Για σήμερα Παρασκευή 16 Ιουλίου έχει προγραμματιστεί από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την κοινοπραξία Κεντρική Οδός, υπό τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η τελετή παράδοσης των 14 χιλιομέτρων του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας - Ε65, σε κυκλοφορία.
Λίγες ημέρες μετά την ψήφιση από τη Βουλή της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρική Ελλάδας, που αφορούσε κατά βάση στο βόρειο τμήμα των 70 χλμ., έχουμε σημαντικές εξελίξεις και σε κομμάτι του νότιου τμήματος.
Επί της ουσίας, όπως εδώ και καιρό έχει αναδείξει το insider, πρόκειται για τη δυτική «Παράκαμψης Λαμίας» του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου, η οποία θα δοθεί στην κυκλοφορία από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή. Το τμήμα της Παράκαμψης Λαμίας ξεκινά από τη σύνδεση του Ε65 με τον Μαλιακό Κόλπο, στον ημικόμβο Ανθήλης και τερματίζει 3 χιλιόμετρα πριν τον κόμβο Καρπενησίου περίπου στην περιοχή Λιανοκλαδίου.
Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.
Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων, που δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017, και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).
Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου. Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2022. Η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται στο 72% του έργου. Αναφορικά με την πορεία κατασκευής του υπολοίπου νοτίου τμήματος του Ε65, ήτοι το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα, καταγράφεται σημαντική πρόοδος. Επίσης οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 81,3%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 65,3% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%. Η συνολική διάρκεια κατασκευής του νοτίου τμήματος είναι 36 μήνες και η παράδοση του στην κυκλοφορία αναμένεται το καλοκαίρι του 2022. Το κόστος του Νοτίου Τμήματος είναι 300 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.