τις μάσκες με τα λογότυπά του, εκείνες με έντονα χρώματα καθώς και τις πιο χιουμοριστικές. «Από την αρχή υπήρξε μεγάλη ζήτηση αλλά η παραγωγή είναι πολύ μικρή και προσπαθώ να καλύψω όσους περισσότερους μπορώ. Κάποιοι μάλιστα έχουν αρχίσει και τις αγοράζουν σαν συλλεκτικές. Είναι κάτι το οποίο μου αρέσει πολύ γιατί καταλαβαίνουν ότι δεν είναι απλά μια μάσκα αλλά ένα νέο είδος εικαστικής μου έκφρασης» σημειώνει ο ίδιος.
Με πορεία 20 ετών
Ο Απόστολος Μητρόπουλος αποφοίτησε από τη Σχολή Βελουδάκη το 1997 και το 2001 παρουσίασε την κολεξιόν του στο Carousel du Louvre στο Παρίσι. Συνεργάστηκε στενά με την Patricia Field με τις δημιουργίες του να πωλούνται στο εμβληματικό κατάστημά της στη Νέα Υόρκη, αλλά και στο Dover Street Market. Μαζί παρουσίασαν ένα πρότζεκτ στη Miami Art Basel το 2016 και δημιούργησαν μια ειδική συλλεκτική συλλογή σε συνεργασία με ανερχόμενους Νεοϋορκέζους εικαστικούς που παρουσιάστηκε στο Jackie ‘O Beach τo 2017 στη Μύκονο.
Το 2005 επιλέχθηκε για τη διεθνή καμπάνια της Absolut Vodka σχεδιάζοντας το μπουκάλι «Absolut Mitropoulos», το οποίο βρίσκεται στο μουσείο της Absolut στη Στοκχόλμη.
To 2008 ο Βρετανός δημοσιογράφος μόδας, Ηywel Davies, στο βιβλίο του «100 New Fashion Designers» τον συμπεριλαμβάνει στην λίστα με τους 100 καλύτερους νέους σχεδιαστές.
Ο Απόστολος Μητρόπουλος μεγάλωσε σε ένα δυναμικό καλλιτεχνικό περιβάλλον αναπτύσσοντας στενή σχέση, βαθιά κατανόηση και αγάπη για τη σύγχρονη τέχνη αλλά και για τους μεγάλους κλασικούς της εικαστικής σκηνής. Ταυτόχρονα με τη δημιουργία των συλλογών του συνεργάστηκε με σημαντικά ονόματα στο χώρο του θεάτρου και του χορού, δημιουργώντας ρούχα για τις παραστάσεις τους.
Το 2014 συνεργάστηκε με τη διεθνούς φήμης εικαστικό Ρένα Παπασπύρου για ένα μοναδικό σόου στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης με βάση το έργο της «Φωτοτυπίες», ενώ το καλοκαίρι του 2019 δημιούργησε ειδικά καφτάνια σε συνεργασία με τον εικαστικό Σπύρο Αγγελόπουλο για την γκαλερί «Δύο Χωριά» στη Μύκονο με αφορμή την τελευταία του έκθεση.
Το 2011 ανέλαβε την επιμέλεια των ΜΑD VIDEO MUSIC AWARDS ενώ κάθε χρόνο παρουσιάζει τις συλλογές του στο μεγαλύτερο θεσμό της ελληνικής μόδας, το MADWALK. Την περίοδο 2018-2019 συμμετείχε στο διεθνούς φήμης τηλεοπτικό talent show μόδας, PROJECT RUNWAY.
Τον Νοέμβριο του 2018 δημιούργησε μια σειρά από hoddies ειδικά για την οργάνωση ΔΕΣΜΟΣ, με τα έσοδα να πηγαίνουν στους πληγέντες από την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι.
Παράλληλα έχει συνεργαστεί με την NET για τα τρέιλερ προγράμματος, ελληνικές αποστολές της Eurovision, την Coca-Cola για τη δημιουργία των στολών που χρησιμοποίησε στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας 2004 καθώς και με τις εταιρείες McDonald's, Cosmote, Vodafone, MerchedesBenz, Κοrres για τη δημιουργία ειδικών στολών για προωθητικές κινήσεις και διαφημιστικά. Έχει δημιουργήσει ειδικές σειρές συλλογών για το κατάστημα Βlack Block του μουσείου μοντέρνας τέχνης στο Παρίσι, Palais de Tokyο, το μουσείο Νakamura Keith Haring Collection στην Ιαπωνία, το μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα και για τις μπουτίκ ξενοδοχείων ανά την Ελλάδα, με τελευταία αυτή για το Four Seasons Athens.