Επέκταση σε νέες αγορές και ανάπτυξη σε ολόκληρη τη Μεσόγειο είναι ο στόχος του 2017 για το vyra.com, την πρώτη ελληνική online πλατφόρμα αναζήτησης και ενοικίασης σκαφών για διακοπές σε Ελλάδα, Τουρκία και Κροατία.
Όπως αναφέρει στο insider.gr η κυρία Χριστίνα Τρατάρη, διευθύντρια του vyra.com, οι Έλληνες καταναλωτές είναι εξοικειωμένοι με τις online κρατήσεις διακοπών, ενώ αναφορικά με την πορεία του τουρισμού, εκτιμά πως ότι η Ελλάδα θα παρουσιάσει καλύτερα αποτελέσματα το 2017, εάν και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.
H Vyra.com «άνοιξε πανιά» με στόχο να κάνει τις διακοπές με σκάφος πιο προσιτές για όλους. Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού στο πρώτο διάστημα λειτουργίας της εταιρείας
Η ανταπόκριση του κοινού είναι πάρα πολύ θετική, περισσότερο απ’ ότι περιμέναμε κι εμείς οι ίδιοι σε αυτά τα πρώτα μας βήματα. Ξεκινήσαμε την πρώτη σεζόν με μεγάλη επισκεψιμότητα στο site μας, με τους πελάτες να δείχνουν ενδιαφέρον ζητώντας προσφορές, εξετάζοντας τις εναλλακτικές που έχουν ως προς τις τιμές και τους τύπους των σκαφών και τελικά ένα μεγάλο ποσοστό αυτών μας εμπιστεύτηκε με τις διακοπές του. Απ’ ότι δείχνουν τα πρώτα νούμερα, η αγορά αυτή η οποία είναι αρκετά κατακερματισμένη με πολλούς offline brokers και μικρούς ή μεγάλους fleet operators, είχε ανάγκη από μία πλατφόρμα η οποία θα συγκέντρωνε τον μεγαλύτερο όγκο των σκαφών και θα έδινε στον χρήστη μία λύση στην ευκολότερη αναζήτηση ενός αξιόπιστου σκάφους σε καλύτερες τιμές. Δίνουμε ένα μεγάλο εύρος επιλογών στον πελάτη μας τόσο από την πλευρά των τύπων των σκαφών (catamaran, motor yacht, ιστιοπλοϊκά) που διαθέτουμε, όσο και από άποψη ποιότητας υπηρεσιών αλλά και αξιοπιστίας των σκαφών. Στόχος μας είναι να διευρύνουμε τις αγορές που εξυπηρετούμε και να αναπτυχθούμε και στις υπόλοιπες χώρες της Μεσογείου εκτός της Ελλάδας, Κροατίας και Τουρκίας
Πόσο εξοικειωμένος είναι εν τέλει ο Έλληνας καταναλωτής ως προς την ενοικίαση ενός σκάφους μέσω Internet;
Ο Έλληνας είναι αρκετά εξοικειωμένος γενικότερα στο κλείσιμο των διακοπών του μέσω Internet, η μεγάλη άνοδος των Online ταξιδιωτικών γραφείων το αποδεικνύει περίτρανα. Όσον αφορά στην ενοικίαση ενός σκάφους, ο Έλληνας δεν χρειάζεται να εξοικειωθεί με κάτι, χρειάζεται απλά να συνηθίσει μερικές διαφορές που υπάρχουν σε σύγκριση με τα αεροπορικά ή ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Για παράδειγμα, στα αεροπορικά εισιτήρια μπαίνεις σε μία πλατφόρμα βρίσκεις τα εισιτήριά σου, συνεννοείσαι με την παρέα σου και τα κλείνει ο καθένας ξεχωριστά. Στην περίπτωση των σκαφών, είναι σα να κλείνει ένα άτομο εισιτήρια, διαμονή και μεταφορικό μέσο για ολόκληρη την παρέα του. Στην περίπτωση αυτή, για να γίνει η κράτηση θα πρέπει ο χρήστης να ξέρει καλά ότι δεν είσαι ένα οποιοδήποτε site το οποίο θα τον κοροϊδέψει ή θα τον κλέψει. Πρέπει να χτιστεί μία σχέση εμπιστοσύνης για να νιώσει άνετα ο χρήστης να δώσει την κάρτα του για ένα ποσό που ξεπερνάει το ποσό που έχει συνηθίσει στις ατομικές κρατήσεις του. Επίσης, το ποσοστό 5% έκπτωσης που προσφέρουμε για την πραγματοποιήση της κράτησης εξ' όλοκλήρου online, είναι ακόμη ένα κίνητρο για κάποιον να διευρύνει τις ηλεκτρονικές του συναλλαγές και στο κομμάτι της διοργάνωσης των διακοπών του.
Με βάση τα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον προήλθε από πελάτες εντός ή εκτός συνόρων;
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έρχεται από πελάτες εκτός συνόρων γιατί ο μέσος Ευρωπαίος είναι πολύ πιο πιθανό να είναι ιστιοπλόος ή να έχει κάνει ιστιοπλοΐα κάποια στιγμή στην ζωή του, απ’ ότι ένας Έλληνας. Οι Έλληνες επίσης έχουν την αίσθηση ότι οι διακοπές με σκάφος είναι απαγορευτικές λόγω αυξημένου κόστους, μία εντύπωση που έχει δημιουργηθεί από παλιότερα χωρίς καμία υπόσταση. Δεν συζητάμε βέβαια για τα mega yacht τα οποία ξεφεύγουν στην τιμή, μιλάμε για λύσεις υπέρ του δέοντος λογικές και ταυτόχρονα πολύ ενδιαφέρουσες. Έτσι όπως έχουν αυξηθεί πλέον τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, οι διακοπές με σκάφος συμφέρουν και οικονομικά αλλά και από άποψη εμπειρίας που δεν συγκρίνεται με απλές διακοπές σε ένα νησί.
Και ποιοι ήταν οι πιο δημοφιλείς προορισμοί και κατηγορίες σκαφών;
Φέτος οι πιο δημοφιλείς προορισμοί ήταν η Κροατία και το Ιόνιό μας. Η πολύ κακή πολιτικά κατάσταση στην Τουρκία έχει επιβαρύνει πάρα πολύ τον τουρισμό της με αποτέλεσμα οι τουρίστες της να έχουν μοιραστεί στις υπόλοιπες χώρες της Μεσογείου με κύριες επωφελούμενες τις αγορές της Κροατίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας. Η Ελλάδα παρέμεινε ένας από τους δημοφιλέστερους ιστιοπλοϊκούς προορισμούς, με κύριο νικητή το Ιόνιο αφού το Αιγαίου επηρεάστηκε αρκετά από το προσφυγικό και την κακή προβολή των παγκόσμιων μέσων ενημέρωσης.
Ποια επιπλέον χαρακτηριστικά και υπηρεσίες θα προσθέσετε στο vyra.com για τη νέα σεζόν;
Με μεγάλη μας χαρά μπορούμε να ανακοινώσουμε ότι στο τέλος της επόμενης σεζόν οι πελάτες μας θα έχουν μερικούς λόγους επιπλέον για να μας εμπιστευθούν. Στοχεύουμε να ολοκληρώσουμε το development χαρακτηριστικών που θα διευκολύνουν ακόμα περισσότερο την εμπειρία του χρήστη σε όλη την διαδικασία του Booking και θα τον εξυπηρετήσουν σε πρακτικά ζητήματα όπως πληρωμές, ασφάλειες κλπ. Θα μας επιτρέψετε να μην αποκαλύψουμε κάτι πιο συγκεκριμένο σε αυτή την φάση καθώς η λογική μας είναι πάντα «Πρώτα λανσάρουμε και μετά ανακοινώνουμε». Ποτέ δεν ξέρεις που θα σε βγάλει η εξέλιξη των πραγμάτων μέσα σε μία σεζόν!
Με αφορμή τη συμμετοχή σας στην έκθεση Greek Tourism Expo, ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το 2017; Τι μπορεί να γίνει ώστε να βελτιωθεί το εγχώριο τουριστικό προϊόν;
Θεωρούμε ότι η Ελλάδα θα παρουσιάσει καλύτερα αποτελέσματα στον τουρισμό το 2017, εάν και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν φυσικά. Για παράδειγμα, ο Obama μας έφτιαξε βίντεο για την προώθηση του τουρισμού μας από τον λόφο της Ακρόπολης…! Αν το υπουργείο Τουρισμού δεν το προωθήσει σωστά, θα το έχουμε δει μόνο εμείς και οι οικογένειές μας. Πιο συγκεκριμένα στο κομμάτι του yachting, αυτό που θα χρειαζόταν σίγουρα το εγχώριο προϊόν θα ήταν η βελτίωση των υποδομών μας. Θα εκπλαγείτε με τις υποδομές που έχουν αναπτύξει στις μαρίνες τους οι Κροάτες, καθιστώντας πολύ πιο εύκολη την πρόσβαση και τον ανεφοδιασμό των τουριστικών σκαφών. Σε αντίθεση με την Ελλάδα, όπου τα πληρώματα αγωνίζονται να βρουν μία θέση στις μαρίνες των νησιών μας ειδικά μέσα στον Αύγουστο, για να μπορέσουν να πάρουν νερό και ρεύμα. Δεν είναι τυχαίο ότι τα στοιχεία μας δείχνουν ότι οι περισσότεροι κάνουν αναζητήσεις για την Ελλάδα αλλά καταλήγουν τελικά να κλείσουν στην Κροατία. Αν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί θα πρέπει να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες μας και να κάνουμε πιο ελκυστική και πιο «βολική» την χώρα μας στους τουρίστες που θέλουν να κάνουν τις διακοπές τους.