ΙΕΠ: Προτεραιότητα η διασφάλιση ότι κάθε μαθητής έχει πρόσβαση σε εκπαίδευση υψηλής ποιότητας και ίσες ευκαιρίες

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΙΕΠ: Προτεραιότητα η διασφάλιση ότι κάθε μαθητής έχει πρόσβαση σε εκπαίδευση υψηλής ποιότητας και ίσες ευκαιρίες
Ο Σπύρος Δουκάκης, ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μίλησε για τις προτεραιότητες της νέας διοίκησης του φορέα.

Με αφορμή τη συνάντηση σχετικά με τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών στην ενταξιακή εκπαίδευση, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2023, ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Σπύρος Δουκάκης, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τις προτεραιότητες της νέας διοίκησης του φορέα. «Η ημερίδα έδωσε μια πρώτη διάσταση. Αυτής της διασφάλισης ότι κάθε μαθητής και κάθε μαθήτρια, ανεξάρτητα από το υπόβαθρό του/της, έχει πρόσβαση σε εκπαίδευση υψηλής ποιότητας και ίσες ευκαιρίες για επιτυχία», ανέφερε ο κ. Δουκάκης.

Όπως σημείωσε, συνεχίζεται το έργο της ανανέωσης των προγραμμάτων σπουδών, τα οποία θα έρθουν «για να συνδράμουν στην ανάπτυξη ενός ανανεωμένου σχολείου που προετοιμάζει τους μαθητές/ριες για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα, συμπεριλαμβανομένου του ψηφιακού γραμματισμού και των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης».

Ακόμη, τόνισε ότι δίνεται βαρύτητα στην Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών. «Στόχος είναι να ενισχύσουμε τις δεξιότητές τους, να εμπλουτίσουμε στις πρακτικές διδασκαλίας και να συνδράμουμε στην ενίσχυση της γνώσης τους γύρω από τα σύγχρονα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής έρευνας», ανέφερε και πρόσθεσε: «επιπλέον, είναι στόχος του ΙΕΠ να διευρύνει τους καινοτόμους τρόπους για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στις τάξεις, για να εμπλουτίσουμε το έργο των εκπαιδευτικών».

Για τον κ. Δουκάκη, έχει ζωτική σημασία για την αποτελεσματική χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής η συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα. «Το ΙΕΠ αναπτύσσει ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας με δράσεις διαλόγου, έρευνες και ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας για να ακούει τη φωνή όλων. Για τον σκοπό αυτό προετοιμάζει ένα σχέδιο ανάπτυξης συμβουλευτικών ομάδων για την παροχή εμπειρογνωμοσύνης και την επικαιροποίηση δραστηριοτήτων του φορέα. Ταυτόχρονα, εμπλουτίζει τα κοινωνικά μέσα επικοινωνίας, ώστε να λαμβάνει και με αυτό τον τρόπο πληροφόρηση», σημείωσε.

Ο Σπύρος Δουκάκης, που ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία του ΙΕΠ, είναι Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου και εργάζεται ερευνητικά στο Εργαστήριο Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας στο πεδίο της εκπαιδευτικής νευροεπιστήμης. Έχει πτυχίο μαθηματικών και δεύτερο πτυχίο πληροφορικής. Έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακές σπουδές στα δίκτυα υπολογιστών, στη γνωσιακή επιστήμη και την εκπαίδευση. Η διδακτορική του έρευνα εστιάζει στις ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Υπήρξε εκπαιδευτικός για περισσότερα από 20 χρόνια και σύμβουλος του ΙΕΠ για μια διετία.

Αποτελεσματικά μοντέλα επιμόρφωσης και ενταξιακή εκπαίδευση

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού πραγματοποίησε με πολύ μεγάλη επιτυχία επιστημονική συνάντηση με τα στελέχη εκπαίδευσης, στην οποία συμμετείχαν 1.000 στελέχη εκπαίδευσης και περισσότερα από 2.000 άτομα την παρακολούθησαν από το κανάλι του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Youtube, στο οποίο και είναι διαθέσιμη σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και για όποιον/α ενδιαφέρεται να την παρακολουθήσει.

Η επιμορφωτική συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα στο Ινστιτούτο Goethe, είχε τίτλο: «Αποτελεσματικά μοντέλα επιμόρφωσης και υποστήριξης των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών υπό το πρίσμα της ενταξιακής εκπαίδευσης και προοπτικής»
Στην ημερίδα συζητήθηκαν τα σύγχρονα μοντέλα επαγγελματικής ανάπτυξης στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών με σκοπό τη διαμόρφωση ενός κοινού πλαισίου δράσης ως προς τις ενταξιακές διαδικασίες και πρακτικές που είναι σημαντικό να ακολουθούνται στο πλαίσιο της υποστήριξης του εκπαιδευτικού τους έργου.

Κεντρική ομιλήτρια της επιστημονικής συνάντησης ήταν η Dr Pamela Winton, Διευθύντρια στο Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικής Ανάπτυξης για την Ένταξη των Η.Π.Α.
Η συμμετοχή των στελεχών εκπαίδευσης που προσκλήθηκαν στην επιστημονική συνάντηση ήταν καθολική, καθώς πάνω από 1.000 στελέχη εκπαίδευσης παρακολούθησαν την εν λόγω συνάντηση και συμμετείχαν ενεργά στην αναστοχαστική συζήτηση είτε με φυσική παρουσία είτε από απόσταση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider