Τραγωδία στα Τέμπη: Στους 38 οι νεκροί - Τα πρώτα σενάρια για τα αίτια, συνεχίζονται οι έρευνες για αγνοούμενους

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τραγωδία στα Τέμπη: Στους 38 οι νεκροί - Τα πρώτα σενάρια για τα αίτια, συνεχίζονται οι έρευνες για αγνοούμενους
Τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη εξακολουθούν να αναζητούνται. Συνεχίζεται η μεγάλη επιχείρηση διάσωσης και απεγκλωβισμού. Έκτακτη δήλωση του πρωθυπουργού το απόγευμα. Παραιτήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Τελευταία ενημέρωση 20:31

Η φονική σύγκρουση των 2 τρένων αργά χθες το βράδυ στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη αποτελεί το πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα, αποκτώντας κλιμακούμενες αντιδράσεις και σε πολιτικό επίπεδο με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ανακοινώνει πως μεταβατικός υπουργός Μεταφορών μέχρι τις εκλογές μετά την παραίτηση Κ. Αχ. Καραμανλή αναλαμβάνει ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, υπέβαλε αμέσως την παραίτηση του. Το ίδιο και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η στάση του τον τιμά, καθώς όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος» τόνισε ο Κυρ. Μητσοτάκης. Μάλιστα, ο Έλληνας πρωθυπουργός, ζήτησε από τον κ. Γεραπετρίτη να προχωρήσει γρήγορα στη σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος αλλά και τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων.

Ο αριθμός των νεκρών ανέρχεται σε 38, με ανεπίσημες εκτιμήσεις να αναφέρουν πως αναμένεται να ανέβει κι άλλο. Από τους 72 νοσηλευόμενους επιβάτες, 15 πήραν εξιτήριο, ενώ 57 επιβάτες παραμένουν για νοσηλεία, εκ των οποίων 6 στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Επτά εκ των θυμάτων εντοπίστηκαν απανθρακωμένοι. Ανάμεσα στους νεκρούς είναι πολλά νέα παιδιά, φοιτητές που γύριζαν από τη Λάρισα και την Αθήνα στο Πανεπιστήμιό τους στη Θεσσαλονίκη. Νεκροί είναι επίσης και εννέα εργαζόμενοι του ΟΣΕ όπως μεταδίδει η ΕΡΤ.

Την ώρα της σύγκρουσης στην επιβατική αμαξοστοιχία, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, επέβαιναν 352 άνθρωποι, εκ ων οποίων οι 342 ήταν επιβάτες και οι 10 εργαζόμενοι. Δύο άτομα προσωπικό βρίσκονταν στην εμπορική αμαξοστοιχία. Η σύγκρουση έγινε υπό συνθήκες που διερευνώνται, ωστόσο αυτό που φαίνεται πως έγινε είναι ότι οι δυο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν, μετά τον σταθμό της Λάρισας, να κινούνται στην ίδια γραμμή, καταλήγοντας να συγκρουστούν μετωπικά.

Κ. Αχ. Καραμανλής: Αναλαμβάνω την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος

Ο κ. Καραμανλής, στην υποβολή της παραίτησής του, επεσήμανε πως ο πόνος από το φονικό δυστύχημα είναι ανείπωτος και ενώ έγιναν προσπάθειες να βελτιωθεί η κατάσταση με τον ελληνικό σιδηρόδρομο, δεν ήταν αρκετή για να αποτραπεί ένα τέτοιο δυστύχημα. «Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά» τόνισε.

«Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη. Γι’ αυτό το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος. Μέσα από την καρδιά μου, εκφράζω για άλλη μια φορά την οδύνη μου και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων» υπογράμμισε χαρακτηριστικά, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να κάνει δεκτή την παραίτηση του κ. Καραμανλή.

Νωρίτερα, από τον τόπο του δυστυχήματος, ο κ. Καραμανλής δεν μπόρεσε να κρύψει την συγκίνηση του, ενώ είπε πως οτιδήποτε και αν ειπωθεί τώρα για τα αίτια του δυστυχήματος «θα είναι πρώιμο και στην ουσία, με αυτό τον τρόπο (...) βεβηλώνουμε τη μνήμη των ανθρώπων που χάθηκαν».

«Σήμερα είναι πραγματικά μια θλιβερή μέρα και όλοι όσοι έχουμε βρεθεί εδώ εκφράζουμε την οδύνη και τη θλίψη μας, διότι οι σκηνές που βλέπουμε είναι, πραγματικά, συγκλονιστικές. Αυτή τη στιγμή οι σκέψεις όλων βρίσκονται στα θύματα και στις οικογένειές τους. Γνωρίζετε και καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για μία πολύ δύσκολη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Ακόμα δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των θυμάτων. Εγώ, όμως, θέλω και είμαι υποχρεωμένος να πω ένα πράγμα: Ότι θα διερευνήσουμε με απόλυτη σοβαρότητα, με απόλυτη διαφάνεια τα αίτια αυτού του τραγικού συμβάντος. Ό,τι όμως, πούμε τώρα θα είναι πρώιμο και στην ουσία, με αυτό τον τρόπο θα σας έλεγα, ότι βεβηλώνουμε τη μνήμη των ανθρώπων που χάθηκαν. Επομένως θα ήθελα να δείξουμε όλοι ψυχραιμία και να μείνουμε σε αυτό που σας είπα, ότι θα κάνουμε τα πάντα, για να διερευνήσουμε τα αίτια και να μην αφήσουμε τίποτα κάτω από το χαλί. Σας ευχαριστώ πολύ» είχε σημειώσει.

Καταγγελίες για τον σιδηρόδρομο

Την ίδια στιγμή, η «προφητική» αλλά όχι ικανή να αποτρέψει την τραγωδία στα Τέμπη παραπομπή της χώρας μας στο ευρωδικαστήριο από την Κομισιόν μόλις στις 15 Φεβρουαρίου για μη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανόνες όσον αφορά στην λειτουργία και διαχείριση των σιδηροδρόμων, επανέρχεται στα φώτα της δημοσιότητας.

Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις πριν από δύο εβδομάδες, αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ). Όπως επεσήμανε στο σκεπτικό της απόφασης τότε η Κομισιόν, η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Ταυτόχρονα, οι ελλείψεις του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι του τεχνικού εξοπλισμού, έρχονται εκ νέου στην επιφάνεια. Οι μηχανοδηγοί πάνε «στα τυφλά», μόνο με την υπόδειξη του σταθμάρχη, την ώρα που σε χώρες όπως η Γαλλία έχουν εκσυγχρονιστεί τα σιδηροδρομικά τους δίκτυα, καθώς δαπανήθηκαν περίπου 7 δισεκατομμύρια προκειμένου να γίνουν τα αυτονόητα. Αντίθετα, στην Ελλάδα υποστηρίζουν πως μέχρι αυτή τη στιγμή, όλα τα χρόνια, έχουν διατεθεί 15 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά συνεχίζουν να συνεννούνται με... κινητά τηλέφωνα.

Από το 2014, εκκρεμεί μια σύμβαση ανάμεσα στο Δημόσιο και τον εργολάβο που αφορά τον τηλεχειρισμό και τη σηματοδότηση. Ακόμα και σήμερα, σχεδόν μια δεκαετία μετά, η σύμβαση παραμένει στον αέρα. Για την ιστορία, το μόνο κομμάτι σε όλη τη χώρα που έχει τηλεχειρισμό και σηματοδότηση είναι το δρομολόγιο «Τιθωρέα - Δομοκός». Προς επιβεβαιώση των άνωθεν πληροφοριών, οι καταγγελίες είναι πολλές και την πρώτη να έρχεται το Απρίλιο του 2022 όταν και παραιτήθηκε από την θέση του ο πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, Χρήστος Κατσιούλης.

Επίσης, άνθρωποι του ΟΣΕ αναφέρουν ότι δεν λειτουργεί εδώ και καιρό το ηλεκτρονικό σύστημα, γίνεται δηλαδή χειροκίνητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, σημειώθηκε βλάβη σε στύλο της ΔΕΗ στο Παλαιοφάσαρλο και έτσι καθοδηγήθηκε η αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου για την αποφυγή ηλεκτροπληξίας. Επανήλθε στη γραμμή της ανόδου και λίγο μετά τη Λάρισα καθοδηγήθηκε ξανά στην γραμμή της καθόδου, όπου βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν. Αυτό που επίσης λένε οι άνθρωποι του ΟΣΕ είναι ότι δεν λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες εδώ και πολύ καιρό, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν στα τυφλά.

«Ηταν η κακιά ώρα» - Παραδέχτηκε το μοιραίο λάθος του ο σταθμάρχης

Νωρίτερα, συνελήφθη ο σταθμάρχης του ΟΣΕ από το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, υποστηρίζοντας πως: «Πάτησα το κουμπί, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε».

«Πάτησα κανονικά το κουμπί, καθώς το σύστημα είναι αυτοματοποιημένο για να αλλάξει η γραμμή. Έτσι, κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, όμως το σύστημα δε λειτούργησε» φέρεται να δήλωσε.

Συνάδελφος του σταθμάρχη που βρισκόταν μαζί του το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη μιλώντας στον Alpha και στην εκπομπή T-live είπε χαρακτηριστικά: «Ήταν καθαρά ανθρώπινο λάθος».

«Δεν βλέπαμε τηλεόραση. Ήμουν μαζί του όμως όλο το βράδυ. Δεν κατάλαβε τι λάθος έκανε στην αρχή. Όταν έμαθε για το δυστύχημα ήμασταν εκείνη την ώρα μαζί. Τα έχασε, δεν μίλησε καθόλου. Τον ρώτησα τι έκανε, μου είπε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά στη γραμμή. Μετά κατάλαβε το λάθος του. Έκανε καθαρά λάθος. Είναι ανθρώπινο λάθος. Δεν πατάς κανένα κουμπί, γυρίζεις τα κλειδιά στην ευθεία ή στη διαγώνιο. Τα συστήματα μία χαρά λειτούργησαν. Το λάθος είναι καθαρά δικό του και το παραδέχτηκε και χθες εκεί. Το παραδέχτηκε μπροστά μου. Είναι καθαρά ανθρώπινο λάθος. Ποιο σύστημα φταίει;» είπε ο συνάδελφος του σταθμάρχη. Στη συνέχεια, επιβεβαίωσε ότι ο σταθμάρχης εργαζόταν στον ΟΣΕ για χρόνια, ενώ έφυγε για να εργαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη συνέχεια επέστρεψε για να γίνει σταθμάρχης. Επιπροσθέτως υπογράμμισε πως ο σταθμάρχης εκπαιδεύτηκε για τρεις μήνες στη θεωρία και τρεις μήνες πρακτική. Περιέγραψε δε μία μία τις κινήσεις που έπρεπε να κάνει ο 60χρονος συνάδελφός του πριν από τη μοιραία σύγκρουση.

Σημειώνεται πως ο σταθμάρχης Λάρισας θα προσαχθεί αύριο στον ανακριτή και φέρεται ότι παραδέχθηκε επίσης το μοιραίο λάθος του. Ειδικότερα, ο σταθμάρχης της Λάρισας ο οποίος έχει συλληφθεί απολογούμενος στο στάδιο της προανάκρισης, φέρεται να παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του και το απέδωσε στην «κακιά ώρα» σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα. Οι κατηγορίες τις οποίες θα αντιμετωπίσει και για τις οποίες θα ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη, αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.

Επίσης, διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή. Τέλος, με εντολή του εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή επίσης του κ. Δασκαλόπουλου, εισαγγελέας παρίσταται στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας για τα ευρήματα του τραγικού συμβάντος, αυτοψία που θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση του πολύνεκρου δυστυχήματος (τι και ποιός έφταιξε).

Τριήμερο εθνικό πένθος: Κλειστή η Βουλή - Αναβάλλεται το υπουργικό

Η συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου που ήταν προγραμματισμένη για την ερχόμενη Παρασκευή αναβάλλεται μετά και την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, χωρίς να έχει οριστεί νέα ημερομηνία ενώ κερδίζουν έδαφος και τα σενάρια για μια πιθανή χρονική μετατόπιση των εκλογών.

Επίσης, αναβλήθηκαν οι σημερινές συνεδριάσεις της Βουλής σε ένδειξη πένθους. Συγκεκριμένα, αναβλήθηκε ο κοινοβουλευτικός έλεγχος (συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων) και σειρά συνεδριάσεων κοινοβουλευτικών επιτροπών που επεξεργάζονται τα νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας για τον σχολικό εκφοβισμό και του υπουργείου Δικαιοσύνης για τα τακτικά διοικητικά δικαστήρια.

«Με αισθήματα συντριβής η χώρα έγινε μάρτυρας της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας» ανέφερε σε δήλωσή του ο Πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας, για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Παράλληλα, ο κ. Τασούλας εξέφρασε τα θερμά του συλλυπητήρια προς τους οικείους των θυμάτων και τις ευχές του προς τους τραυματίες για ανάρρωση.

Άλλωστε με απόφαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος για τα θύματα από την 1η έως και την 3η Μαρτίου 2023, με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτίρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων.

Φως στα αίτια

Παράλληλα, ο κλειδούχος κλήθηκε για εξηγήσεις και έδωσε ανωμοτί κατάθεση στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας που διενεργεί την προανάκριση και συγκεντρώνει την ογκώδη δικογραφία για το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα. Οι καταθέσεις των επιζώντων ωστόσο και η πραγματογνωμοσύνη θα ρίξουν περισσότερο φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος. Καταθέσεις έχουν δώσει ακόμη ο εκπρόσωπος της Hellenic Trains και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης είναι 56 ετών και ανέλαβε πριν από ένα μήνα. Ήταν υπάλληλος του ΟΣΕ σε άλλες θέσεις.

«Για τα αίτια του τραγικού αυτού δυστυχήματος θα γίνει έρευνα από τις αρμόδιες Αρχές. Έχει, ήδη, ξεκινήσει, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη να κινούνται για πολλά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή δύο τρένα στην αντίθετη κατεύθυνση» τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, ενώ ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος έχει αναθέσει την εποπτεία της προανάκρισης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο. «Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων» δήλωσε για ο Aναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Όπως τόνισε ο κ. Δέδες «τα αίτια της τραγωδίας θα προκύψουν από τις απομαγνητοφωνήσεις, οι οποίες υπάρχουν και δεν μπορούν να σβηστούν».

Σύμφωνα με αυτά που γνωρίζουμε είναι «δεδομένο ότι το τρένο ακολουθούσε λανθασμένη διαδρομή είτε από πρόβλημα που υπήρχε στην γραμμή ανόδου λόγω ρεύματος ή λόγω οποιοδήποτε άλλης αιτίας. Το τρένο, την στιγμή κατά την οποία ξεκίνησε να ανεβαίνει προς τα πάνω, έπρεπε να έχει σήματα στο δρόμο από τα οποία ο μηχανοδηγός να βλέπει εάν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι» τόνισε.

Συνεχίζεται η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης

Τα συνεργεία διάσωσης εξακολουθούν να καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες να ανασύρουν ανθρώπους από τα συντρίμμια των συρμών. Στο σημείο του δυστυχήματος δύο γερανοί ανασηκώνουν κομμάτια από τα επιβατικά βαγόνια που έχουν συνθλιβεί από την τρομακτική σύγκρουση και έχουν μετατραπεί σε άμορφη μάζα σιδηρικών.

Στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας εξακολουθούν να βρίσκονται πολλά ασθενοφόρα και κυρίως πυροσβεστικά οχήματα, μαζί με δυνάμεις του ΕΚΑΒ και δύο ομάδες ΕΚΑΜ από τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη. Οι ειδικές δυνάμεις των ΕΚΑΜ με κοπτικά εργαλεία και χρησιμοποιώντας φιάλες οξυγόνου συνεχίζουν να κόβουν λαμαρίνες από τα πρώτα βαγόνια ψάχνοντας για ανθρώπους.

Ο κ. Βαθρακογιάννης επεσήμανε πως η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος είναι σε εξέλιξη και θα συνεχιστεί κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ προσέθεσε ότι οι δυνάμεις, αφού ολοκλήρωσαν τις έρευνές τους στο βαγόνι της πρώτης θέσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας και στο βαγόνι - εστιατόριο, τώρα επιχειρούν στο πρώτο επιβατικό βαγόνι της δεύτερης θέσης. Επιπλέον, ο κ. Βαθρακογιάννης τόνισε ότι η διαδικασία ταυτοποίησης στο βαγόνι - εστιατόριο διεξήχθη υπό ακραίες συνθήκες υψηλού πυροθερμικού φορτίου της τάξεως των 1300 βαθμών Κελσίου, γεγονός που δυσχέραινε τη σχετική διαδικασία.

«Αυτή τη στιγμή, με τη βοήθεια των γερανοφόρων οχημάτων ανασηκώνεται ο πρώτος συρμός της δεύτερης θέσης, ώστε να επιχειρήσουν οι ομάδες διάσωσης σε όλο το εύρος του δεύτερου βαγονιού. Επίσης, γίνεται προσπάθεια και από άλλα γερανοφόρα οχήματα, προκειμένου να απομακρυνθούν από το σημείο οι δύο μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας, για να διευκολυνθεί το έργο της έρευνας και απεγκλωβισμού, αλλά και για να ελευθερωθεί η σιδηροδρομική γραμμή», επισήμανε ο κ. Βαθρακογιάννης. Αυτή την ώρα επιχειρούν 72 πυροσβέστες με 24 οχήματα, 3 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών και 2 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων, ενώ συνεχής είναι η παρουσία του Εθνικού Κέντρου 'Αμεσης Βοήθειας.

Παράλληλα, από την πρώτη στιγμή ενεργοποιήθηκε από τον γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, το Ειδικό σχέδιο Διαχείρισης Ανθρωπίνων Απωλειών. Ταυτόχρονα, ενεργοποιήθηκε η Α' Στρατιά και οι Στρατιωτικές Μονάδες Θεσσαλίας σύμφωνα με το πρωτόκολλο συναγερμού. Επίσης, ενεργοποιήθηκε η Ομάδα ΙΚΑΡΟΣ της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Θεσσαλίας με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, για επιτήρηση από αέρος, και όλες οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες της Θεσσαλίας τέθηκαν σε γενική επιφυλακή. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, 194 επιβάτες μεταφέρθηκαν με 5 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, με έκτο λεωφορείο 20 επιβάτες στη Λάρισα καθώς και 8 επιβάτες μεταφέρθηκαν στην Κατερίνη.

Από την πλευρά της η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, αστυνόμος Β', Κωνσταντία Δημογλίδου, ανέφερε ότι αυτή την ώρα συνεχίζεται η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων που έχουν μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας. Για τη διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης, μέχρι στιγμής έχουν ληφθεί 17 δείγματα DNA από τις σορούς και 23 δείγματα από συγγενείς των επιβατών. Επίσης, από το σημείο του δυστυχήματος συνεχίζεται από τις δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας, η περισυλλογή των προσωπικών αντικειμένων και των αποσκευών των επιβατών. Παράλληλα, υπό την εποπτεία του αρμόδιου εισαγγελέα, έχει συλλεχθεί προανακριτικό υλικό από το σταθμαρχείο της Λάρισας, στο σημείο του δυστυχήματος και σ' άλλα σημεία ενδιαφέροντος.

Επιπλέον η κ. Δημογλίδου υπογράμμισε ότι έχει συλληφθεί από το τμήμα Τροχαίας Λάρισας 59χρονος ημεδαπός, ενώ η προανάκριση συνεχίζεται. Συνολικά στον τόπο του δυστυχήματος και στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, έχουν διατεθεί 70 αστυνομικοί. Παράλληλα, συγγενείς των θυμάτων και των τραυματιών έχουν κατευθυνθεί προς τα ξενοδοχεία που έχουν διατεθεί.

Μία διοικητική υπάλληλος, που εργάζεται στην γραμματεία της τεχνικής υπηρεσίας στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ, βρίσκεται ανάμεσα στους αγνοούμενους από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η 58χρονη βρισκόταν στο πρώτο βαγόνι και το εισιτήριο το είχε κλείσει ο σύζυγός της με τον πρόεδρο της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλη Γιαννακό να δηλώνει πως πρόκειται για τραγωδία.

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Θα μάθουμε τα αίτια της τραγωδίας»

Στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην κοιλάδα των Τεμπών έφτασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προκειμένου να ενημερωθεί για τις μέχρι στιγμής εξελίξεις από τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων των σωστικών συνεργείων.

Ο πρωθυπουργός, από το σημείο της τραγωδίας, εμφανώς συγκινημένος, δήλωσε: «Η σκέψη μας είναι πρώτα και πάνω από όλα στους συγγενείς των θυμάτων και να περιθάλψουμε τους τραυματίες, να ταυτοποιήσουμε τις σορούς. Ένα μπορώ να εγγυηθώ. Θα μάθουμε τα αίτια της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο».

Πρώτο θέμα στα διεθνή ΜΜΕ το δυστύχημα

Πρώτο θέμα στα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης είναι το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε αργά το βράδυ, ενώ τα συλλυπητήρια της για την τραγωδία εξέφρασε η Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. «Οι σκέψεις μου είναι με το λαό της Ελλάδας σήμερα το πρωί. Είμαι συγκλονισμένος από τα νέα και τις εικόνες τις σύγκρουσης των δύο τραίνων στα Τέμπη. Συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων. Κουράγιο και δύναμη στα σωστικά συνεργεία που συνεχίζουν το δύσκολο έργο τους» τόνισε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ. Η Επίτροπος Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων, Στέλλα Κυριακίδου είχε επικοινωνία με τον Υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη, ενώ τονίζει ότι «η ΕΕ είναι έτοιμη να δώσει οποιαδήποτε στήριξη χρειαστεί».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μήνυμα Ζελένσκι στα ελληνικά για την τραγωδία στα Τέμπη - «Ο λαός της Ουκρανίας συμμερίζεται τον πόνο»

Δένδιας: Τεράστια θλίψη για την τραγωδία στα Τέμπη - Κουράγιο στις οικογένειες των θυμάτων

Δήμος Αθηναίων: Έκτακτη αιμοδοσία για τις ανάγκες των τραυματιών στα Τέμπη

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider