Βαθιά το χέρι στην τσέπη καλούνται να βάλουν οι Έλληνες οδηγοί καθώς οι τιμές καυσίμων έχουν ξεπεράσει ακόμη και τα 2 ευρώ το λίτρο σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας ενώ παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η πορεία της διεθνούς τιμής του πετρελαίου προς τα 100 δολάρια θα πυροδοτήσει νέα άνοδο.
Την Τρίτη, η τιμή του brent διαμορφώνεται 97,51 δολάρια το βαρέλι και η τιμή του φυσικού αερίου κινείται κατά 6% υψηλότερα ή κατά 30 σεντς στα 4,72 δολάρια ανά 1 εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες. Η ουκρανική κρίση, η χαμηλότερη παραγωγή και η αύξηση της ζήτησης πυροδοτούν τις ανησυχίες για στενότητα στην αγορά ενώ διεθνείς αναλυτές δεν αποκλείουν η τιμή του πετρελαίου να προσεγγίσει και τα 150 δολάρια.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, χθες, Δευτέρα, η μέση τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων διαμορφώθηκε στα 1,859 ευρώ το λίτρο στην Αθήνα, για το diesel κίνησης στα 1,597 και για το υγραέριο κίνησης στα 1,005. Στη Θεσσαλονίκη οι μέσες τιμές διαμορφώνονται στα 1,854 για τη βενζίνη, στα 1,592 για το diesel κίνησης και στα 1,041 για το πετρέλαιο κίνησης. Ωστόσο, σε αρκετά πρατήρια στη συμπρωτεύουσα, οι τιμές ξεπερνούν τα 2 ευρώ, κάτι που συμβαίνει και σε περιοχές της νησιωτικής χώρας όπως είναι οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα αλλά και στους παραδοσιακά «ακριβούς» νομούς όπως είναι η Αιτωλοακαρνανία όπου η μέση τιμή διαμορφώνεται στα 1,915 ευρώ ή την Αρκαδία όπου η μέση τιμή διαμορφώνεται τα 1,905 ευρώ.
Σημειώνεται ότι πριν από λίγες ημέρες, σε επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) επανέλαβε το αίτημά της μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα, επισημαίνοντας ότι, όπως έχει καταγραφεί, τα δημόσια έσοδα από τον ΦΠΑ είναι σημαντικά αυξημένα εξαιτίας της εξαιρετικά υψηλής τιμής των καυσίμων, με αποτέλεσμα σε σύγκριση με πέρυσι η αύξηση των κρατικών εσόδων να αγγίζει τα 10 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο. Παράλληλα, αναφέρει ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι πολίτες χρησιμοποιούν περισσότερο τα οχήματά τους και αποφεύγουν τον συνωστισμό των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς όχι γιατί είναι πλούσιοι, όπως ατυχώς ειπώθηκε, αλλά διότι προσπαθούν να προφυλαχτούν από την πανδημία, ενώ σημειώνει ότι το αυξημένο κόστος μεταφοράς επιβαρύνει επιπλέον τόσο τις τιμές των προϊόντων όσο και των υπηρεσιών, αυξάνοντας τον πληθωρισμό.