Οι αυξανόμενες τιμές κάνουν τους ανθρώπους να αναθεωρούν τις απόψεις τους για τον θάνατο.
Όπως αναφέρει το Market Watch, o αυξανόμενος πληθωρισμός και το αυξημένο κόστος ζωής έπληξαν προϊόντα που κυμαίνονται από αυγά, μέχρι αυτοκίνητα και δημητριακά - αλλά τώρα το αυξανόμενο κόστος επηρεάζει τις απόψεις των ανθρώπων για το θάνατο.
Σύμφωνα με έρευνα σε 1.500 Αμερικανούς, το ασφαλιστικό πρακτορείο Choice Mutual διαπίστωσε ότι η οικονομική δυσπραγία λόγω του τρέχοντος πληθωρισμού και του αυξημένου κόστους ζωής, έχει προκαλέσει το 28% των ερωτηθέντων να αλλάξει τα σχέδια ταφής, κηδείας ή ασφάλισης. Εάν τα χρήματα δεν ήταν ένας παράγοντας, το 68% είπε ότι θα άλλαζε τα σχέδια ταφής του.
Η βιομηχανία κηδειών των Ηνωμένων Πολιτειών αποφέρει έσοδα περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, σύμφωνα με την Marketdata. Η μέση τιμή της κηδείας είναι 7.848 δολάρια.
Η Choice Mutual διαπίστωσε ότι σχεδόν το 50% των ερωτηθέντων ανησυχεί για το κόστος των σχεδίων κηδείας και ταφής τους. Το 43% των ερωτηθέντων θα σκεφτόταν ακόμη και ένα ενοικιαζόμενο φέρετρο για την ταφή τους, για να εξοικονομήσουν χρήματα για τα έξοδα του τέλους της ζωής τους, σύμφωνα με την έρευνα.
«Οι Αμερικανοί επικεντρώνονται υπερβολικά στο κόστος ζωής και στο κόστος του θανάτου», δήλωσε η Ολίβια Νιούπορτ, αναλύτρια ερευνών στην έκθεση Choice Mutual. «Οι Αμερικανοί γίνονται πιο εκπαιδευμένοι στις επιλογές τους και απαιτούν περισσότερη διαφάνεια στις τιμές και τις υπηρεσίες».
Υπάρχει επίσης μια μετακίνηση μακριά από τις παραδοσιακές ταφές, σημείωσε η Νιούπορτ.
Το ποσοστό αποτέφρωσης των νεκρών στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθεί από 59,3% το 2022, σε 78,7% το 2040, σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Διευθυντών Κηδειών. Η ομάδα απέδωσε την αύξηση των αποτεφρώσεων στην αλλαγή των προτιμήσεων των καταναλωτών, στην αποδυνάμωση των θρησκευτικών απαγορεύσεων, στις εκτιμήσεις κόστους και στις περιβαλλοντικές ανησυχίες.
«Οι άνθρωποι ενδιαφέρονται λιγότερο για την παραδοσιακή, θρησκευτική υπηρεσία. Ενδιαφέρονται για το τι είναι πιο σημαντικό για την οικογένειά τους και για το κόστος», είπε η Νιούπορτ.
Για παράδειγμα, το 52% των Αμερικανών θα σκεφτόταν μια «κηδεία DIY» για να εξοικονομήσει χρήματα για τα έξοδα του τέλους της ζωής τους. Το DIY, ή «καν' το μόνος σου», είναι ένας ευρύς όρος που καλύπτει τα πάντα, από τις κηδείες στο σπίτι μέχρι την άμεση αποτέφρωση, ανέφερε η Νιούπορτ.
Συνολικά το 41% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι υποτίμησε το κόστος μιας κηδείας και το 39% δήλωσε ότι είχε επιβαρυνθεί από τα έξοδα κηδείας ενός αγαπημένου προσώπου, διαπίστωσε η έρευνα.
«Το κόστος είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Αλλά πολλοί άνθρωποι δεν κάνουν σχέδια και η οικογένεια δεν έχει το χρόνο ή τη συναισθηματική σταθερότητα να διερευνήσει τις επιλογές τους. Αυτός μπορεί να είναι ο λόγος που τα γραφεία τελετών χρεώνουν ό,τι χρεώνουν», κατέληξε η Νιούπορτ.