Συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποίησαν το Σάββατο 15 Ιουλίου στη Θεσσαλονίκη, οι Υφυπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, αρμόδια για τις Μεταφορές, ο Νίκος Ταχιάος, αρμόδιος για τις Υποδομές, καθώς και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς.
Οι δύο Υφυπουργοί, συνοδευόμενοι από τον Γενικό Γραμματέα, επισκέφθηκαν το Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, όπου συναντήθηκαν με τον Υφυπουργό Μακεδονίας – Θράκης Ευστάθιο Κωνσταντινίδη, από τον οποίο ενημερώθηκαν σχετικά με ζητήματα που αφορούν στις αρμοδιότητές τους και συζήτησαν την πορεία των συγκοινωνιακών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη στη συμπρωτεύουσα.
Στη συνέχεια, μαζί με τον κ. Κωνσταντινίδη, μετέβησαν στους υπό κατασκευή σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης «Βενιζέλου» και «Φλέμινγκ», καθώς και στο Αμαξοστάσιο του Μετρό στην Πυλαία, όπου ενημερώθηκαν αναλυτικά για την πορεία των κατασκευαστικών έργων και για τον τρόπο λειτουργίας του Μετρό, που αναμένεται να παραδοθεί σε εμπορική χρήση εντός του 2024.
Ακολούθως, η κ. Αλεξοπούλου έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Ως κυβέρνηση, σύμφωνα με τις εντολές του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, δίνουμε μεγάλη έμφαση στη βελτίωση των μεταφορών και των συγκοινωνιών, σε όλη την Ελλάδα.
Χθες, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά, ταξιδέψαμε σιδηροδρομικώς στη Λαμία, όπου συμμετείχαμε στο 29ο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών.
Από τη Λαμία ήλθαμε με τραίνο ως τη Θεσσαλονίκη, για να διαπιστώσουμε τις συνθήκες ταξιδιού και εξυπηρέτησης των επιβατών.
Όπως γνωρίζετε, την περασμένη τετραετία έγιναν πολύ σημαντικές ενέργειες για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στη συμπρωτεύουσα, σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα. Μεταξύ άλλων, επιταχύνθηκε αισθητά η κατασκευή του Μετρό, που ολοκληρώνεται σύντομα, και διπλασιάστηκε ο αριθμός των λεωφορείων στην πόλη.
Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ανανέωσης του στόλου των αστικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, με την προμήθεια συνολικά 1.300 οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Ξεκινάμε πολύ σύντομα με τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα δοθούν στην κυκλοφορία στις αρχές του 2024.
Όπως ανέφερα και στους συγκοινωνιακούς φορείς, με τους οποίους είχαμε σειρά επαφών, στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου είναι να δημιουργήσουμε ένα ολιστικό σύστημα Μεταφορών, στο οποίο όλοι οι συμμετέχοντες συνεργάζονται, με σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Απώτερος σκοπός όλων αυτών των δράσεων είναι η συνολική αναδιοργάνωση του κυκλοφοριακού μοντέλου της Θεσσαλονίκης
Σήμερα, με τον συνάδελφο Υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο και τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά, κάναμε τα πρώτα βήματα μέχρι την επόμενη συνάντηση με τους φορείς, η οποία θα γίνει ως το τέλος Ιουλίου, παρουσία και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα».
Ο κ. Ταχιάος δήλωσε σχετικά: «Η εντολή από τον Πρωθυπουργό είναι η κυβέρνηση να λειτουργεί ως ομάδα και φυσικά στο Υπουργείο μας, στο οποίο προΐσταται ο κ. Σταϊκούρας, υπάρχει αυτή ακριβώς η αίσθηση της ομάδας.
Βρισκόμαστε εδώ με τη συνάδελφο Υφυπουργό Μεταφορών και τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, μεταξύ άλλων, για να μπορέσουμε να συντονίσουμε την συνεργασία ενός μέσου όπως το Μετρό, που έρχεται σύντομα στην πόλη, με τον ΟΑΣΘ. Θα δουλέψουμε μαζί για τον σκοπό αυτό. Χρειάζεται σκληρή δουλειά και μεγάλη πίεση.
Γνωρίζουμε, πάντως, τα προβλήματα και μπορώ να σας πω ότι δεν είναι αφανή, πέρα από τα θεσμικά. Θεωρώ πολύ βασικό να λύσουμε όλα τα ζητήματα που υπάρχουν, με τη συνεργασία των φορέων του τομέα μεταφορών της Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα το Μετρό, όταν ξεκινήσει, θα έχει ενιαίο εισιτήριο με τον ΟΑΣΘ, κάτι που θα επιτευχθεί σε συνεργασία και με τον ΟΣΕΘ.
Είναι πολύ σημαντικό, όμως, να καταλάβουμε ότι το Μετρό έχει μπει στις ράγες. Τη Δευτέρα που μας πέρασε η Ελληνικό Μετρό έστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο τη σύμβαση με την εταιρεία λειτουργίας του Μετρό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στο έργο μπαίνει ένας ακόμη παίκτης, ο οποίος είναι αυτός που θα αποδώσει στη Θεσσαλονίκη προς εμπορική λειτουργία το έργο, η χρήση του οποίου από τους πολίτες θα ξεκινήσει εντός του 2024, βελτιώνοντας σημαντικά την καθημερινότητα όλων μας».