Η Κομισιόν είχε παραπέμψει την Ελλάδα στο ευρωδικαστήριο για τους σιδηροδρόμους στις 15/2

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η Κομισιόν είχε παραπέμψει την Ελλάδα στο ευρωδικαστήριο για τους σιδηροδρόμους στις 15/2
«Προφητική» αλλά όχι ικανή να αποτρέψει την τραγωδία στα Τέμπη, ήταν η παραπομπή της χώρας μας από την Κομισιόν μόλις στις 15 Φεβρουαρίου.

«Προφητική» αλλά όχι ικανή να αποτρέψει την τραγωδία στα Τέμπη, ήταν η παραπομπή της χώρας μας από την Κομισιόν μόλις στις 15 Φεβρουαρίου για μη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανόνες όσον αφορά στην λειτουργία και διαχείριση των σιδηροδρόμων.

Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις πριν από δύο εβδομάδες, αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ).

Όπως επεσήμανε στο σκεπτικό της απόφασης τότε η Κομισιόν, η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος).

Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ.

Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε στις 15 Φεβρουαρίου να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μόλις 15 ημέρες πριν από το καταστροφικό δυστύχημα στα Τέμπη που έχει ήδη δεκάδες θύματα και ο απολογισμός συνεχίζεται.

Ιστορικό

Η υποχρέωση σύναψης και δημοσίευσης συμβατικών συμφωνιών μεταξύ εθνικών αρμόδιων αρχών και διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οδηγίας για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο. Οι συμφωνίες αυτές περιλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κράτους μέλους και του διαχειριστή ή των διαχειριστών υποδομής.

Καλύπτουν όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες. Περιλαμβάνουν επίσης διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τέμπη: Τι είπε στην απολογία του ο σταθμάρχης - «Πάτησα το κουμπί, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε»

Δημοσία δαπάνη οι κηδείες των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη

Μήνυμα Μακρόν για την τραγωδία στα Τέμπη: «Η Γαλλία βρίσκεται στο πλευρό των Ελλήνων»

gazzetta
gazzetta reader insider insider