Τραγωδία στα Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί - «Ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί ότι έρχεται αμαξοστοιχία 17' πριν τη σύγκρουση»

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τραγωδία στα Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί - «Ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί ότι έρχεται αμαξοστοιχία 17' πριν τη σύγκρουση»
Oι νεκροί της εθνικής τραγωδίας ανέρχονται σε 57. Όλες οι σοροί ταυτοποιούνται με τη μέθοδο του DNA. Υπάρχουν 48 τραυματίες, οι 6 εκ των οποίων νοσηλεύονται στη ΜΕΘ και μία εγκαυματίας - Νέες αποκαλύψεις για τον σταθμάρχη.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας που κατηγορείται για κακούργημα στην τραγωδία των Τεμπών, φέρεται να είχε ειδοποιηθεί 17 λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση, πως η εμπορική αμαξοστοιχία βρίσκεται στη γραμμή καθόδου.

Σύμφωνα με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR ο σταθμάρχης της Λάρισας ενημερώθηκε στις 23:04 από τον σταθμάρχη Νέων Πόρων, ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρίσκεται στη γραμμή καθόδου με κατεύθυνση προς την Αθήνα. Ο 59χρονος όμως δεν αντέδρασε καθώς εξακολουθούσε να πιστεύει ότι είχε «κλειδώσει» το μοιραίο Intercity 62 στην γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη.

Το ρεπορτάζ του καναλιού αναφέρει πως η συγκεκριμένη επικοινωνία έχει καταγραφεί ηχητικά και σε βιβλίο, με τον σταθμάρχη μάλιστα να έχει απαντήσει στον συνάδελφό του από τον σταθμό των Νέων Πόρων πως «όλα καλώς».

Τέμπη: 57 επισήμως οι νεκροί και 56 οι δηλωμένοι αγνοούμενοι

Ταυτόχρονα, οι επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τα συντρίμμια των 2 τρένων στα Τέμπη ανέρχονται σε 57 όπως ανέφερε σε επίσημη ενημέρωση η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, αστυνόμος β' Κωνσταντία Δημογλίδου.

Η κα Δημογλίδου υπογράμμισε πως αμέσως μετά το δυστύχημα και την απομάκρυνση των επιβατών και των τραυματιών δηλώθηκαν μέχρι στιγμής επίσημα, 56 επιβάτες ως αγνοούμενοι, ενώ προσέθεσε ότι υπάρχει ενδεχόμενο κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος από οικείους ή συγγενείς.

Διευκρίνισε επίσης πως αμέσως μετά το δυστύχημα και την απομάκρυνση των επιβατών και των τραυματιών, είχαν δηλωθεί 56 αγνοούμενοι από συγγενείς και οικείους που δεν είχαν βρει τους ανθρώπους τους. Σύμφωνα με τον νεότερο απολογισμό, σχετικά με τους επιβεβαιωμένους νεκρούς, υπάρχει ένας άνθρωπος παραπάνω, που φαίνεται να μην έχει δηλωθεί από κάποιον ως αγνοούμενος.

Όπως είπε η κ. Δημογλίδου όλες οι σοροί ταυτοποιούνται με την μέθοδο DNA κι αυτή την ώρα συνεχίζεται η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων που έχουν μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας. Επίσης, έχουν ληφθεί 55 δείγματα DNA από τις σορούς και 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών. Πέρα όμως απ΄ αυτούς υπάρχουν και πολλά ανθρώπινα μέλη από τα οποία επίσης έχουν ληφθεί δείγματα και ακόμη δεν έχουν διευκρινιστεί αν ανήκουν σε κάποιες από τους ήδη ταυτοποιημένους ή αναζητούμενους ή αν πρόκειται για άτομα που δεν έχουν δηλωθεί. Αυτά θα ξεκαθαριστούν όταν ολοκληρωθούν οι έρευνες που πραγματοποιούνται στα εργαστήρια της εγκληματολογικής υπηρεσίας.

Παράλληλα, μέχρι αύριο το μεσημέρι εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχος, Βασίλης Βαθρακογιάννης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης. Όπως είπε, η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού θα συνεχιστεί τις επόμενες ώρες όπως και αύριο Παρασκευή. «Τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα 2 βαγόνια τόσο το πρώτο επιβατικό της δεύτερης θέσης όσο και το βαγόνι -εστιατόριο και ταυτόχρονα οι πυροσβέστες αφαιρούν τμηματικά τα μεταλλικά στοιχεία τους προκειμένου να διευκολυνθεί η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι δυνάμεις παραμένουν δύσκολες καθώς κομμάτια του συρμού είναι άμορφες μάζες από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τους νοσηλευόμενους η κα Δημογλίδου είπε ότι παραμένουν για νοσηλεία 48 επιβάτες, οι 6 από αυτούς σε ΜΕΘ και προσέθεσε ότι μία επιβάτης με σοβαρά εγκαύματα διακομίσθηκε στην ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παπανικολάου που διαθέτει ειδική μονάδα εγκαυμάτων.

«Χθες παραλάβαμε 43 σορούς. Σήμερα ήρθαν άλλες 14 και οι νεκροί ανέρχονται στους 57. Επίσης, έχουμε πολλά διασκορπισμένα μέλη. Οι σημερινές σοροί και επτά από εχθές είναι τελείως απανθρακωμένες. Είμαστε στη διαδικασία της ταυτοποίησης. Ελπίζω σήμερα να έχουν ταυτοποιηθεί τουλάχιστον 15», υπογράμμισε η ιατροδικαστής Λεονταρή στο δελτίο ειδήσεων του STAR. Μάλιστα, πρόσθεσε ότι υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα οι σοροί που είναι εντελώς απανθρακωμένες να μην ταυτοποιηθούν ποτέ, καθώς είναι δύσκολη η λήψη γενετικού υλικού.

Το Σάββατο η απολογία του σταθμάρχη που κατηγορείται για κακούργημα

Ο 59χρονος σταθμάρχης ανέλαβε την ευθύνη για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών στο μερίδιο που του αναλογεί, επεσήμανε ο συνήγορός του, Στέφανος Παντζαρτζίδης, εννοώντας προφανώς το ηλεκτρονικό σύστημα και τη σήμανση που δεν λειτούργησαν.

Το Σάββατο ορίστηκε η απολογία του ενώ κατηγορείται για διατάραξη των συγκοινωνιών, από την οποία επήλθε θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.

«Πενθεί όλη η Ελλάδα για αυτό που έγινε. Ο κατηγορούμενος είναι κυριολεκτικά συντετριμμένος. Είναι πολύ νωρίς για δηλώσεις, καθώς ακόμη δεν έχουμε λάβει αντίγραφα της δικογραφίας, η οποία δεν έχει τελειώσει. Έχει αναλάβει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί, στα πλαίσια της ευθύνης που έπρεπε να έχει και έχει, αλλά από εκεί και πέρα αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι δεν πρέπει να επικεντρώνουμε στο δέντρο, ενώ πίσω από αυτό υπάρχει ένα ολόκληρο δάσος».

Μετά από ερώτηση ο κ. Παντζαρτζίδης επανέλαβε ότι από τον κατηγορούμενο υπάρχει ανάληψη ευθυνών στο μέτρο που του αναλογεί. «Από εκεί και πέρα, αν υπάρχουν κι άλλα θέματα που δεν αφορούν δική του υπευθυνότητα, υποχρέωση ή αμέλεια, αυτό θα το εξετάσει η Δικαιοσύνη», είπε. Ο δικηγόρος πρόσθεσε ότι η πλευρά του κατηγορούμενου είναι πάρα πολύ ευχαριστημένη με τον λεπτό τρόπο που χειρίζεται η Εισαγγελία την υπόθεση.

Ο σταθμάρχης, όπως υπογραμμίζουν αστυνομικές πηγές, παραδέχθηκε ότι στο εν λόγω σημείο έκανε λάθος και έβαλε το επιβατικό τρένο σε τροχιά σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία. Οι ειδικοί επισημαίνουν πως πρέπει να έμεινε ανοιχτό το κλειδί – από προγενέστερη μετακίνηση του προαστιακού- με αποτέλεσμα τη μοιραία σύγκρουση.

Mε εντολή του εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης.

Το δεύτερο μοιραίο λάθος του σταθμάρχη της Λάρισας – «Έβλεπε το τρένο σε λάθος γραμμή για 5,5 χιλιόμετρα»

Απαντώντας στις επικρίσεις που δέχεται ο ΟΣΕ για το μοιραίο γεγονός εξαιτίας του προβληματικού συστήματος τηλεδιοίκησης, ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης υποστήριξε ότι οφείλεται σε «κάποιους χειρισμούς που έγιναν στον σταθμό της Λάρισας». Παράλληλα, υποστήριξε ότι το μοιραίο συμβάν έγινε λίγα χιλιόμετρα μετά το υπάρχον σύστημα σηματοδότησης ενώ όσο αφορά τις ελλείψεις σημείωσε ότι «γίνεται προσπάθεια να αναταχθεί και να εκσυγχρονιστεί η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον τα οποιαδήποτε τέτοια λάθη».

Αφού εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στους συγγενείς των θυμάτων και των αγνοουμένων ο κ. Τερεζάκης δήλωσε ό,τι «η Ελλάδα πενθεί και εμείς οι σιδηροδρομικοί χάσαμε και εμείς αγαπημένα πρόσωπα, συναδέλφους που έχουμε κάνει πολλά ταξίδια μαζί».

Ταυτόχρονα, ο κ. Τερεζάκης επεσήμανε πως ο 59χρονος σταθμάρχης έβλεπε την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται σε λάθος γραμμή για 5,5 χλμ χωρίς να αντιδράσει για να τη σταματήσει έγκαιρα. «Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια αποσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρκολουθήσει το τρένο σε όλη τη διαδρομή μέχρι 5,5 χλμ. μετά τον σταθμό είναι θέμα της έρευνας που κάνει η επιτροπή» είπε αρχικά ο κ. Τερεζάκης στον ΣΚΑΪ και πρόσθεσε:

«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί – γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα – για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπεί στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο».

«Από τη στιγμή που έφυγε το τρένο με μια απλή παρατήρηση θα μπορούσες να δεις ότι έφυγε στην ανάποδη γραμμή και να ειδοποιήσεις τον μηχανοδηγό να σταματήσει» σημειώνει ο πραγματογνώμονας Αναστάσιος Δέδες.

Πάντως, από το ηχητικό ντοκουμέντο με το διάλογο μεταξύ σταθμάρχη και κλειδούχου πριν το τρένο ξεκινήσει τη διαδρομή του θανάτου, προκύπτει ότι ο σταθμάρχης δίνει έγκριση στην επιβατική αμαξοστοιχία να μπει στην αντίθετη γραμμή στην οποία όμως ήδη κινούταν η εμπορική αμαξοστοιχία.

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;

-Σταθμάρχης: Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.

-Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.

Ο σταθμάρχης, από το ηχητικό ντοκουμέντο, δεν φαίνεται να είχε αντιληφθεί το λάθος. «Ο σταθμάρχης είναι ο διαχειριστής της γραμμής και άρα εκείνος γνωρίζει που ακριβώς υπάρχει αμαξοστοιχία» απαντά ως προς το πρώτο, ο Γενικός Γραμματέας του ΟΣΕ, Νίκος Κιουτσούκης. «Άκουγε, αλλά δεν είχε ειπωθεί κάτι στο διάλογο περί αντίθετης κατεύθυνσης» απαντά ο ίδιος, ως προς το δεύτερο ερώτημα. «Με τον τρόπο που το είπε -χωρίς να του πει φεύγεις από τη γραμμή ανόδου- θεωρείται ότι φεύγει από τη γραμμή ανόδου, χωρίς να το πει όμως» επισημαίνει σχετικά ο πρ. δ/ντης Ασφαλείας και Κυκλοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Στο τρίτο βαγόνι εστιάζονται οι έρευνες – Γονείς συνεχίζουν να αναζητούν τα παιδιά τους

Την ίδια στιγμή, σε εξέλιξη οι τιτάνιες προσπάθειες των διασωστών μέσα σε καμένες λαμαρίνες και συντρίμμια να εντοπίσουν τους αγνοούμενους του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Στα νοσοκομεία τραγικές φιγούρες οι γονείς που αναζητούν τα παιδιά τους και υποβλήθηκαν σε εξέταση DNA. Η επιχείρηση συνεχίζεται και μάλιστα έχει επικεντρωθεί πλέον στο τρίτο βαγόνι ,το τελευταίο από τα διαλυμένα βαγόνια που έγιναν μια άμορφη μάζα σιδηρικών, κάτω από το οποίο υπάρχουν φόβοι πως βρίσκονται και άλλοι νεκροί σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Μάλιστα φαίνεται ότι έχει μπει στον δρόμο προς την τελική ευθεία η έρευνα των διασωστών, έτσι ώστε τουλάχιστον να γίνει γνωστό ποιος είναι ο κατάλογος των θυμάτων αυτής της τραγωδίας. Εστιάζουν στο τρίτο βαγόνι κι ενώ αρχικά υπήρχε μια σκέψη να το τεμαχίσουν σε τρία κομμάτια, τώρα υπάρχει μια άλλη σκέψη να το σηκώσουν και να το μεταφέρουν από το σημείο για να δοθεί τη δυνατότητα στους διασώστες να κοιτάξουν από κάτω. Οι ίδιοι λένε ότι καλό είναι αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, να ρίξουν μία ακόμη ματιά και στα υπόλοιπα βαγόνια, να ψάξουν σπιθαμή προς σπιθαμή αν υπάρχει κάτι από κάτω που δεν το έχουν δει τις προηγούμενες ημέρες. Η επιχείρηση αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι αύριο το πρωί.

«Είναι η ώρα της Δικαιοσύνης»: Νέα παραγγελία από Ντιογιάκο για την τραγωδία στα Τέμπη

Με νέα παραγγελία του ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ζητάει τον εντοπισμό των υπευθύνων «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, απ΄ όπου και αν προέρχονται» για την τραγωδία στα Τέμπη.

Αναλυτικότερα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου με νέα παραγγελία του προς τον επικεφαλής της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας ζητάει την σε βάθος διερεύνηση, προς κάθε κατεύθυνση, την άμεση συγκέντρωση όλων των αποδείξεων για την τραγωδία στα Τέμπη.

Ενδεικτικά ο κ. Ντογιάκος αναφέρει «είναι η ώρα της Δικαιοσύνης», προκειμένου να εντοπιστούν οι υπαίτιοι, «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται, ό,τι κι αν εκπροσωπούν». Ο εισαγγελέας του Ανωτάτου Δικαστηρίου επισημαίνει τους άμεσους στόχους των ερευνών, σημειώνοντας ως προτεραιότητα, την άμεση ανάγκη συλλογικής, σε αυτό το στάδιο, όλων των αποδείξεων, που θα χρησιμεύσουν στην απόδοση ευθυνών και στον εντοπισμό των υπευθύνων.

Ακόμη, ο κ. Ντογιάκος σημειώνει στην παραγγελία του: «Δεν πρέπει, να παγιδευτεί η δικανική κρίση σε ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων ατόμων και μόνο. Αντίθετα, επιβάλλεται η πλήρης διερεύνηση της υπόθεσης από κάθε πλευρά και η απόδοση ευθυνών προς πάσα κατεύθυνση, σύμφωνα με τις ουσιαστικές ποινικές διατάξεις, την ισχύουσα δικονομική τάξη».

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη

Τα συλλυπητήριά του σε όλη την Ελλάδα για την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη εκφράζει ο ΟΣΕ, τονίζοντας πως το ελάχιστο που οφείλει είναι η απομονή πλήρους και απόλυτης δικαιοσύνης.

«Σε μια στιγμή βαθιάς οδύνης για το χαμό δεκάδων συνανθρώπων μας είναι δύσκολο κανείς να βρει λόγια. Συλλυπητήρια σε όλους τους γονείς τους συζύγους, τους συγγενείς, τους συντρόφους τους φίλους. Συλλυπητήρια σε όλη την Ελλάδα για την ανείπωτη τραγωδία. Πλέον το ελάχιστο που οφείλουμε, είναι να αποδοθεί πλήρης και απόλυτη δικαιοσύνη. Το πρώτο μέλημα όλων ήταν να διαχειριστούμε το τραγικό συμβάν στο πεδίο» υπογραμμίζει χαρακτηριστικά.

Ευχαριστήριο μήνυμα Μητσοτάκη για τη διεθνή συμπαράσταση

Τις ευχαριστίες του «σε όλους όσους μας προσέγγισαν σε αυτή τη δύσκολη στιγμή» εξέφρασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη.

«Εν μέσω της τρομερής οδύνης και της απώλειας ζωής στα Τέμπη, τα μηνύματα στήριξης και συμπαράστασης από όλο τον κόσμο μας ενθαρρύνουν. Σε όλους όσους μας προσέγγισαν αυτήν την πολύ δύσκολη στιγμή, σας ευχαριστούμε», υπογράμμισε ο Έλληνας πρωθυπουργός στο tweet του.

Υπενθυμίζεται πως πολιτική ηγεσία της χώρας μας έχει λάβει μηνύματα αλληλεγγύης από απλούς ανθρώπους αλλά και αρχηγούς κρατών από διάφορα σημεία του πλανήτη που εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέα 24ωρη απεργία στα τρένα την Παρασκευή - Αναστέλλονται όλα τα δρομολόγια της Hellenic Train

Γιατί «εμείς» δεν μιλήσαμε γι' αυτό το σχεδόν «προσχεδιασμένο» έγκλημα;

Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων: Αυτεπάγγελτη έρευνα για τη συμμόρφωση με τα Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας

gazzetta
gazzetta reader insider insider