Εισαγγελική παρέμβαση για το περιστατικό με συρμό του προαστιακού - Τι απαντούν ΟΣΕ και Hellenic Train

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Εισαγγελική παρέμβαση για το περιστατικό με συρμό του προαστιακού - Τι απαντούν ΟΣΕ και Hellenic Train
Κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα διενεργείται για το νέο περιστατικό της παραλίγο σύγκρουσης τρένων, με εντολή του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας. Οι απαντήσεις των ΟΣΕ και Hellenic Train.

Κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα διενεργείται για το νέο περιστατικό της παραλίγο σύγκρουσης τρένων, με εντολή του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας, κ. Αριστείδη Κορέα. Το περιστατικό συνέβη όταν συρμός του Προαστιακού παραλίγο να μπει στο δίκτυο του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας.

Το πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης θα διερευνηθεί αν έχουν διαπραχθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς και άλλες τυχόν αξιόποινες πράξεις και από ποια συγκεκριμένα πρόσωπα.

Ο συρμός του Προαστιακού, σύμφωνα με το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών», έλαβε εντολή την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε σήραγγα του Μετρό.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ τόνισε πως ήταν λάθος του σταθμάρχη, ο οποίος και έχει τεθεί εκτός υπηρεσίας, ενώ ανέφερε ακόμα ότι ο μηχανοδηγός της Hellenic Train παραβίασε δύο φωτοσήματα, τα οποία του έλεγαν ότι μπαίνει σε γραμμή του Μετρό.

Πάντως, διευκρίνισε ότι θα διερευνηθούν οι ισχυρισμοί και της άλλης πλευράς που αναφέρουν ότι ο μηχανοδηγός επιχείρησε να επικοινωνήσει με το Σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών, χωρίς όμως να λάβει απάντηση.

Ο κ. Τερεζάκης επισήμανε ότι στο περιστατικό λειτούργησαν οι δικλείδες ασφαλείας.

Τι απάντησε ο ΟΣΕ και η Hellenic Train

Διευκρινίσεις για το περιστατικό όπου ο συρμός 4245 του Προαστιακού μπήκε στη γραμμή του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας εξέδωσαν τόσο η Hellenic Train όσο και ο ΟΣΕ δηλώνοντας πως διερευνώνται τα αίτια του περιστατικού σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών και το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.

Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από Σταθμάρχη (Τηλεδιοίκηση Σ.Κ.Α.) για να εισέλθει σε λάθος γραμμή (και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό) στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας. Το συμβάν κατήγγειλε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ζητώντας την άμεση διερεύνησή του.

Σε ανακοίνωση της η Hellenic Train αναφέρει:

«Η εταιρεία διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμή του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.

Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της».

Η Hellenic Train, καταλήγει η ανακοίνωση, παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται.

Αναλυτικά και η ανακοίνωση του ΟΣΕ:

«Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ. Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.

Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:

1. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.

2. Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.

3. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.

4. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ. 5. Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.

Επιγραμματικά:

1. Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση.

2. Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.

3. Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.

4. Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση Ρυθμιστή Κυκλοφορίας».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Χαλκιδική: Τέλη του 2025 η έναρξη εμπορικής εκμετάλλευσης του μεταλλείου στις Σκουριές

Τσιάρας: Δεν θα διακινδυνεύσουμε την ομαλή ροή των κοινοτικών ενισχύσεων προς τους αγρότες

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider