Βαθιά θλίψη και οδύνη για την τραγωδία στα Τέμπη: Φόβοι για πάνω από 50 νεκρούς - Οι μοιραίοι διάλογοι πριν το δυστύχημα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Βαθιά θλίψη και οδύνη για την τραγωδία στα Τέμπη: Φόβοι για πάνω από 50 νεκρούς - Οι μοιραίοι διάλογοι πριν το δυστύχημα
Στα Τέμπη από χθες το βράδυ εκτυλίσσονται σκηνές αρχαίας τραγωδίας, με τους διασωστες να βγάζουν διαρκώς σορούς, στην πλειοψηφία τους νέων παιδιών. Άμορφη μάζα τα μπροστινά βαγόνια - Φλόγες και συντρίμμια. Παραιτήθηκε ο Κ. Αχ. Καραμανλής - Αναλαμβάνει ο Γεραπετρίτης. Στον ανακριτή θα προσαχθεί σήμερα ο σταθμάρχης Λάρισας.

(upd 10:10) Τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της βιώνει η Ελλάδα που έχει βυθιστεί σε εθνικό πένθος με τον αριθμό των νεκρών από τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη να αυξάνεται, ενώ στα νοσοκομεία της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης διαδραματίζονται σκηνές χάους και σπαραγμού, με ανθρώπους να αναζητούν μανιωδώς τους συγγενείς τους που αγνοούνται, μέσα σε ένα κλίμα πόνου και αγωνίας.

Μέχρι στιγμής, σε 44 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί, ενώ από την πλευρά της, για 43 νεκρούς έκανε λόγο η προϊσταμένη της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λάρισας. Η Ρουμπίνη Λεοντάρη είπε ότι έχει ολοκληρωθεί η ιατροδικαστική εξέταση σε 43 σορούς που έφτασαν στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας και είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Οι σοροί έχουν ανασυρθεί από τα συντρίμμια των δύο τρένων και κυρίως της επιβατικής αμαξοστοιχίας που είχε περίπου 350 επιβάτες. Σύμφωνα με την κυρία Λεοντάρη, πρόκειται για νέα παιδιά με εκτιμώμενη ηλικία 20-30 ετών.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ΑΠΕ - ΜΠΕ, μέχρι το μεσημέρι της Πέμπτης αναμένεται να έχουν ταυτοποιηθεί και οι 43 σοροί που έχουν ανασυρθεί έως τώρα, από την αστυνομία σε συνεργασία με την ιατροδικαστική υπηρεσία, στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου που τηρείται σε περιπτώσεις μαζικών καταστροφών.

Η διαδικασία της ταυτοποίησης γίνεται με τη διαδικασία του DΝΑ, από την αστυνομία σε συνεργασία με την ιατροδικαστική υπηρεσία, στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου που τηρείται σε περιπτώσεις μαζικών καταστροφών. Με το πέρας της διαδικασίας, οι σοροί θα παραδοθούν τους συγγενείς τους. Μια διαδικασία επώδυνη αλλά και αρκετά μεγάλη σε διάρκεια καθώς θα απαιτηθούν αρκετές ημέρες για την πλήρη ταυτοποίηση. Αρκετά από τα θύματα είναι είτε διαμελισμένα είτε απανθρακωμένα κι έτσι είναι πολύ δύσκολη κατάσταση ακόμη και στην αναγνώριση. Στο νοσοκομείο βρίσκονται 4 ιατροδικαστές ενώ δίνει το «παρών» και ο προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών.

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό αγνoουμένων

Συνεχίζονται οι έρευνες από τα σωστικά συνεργεία για τον εντοπισμό αγνοουμένων του τραγικού δυστυχήματος. Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στην περιοχή συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ σήμερα Πέμπτη η έρευνα θα συνεχιστεί από τα σωστικά συνεργεία στο τρίτο βαγόνι.

Κατά την διάρκεια της έρευνας επιχείρησαν χθες 72 πυροσβέστες με 24 οχήματα, 3 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών και 2 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων, ενώ συνεχής είναι η παρουσία του Εθνικού Κέντρου 'Αμεσης Βοήθειας.

Αξίζει να σημειωθεί πως φίλοι και συγγενείς αναζητούν ακόμα αγνοούμενους και κάνουν ότι είναι δυνατόν να τους εντοπίσουν. Με μηνύματα ακόμα και στα social media ζητούν πληροφορίες για τους δικούς τους ανθρώπους.

Παράλληλα, σήμερα, θα προσαχθεί στον ανακριτή ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, ενώ φέρεται ότι παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του. Επίσης, στον τόπο της τραγωδίας θα γίνει αυτοψία του δυστυχήματος από την Τροχαία της Λάρισας.

Δυσοίωνες εκτιμήσεις για 50 θύματα

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως οι νεκροί από την ανείπωτη τραγωδία αναμένεται να ξεπεράσουν τους 50, με τους φόβους ότι όλοι οι αριθμοί μπορεί να αυξηθούν περαιτέρω, ενώ η διαδικασία ταυτοποίησης στο βαγόνι - εστιατόριο διεξήχθη υπό ακραίες συνθήκες υψηλού πυροθερμικού φορτίου της τάξεως των 1300 βαθμών Κελσίου, γεγονός που δυσχέραινε τη σχετική διαδικασία.

Ολονύχτια ήταν η προσπάθεια των πυροσβεστών στο τόπο του μοιραίου δυστυχήματος, ανάμεσα στα συντρίμμια των βαγονιών των δύο τρένων, για να βρουν τυχόν άλλους αγνοούμενους. Μετά την ολοκλήρωση των ερευνών στα δύο πρώτα βαγόνια της πρώτης θέσης, την καφετέρια και ένα επιβατικό βαγόνι, σειρά έχει πάρει το τρίτο στη σειρά κατεστραμμένο βαγόνι και πρώτο της δεύτερης θέσης.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας επιχείρησαν χθες 72 πυροσβέστες με 24 οχήματα, 3 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών και 2 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων, ενώ συνεχής είναι η παρουσία του Εθνικού Κέντρου 'Αμεσης Βοήθειας.

Τα 3 λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία

Τα λάθη που έγιναν στον σταθμό και οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη ήταν τρία σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα σιδηροδρομικών ατυχημάτων κ. Αναστάσιο Δέδε που μίλησε στην ΕΡΤ.

Όπως επεσήμανε:

  1. «Το πρώτο λάθος ήταν η αλλαγή κατεύθυνσης του σιδηροδρόμου, που κατευθύνθηκε αντί για την άνοδο στην πορεία καθόδου».
  2. «Το δεύτερο ότι δεν ελέγχθηκε από την στιγμή που ξεκίνησε και έφυγε, σε ποια γραμμή κινείται, και αυτό ήταν υποχρέωση του σταθμάρχη».
  3. «Το τρίτο λάθος από την στιγμή που έχεις μπροστά σου το πάνελ που ρυθμίζεις τα κλειδιά και το συγκεκριμένο 118, από την στιγμή που έφυγε το τρένο με μία απλή παρατήρηση θα μπορούσες να δεις ότι στην γραμμή ότι έφυγε στην ανάποδη γραμμή και να ειδοποιήσεις τον μηχανοδηγό να σταματήσει».

Όσο για το αν υπάρχουν και ποιες είναι οι δικλίδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν, ο κ. Δέδες απάντησε: «Όλα αυτά τα τρένα, τα οποία είναι ηλεκτροκίνητα, είναι εφοδιασμένα με συστήματα τηλεδιοίκησης και με συστήματα σηματοδότησης και ελέγχου με αισθητήρες. Δηλαδή υπάρχει καταρχήν φανάρι, το οποίο είναι και κατά την άνοδο και κατά την κάθοδο. Άρα θα μπορούσε να δει και ο ένας μηχανοδηγός και ο άλλος ότι υπάρχει κόκκινο φανάρι, άρα να σταματήσει τον συρμό. Δεύτερη δικλείδα ασφαλείας είναι τη στιγμή κατά την οποία το φανάρι αυτό παραβιάζεται για κάποιο λόγο από τον οδηγό, έχει συστήματα emergency break που σημαίνει ότι σταματάει άμεσα η αμαξοστοιχία με αυτόματο σταμάτημα και υπάρχει και το άλλο το σύστημα το οποίο είναι το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου όπου βλέπουμε σε όλο το δίκτυο των γραμμών πού κινούνται τα τρένα, με ποια ταχύτητα κινούνται και όλα τα υπόλοιπα.

Δείτε όσα είπε:

Ο τελευταίος διάλογος σταθμάρχη - μηχανοδηγού

Ντοκουμέντο από τον μοιραίο διάλογο μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού, λίγο πριν τη σύγκρουση των δύο τρένων, παρουσίασε το ΣΚΑΙ. Όπως προκύπτει, ο σταθμάρχης έδωσε εντολή στον μηχανοδηγό να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του στις ίδιες ράγες όπου εκινείτο ήδη η εμπορική αμαξοστοιχία. Μάλιστα, ο μηχανοδηγός δεν παραξενεύτηκε με το κόκκινο φωτόσημο καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί.

Ο επίμαχος διάλογος:

  • Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
  • Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
  • Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
  • Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
  • Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
  • Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.

Συγκλονιστικό βίντεο από τη στιγμή της σύγκρουσης των αμαξοστοιχιών

Βίντεο-ντοκουμέντο, το οποίο καταγράφει την τραγική στιγμή που τα δύο τρένα συγκρούονται στα Τέμπη δόθηκε στη δημοσιότητα από την EPT.

Στο βίντεο -το οποίο έχει καταγραφεί από κάμερα ασφαλείας καταστήματος που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το σημείο της τραγωδίας- φαίνεται η στιγμή της συγκρουσης των δύο τρένων, η οποία κόστισε μέχρι στιγμής τη ζωή σε τουλάχιστον 40 ανθρώπους.

Στο βίντεο διακρίνεται μια πολύ έντονη λάμψη, που συνοδεύτηκε από την έκρηξη ανάμεσα στις δύο αμαξοστοιχίες κι ύστερα εστίες φωτιάς και καπνός να γεμίζει τη γύρω περιοχή.

Σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων

Στο μήνυμά του προς τον ελληνικό λαό ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το Μέγαρο Μαξίμου, μετά την επιστροφή του από τα Τέμπη, γνωστοποίησε πως ο Γιώργος Γεραπετρίτης ορίζεται μεταβατικός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μετά την παραίτηση του Κ. Αχ. Καραμανλή, την οποία ο Έλληνας πρωθυπουργός έκανε δεκτή.

«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, υπέβαλε αμέσως την παραίτηση του. Το ίδιο και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η στάση του τον τιμά, καθώς όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος» τόνισε ο Κυρ. Μητσοτάκης. Μάλιστα, ο Έλληνας πρωθυπουργός, ζήτησε από τον κ. Γεραπετρίτη να προχωρήσει γρήγορα στη σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος αλλά και τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων.

«Ταυτόχρονα, η Δικαιοσύνη θα κάνει τη δική της δουλειά. Οι ευθύνες θα αποδοθούν. Ενώ η πολιτεία θα σταθεί δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων. Θα πενθήσουμε τα παιδιά μας, τα αδέρφια μας, τους φίλους μας. Θα μείνουμε ενωμένοι και σε αυτή την τραγωδία. Και, μετά, θα σκύψουμε το κεφάλι και θα σφίξουμε τα δόντια. Θα δουλέψουμε ώστε αυτό το "ποτέ ξανά" που άκουσα στη Λάρισα να μην μείνει λόγος κενός. Σας το υπόσχομαι» υπογράμμισε ο Έλληνας πρωθυπουργός.

Αναφερόμενος στην φονική σύγκρουση των τρένων, έκανε λόγο για μια τραγωδία που «θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη συλλογική μας μνήμη» καθώς «δεκάδες συμπολίτες μας, οι πιο πολλοί νέα παιδιά, έχασαν εκεί τη ζωή τους, σε ένα φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα χωρίς προηγούμενο στην πατρίδα μας». Επιπροσθέτως, ευχαρίστησε από καρδιάς τις γυναίκες και τους άνδρες του κρατικού μηχανισμού που κινητοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή. «Πυροσβέστες και διασώστες, στελέχη του ΕΚΑΒ, της Αστυνομίας, της Αυτοδιοίκησης, όπως και τους γιατρούς και υγειονομικούς και τους ψυχολόγους στα νοσοκομεία μας. Έκαναν και κάνουν το καλύτερο δυνατό σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες» επεσήμανε.

H δήλωση του πρωθυπουργού

Νωρίτερα, μιλώντας από το σημείο του δυστυχήματος, ο κ. Μητσοτάκης εμφανώς συγκινημένος ανέφερε: «Είναι πάρα πολύ δύσκολο αυτό που βιώνουμε σήμερα ως χώρα. Μιλάμε για μία ανείπωτη τραγωδία. Η σκέψη μας σήμερα είναι πρώτα και πάνω απ' όλα με τους συγγενείς των θυμάτων. Υποχρέωσή μας είναι να περιθάλψουμε τους τραυματίες και από εκεί και πέρα να ταυτοποιήσουμε τις σορούς. Από εκεί και πέρα, ένα πράγμα μπορώ να εγγυηθώ: Θα μάθουμε τα αίτια αυτής της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο».

Κ. Αχ. Καραμανλής: Αναλαμβάνω την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος

Ο κ. Καραμανλής, στην υποβολή της παραίτησής του, δήλωσε πως «παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα» ενώ «σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα».

«Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά. Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη» συμπλήρωσε.

«Γι’ αυτό το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος. Μέσα από την καρδιά μου, εκφράζω για άλλη μια φορά την οδύνη μου και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων» κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

«Ηταν η κακιά ώρα» - Παραδέχτηκε το μοιραίο λάθος του ο σταθμάρχης

Χθες συνελήφθη ο σταθμάρχης του ΟΣΕ από το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, υποστηρίζοντας πως: «Πάτησα το κουμπί, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε». Σήμερα θα προσαχθεί στον ανακριτή και είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες.

«Πάτησα κανονικά το κουμπί, καθώς το σύστημα είναι αυτοματοποιημένο για να αλλάξει η γραμμή. Έτσι, κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, όμως το σύστημα δε λειτούργησε» φέρεται να δήλωσε.

Συνάδελφος του σταθμάρχη που βρισκόταν μαζί του το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη μιλώντας στον Alpha και στην εκπομπή T-live είπε χαρακτηριστικά: «Ήταν καθαρά ανθρώπινο λάθος».

«Δεν βλέπαμε τηλεόραση. Ήμουν μαζί του όμως όλο το βράδυ. Δεν κατάλαβε τι λάθος έκανε στην αρχή. Όταν έμαθε για το δυστύχημα ήμασταν εκείνη την ώρα μαζί. Τα έχασε, δεν μίλησε καθόλου. Τον ρώτησα τι έκανε, μου είπε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά στη γραμμή. Μετά κατάλαβε το λάθος του. Έκανε καθαρά λάθος. Είναι ανθρώπινο λάθος. Δεν πατάς κανένα κουμπί, γυρίζεις τα κλειδιά στην ευθεία ή στη διαγώνιο. Τα συστήματα μία χαρά λειτούργησαν. Το λάθος είναι καθαρά δικό του και το παραδέχτηκε και χθες εκεί. Το παραδέχτηκε μπροστά μου. Είναι καθαρά ανθρώπινο λάθος. Ποιο σύστημα φταίει;» είπε ο συνάδελφος του σταθμάρχη. Στη συνέχεια, επιβεβαίωσε ότι ο σταθμάρχης εργαζόταν στον ΟΣΕ για χρόνια, ενώ έφυγε για να εργαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη συνέχεια επέστρεψε για να γίνει σταθμάρχης. Επιπροσθέτως υπογράμμισε πως ο σταθμάρχης εκπαιδεύτηκε για τρεις μήνες στη θεωρία και τρεις μήνες πρακτική. Περιέγραψε δε μία μία τις κινήσεις που έπρεπε να κάνει ο 60χρονος συνάδελφός του πριν από τη μοιραία σύγκρουση.

Σημειώνεται πως ο σταθμάρχης Λάρισας θα προσαχθεί στον ανακριτή και αναμένεται να ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη. Ειδικότερα, ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας ο οποίος έχει συλληφθεί απολογούμενος στο στάδιο της προανάκρισης, φέρεται να παραδέχθηκε ενώπιον εισαγγελέα τις εγκληματικές παραλείψεις του, δηλαδή πως έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία σε λάθος τροχιά και πρόσθεσε ότι κατάλαβε το λάθος που κόστισε ανθρώπινες ζωές, μόλις πληροφορήθηκε για το τραγικό δυστύχημα. Τότε αντιλήφθηκε τις συνέπειες των όσων είχε κάνει, δρομολογώντας την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα που αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Επίσης, διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.

Τριήμερο εθνικό πένθος: Κλειστή η Βουλή - Αναβάλλεται το υπουργικό

Η συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου που ήταν προγραμματισμένη για την ερχόμενη Παρασκευή αναβάλλεται μετά και την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, χωρίς να έχει οριστεί νέα ημερομηνία ενώ κερδίζουν έδαφος και τα σενάρια για μια πιθανή χρονική μετατόπιση των εκλογών.

Επίσης, αναβλήθηκαν οι σημερινές συνεδριάσεις της Βουλής σε ένδειξη πένθους. Συγκεκριμένα, αναβλήθηκε ο κοινοβουλευτικός έλεγχος (συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων) και σειρά συνεδριάσεων κοινοβουλευτικών επιτροπών που επεξεργάζονται τα νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας για τον σχολικό εκφοβισμό και του υπουργείου Δικαιοσύνης για τα τακτικά διοικητικά δικαστήρια.

«Με αισθήματα συντριβής η χώρα έγινε μάρτυρας της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας» ανέφερε σε δήλωσή του ο Πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας, για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Παράλληλα, ο κ. Τασούλας εξέφρασε τα θερμά του συλλυπητήρια προς τους οικείους των θυμάτων και τις ευχές του προς τους τραυματίες για ανάρρωση.

Άλλωστε με απόφαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος για τα θύματα από την 1η έως και την 3η Μαρτίου 2023, με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτίρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων.

Καταγγελίες για τον σιδηρόδρομο

Την ίδια στιγμή, η «προφητική» αλλά όχι ικανή να αποτρέψει την τραγωδία στα Τέμπη παραπομπή της χώρας μας στο ευρωδικαστήριο από την Κομισιόν μόλις στις 15 Φεβρουαρίου για μη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανόνες όσον αφορά στην λειτουργία και διαχείριση των σιδηροδρόμων, επανέρχεται στα φώτα της δημοσιότητας.

Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις πριν από δύο εβδομάδες, αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ). Όπως επεσήμανε στο σκεπτικό της απόφασης τότε η Κομισιόν, η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Ταυτόχρονα, οι ελλείψεις του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι του τεχνικού εξοπλισμού, έρχονται εκ νέου στην επιφάνεια. Οι μηχανοδηγοί πάνε «στα τυφλά», μόνο με την υπόδειξη του σταθμάρχη, την ώρα που σε χώρες όπως η Γαλλία έχουν εκσυγχρονιστεί τα σιδηροδρομικά τους δίκτυα, καθώς δαπανήθηκαν περίπου 7 δισεκατομμύρια προκειμένου να γίνουν τα αυτονόητα. Αντίθετα, στην Ελλάδα υποστηρίζουν πως μέχρι αυτή τη στιγμή, όλα τα χρόνια, έχουν διατεθεί 15 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά συνεχίζουν να συνεννούνται με... κινητά τηλέφωνα.

Από το 2014, εκκρεμεί μια σύμβαση ανάμεσα στο Δημόσιο και τον εργολάβο που αφορά τον τηλεχειρισμό και τη σηματοδότηση. Ακόμα και σήμερα, σχεδόν μια δεκαετία μετά, η σύμβαση παραμένει στον αέρα. Για την ιστορία, το μόνο κομμάτι σε όλη τη χώρα που έχει τηλεχειρισμό και σηματοδότηση είναι το δρομολόγιο «Τιθωρέα - Δομοκός». Προς επιβεβαιώση των άνωθεν πληροφοριών, οι καταγγελίες είναι πολλές και την πρώτη να έρχεται το Απρίλιο του 2022 όταν και παραιτήθηκε από την θέση του ο πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, Χρήστος Κατσιούλης.

Επίσης, άνθρωποι του ΟΣΕ αναφέρουν ότι δεν λειτουργεί εδώ και καιρό το ηλεκτρονικό σύστημα, γίνεται δηλαδή χειροκίνητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, σημειώθηκε βλάβη σε στύλο της ΔΕΗ στο Παλαιοφάσαρλο και έτσι καθοδηγήθηκε η αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου για την αποφυγή ηλεκτροπληξίας. Επανήλθε στη γραμμή της ανόδου και λίγο μετά τη Λάρισα καθοδηγήθηκε ξανά στην γραμμή της καθόδου, όπου βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν. Αυτό που επίσης λένε οι άνθρωποι του ΟΣΕ είναι ότι δεν λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες εδώ και πολύ καιρό, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν στα τυφλά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τσίπρας: Ζούμε μια αδιανόητη τραγωδία - Δεν είναι τώρα η ώρα των ευθυνών

Συλλυπητήριο μήνυμα Ερντογάν σε Σακελλαροπούλου και Μητσοτάκη για το δυστύχημα στα Τέμπη

Κεντρικό θέμα στον ξένο Τύπο η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider