Στην τελική ευθεία το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στην τελική ευθεία το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Στην τελική ευθεία, μετά από 13 χρόνια αναμονής, μπαίνει η κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.

Μετά τη νέα παράταση που δόθηκε και η οποία σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι και η τελική, ο διαγωνισμός βρίσκεται στο τελικό στάδιο με την κατάθεση των προσφορών να έχει προγραμματιστεί στις 30 Σεπτεμβρίου.

Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να υπάρξει ανάδοχος προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του νέου αεροδρομίου.
Αυτή τη φορά στελέχη του Υπουργείου Υποδομών εκτιμούν ότι ο διαγωνισμός θα έχει επιτυχή κατάληξη καθώς το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι μεγάλο.

Ένας από τους ισχυρούς διεκδικητές, μετά και την απώλεια της εκμετάλλευσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την Fraport, είναι η κοινοπραξία Ελλάκτωρ - Vinci η οποία ακούγεται ότι έχει πάρει πολύ "ζεστά" την υπόθεση Καστέλι.

Ένα από τα σχήματα που θα κατέβουν στο διαγωνισμό είναι και η J&P Αβαξ με τη γαλλική Bouygues και το Aerodrome de Paris.

Επίσης στο διαγωνισμό αναμένεται να συμμετάσχει η China State Construction Engineering Corporation σε κοινοπραξία με την Archirodon και την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου της Ζυρίχης, Flughafen Zόrich.

Ενδιαφέρον φαίνεται όμως να έχει επιδείξει και η ινδική GMR Infrastructure Ltd.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται δύο από τα πλέον πολυσύχναστα αεροδρόμια της Ινδίας στο Δελχί και το Hyderabad, είναι πιθανό να υποβάλει προσφορά.

Πηγές αναφέρουν ότι ο όμιλος που εδρεύει στο Bangalore (ασχολείται γενικότερα με έργα υποδομών και ενέργειας) αιτήθηκε και έλαβε «πιστοποιητικό εμπειρίας» από το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας για να συμμετέχει σε «διεθνή διαγωνισμό» για αεροδρόμιο στην Κρήτη.

Η επιχείρηση, πάντως, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα. «Δεν θα θέλαμε να σχολιάσουμε», δήλωσε εκπρόσωπος της Delhi International Airport Limited, του κονσόρτσιουμ που ηγείται η GMR και διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της πόλης.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ και θα συμπεριληφθούν οι οδικές συνδέσεις με τον Βόρειο (ΒΟΑΚ) και Νότιο Οδικό Άξονα (ΝΟΑΚ) Κρήτης.

Το διεθνές αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι και εφέτος το δεύτερο σε κίνηση αεροδρόμιο της Ελλάδος μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτική; Αεροπορίας για τον Ιούλιο έδειξαν ρεκόρ επιβατών, που ξεπέρασε σε ένα μήνα το 1 εκατ. επιβάτες, φτάνοντας στο 1.288.906 επιβάτες έναντι 1.003.457 πέρυσι.

Κατά την περίοδο κατασκευής αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου αναμένεται να δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας.

Εκτιμάται ότι την περίοδο λειτουργίας περισσότεροι από 4.000 εργαζόμενοι θα απασχολούνται σε θέσεις οι οποίες θα είναι σχετικές με τη δραστηριότητά του.

Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider