Έρευνα Tetra Pak: Οι climatarians είναι η νέα τάση

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Έρευνα Tetra Pak: Οι climatarians είναι η νέα τάση
Τις κλιματικές επιπτώσεις των τροφίμων που αγοράζουν εξετάζουν όλο και συχνότερα οι climatarians αναφέρει η έρευνα της Tetra Pak.

Τις κλιματικές επιπτώσεις των τροφίμων που αγοράζουν εξετάζουν όλο και συχνότερα οι climatarians αναφέρει η έρευνα της Tetra Pak.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Index της Tetra Pak για τις καταναλωτικές συνήθειες, οι αγορές τροφίμων των καταναλωτών επηρεάζονται άμεσα από τον αντίκτυπο που αυτά έχουν στην υγεία τους, αλλά και το περιβάλλον. Οι «climatarians», όπως είναι γνωστοί οι περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένοι καταναλωτές, είναι πρόθυμοι να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες για να προστατεύσουν τον πλανήτη.

Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα της Tetra Pak σε συνεργασία με την IPSOS που διεξήχθη σε 10 χώρες σε όλο τον κόσμο, δείχνει ότι το 70% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι τα υγιεινά προϊόντα δεν θα πρέπει να βλάπτουν το περιβάλλον, ενώ το 54% είναι πρόθυμο να αναλάβει την ευθύνη για τον πλανήτη και να αλλάξει τη διατροφή του για να συμβάλει σε έναν πιο βιώσιμο κόσμο.

Η τάση αυτή αντικατοπτρίζεται στον αυξανόμενο αριθμό των καταναλωτών που μειώνουν συνειδητά την ποσότητα κρέατος που τρώνε, γνωστοί ως «flexitarians», με σχεδόν τους μισούς ερωτηθέντες να δηλώνουν ότι μειώνουν ή αποφεύγουν εντελώς την κατανάλωση κρέατος. Το 56% των ερωτηθέντων αναφέρεται σε λόγους υγείας ως βασικό παράγοντα για την υιοθέτηση μιας ευέλικτης, χορτοφαγικής ή vegan διατροφής, αλλά πάνω από το 1/3 (36%) δήλωσε ως βασικό κίνητρο την προστασία του περιβάλλοντος.

Η έρευνα υπογραμμίζει, επίσης, ότι η ευκολία δεν είναι πλέον το κύριο μέλημα των καταναλωτών, αφού το 70% των ερωτηθέντων θα θυσίαζε την ευκολία για πιο υγιεινές επιλογές, παρά το αυξημένο κόστος ζωής.

«Climatarians», μια νέα τάση

Η τάση των «climatarians» αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά, καθώς οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής γίνονται ολοένα και περισσότερο αισθητές, με τους καταναλωτές να αναζητούν και να αναμένουν από τις εταιρίες παραγωγής τροφίμων υγιεινά και βιώσιμα προϊόντα.

Ο Adolfo Orive, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Tetra Pak, σημειώνει: «Τα ευρήματα της φετινής έρευνας Index αντικατοπτρίζουν τις ενέργειές μας για τη δημιουργία ανθεκτικών και βιώσιμων συστημάτων τροφίμων, απαλλαγμένων από εκπομπές άνθρακα. Το γάλα και ο χυμός είναι μεταξύ των βασικών προϊόντων της καθημερινής μας διατροφής, επομένως είναι ζωτικής σημασίας να βελτιστοποιήσουμε την αλυσίδα αξίας με καινοτομίες στους τομείς προμήθειας, συσκευασίας, επεξεργασίας και διανομής σε συνεργασία με τους πελάτες και τους προμηθευτές μας.

Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κόσμος θα χρειαστεί 60% περισσότερα τρόφιμα μέχρι το 2050, αφού ο παγκόσμιος πληθυσμός αναμένεται να ξεπεράσει τα 9 δισεκατομμύρια έως τότε, αναζητούμε λύσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην εξερεύνηση νέων πηγών διατροφής και την αξιοποίηση θρεπτικών συστατικών, όπως η πρωτεΐνη».

Υγιεινά & βιώσιμα τρόφιμα

Οι νέες καινοτομίες στον τομέα τροφίμων μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην παροχή προϊόντων που δεν είναι μόνο νόστιμα, αλλά και βιώσιμα αφού συμβάλλουν στην εξοικονόμηση πόρων. Σύμφωνα με την έρευνα οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να αγκαλιάσουν καινοτομίες που βελτιώνουν τον τρόπο με τον οποίο ζούμε και τρεφόμαστε, με το 62% να πιστεύει ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Καφηρέας: Το αιολικό πάρκο που εκτοξεύει EBITDA & «πράσινο» χαρτοφυλάκιο της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει στην Ελλάδα τα πρώτα 100% ηλεκτρικά οχήματα μεταφοράς σκυροδέματος

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider