Ο Δήμος Τρικάλων, εξέδωσε ανακοίνωση για τον αριθμό των επισκεπτών που επισκέφθηκαν την ετήσια Χριστουγεννιάτικη εκδήλωσή του «Ο Μύλος των Ξωτικών 2024»: 1.205.108 επισκέπτες, ρεκόρ τη χαρακτηρίζει η ανακοίνωση, κάθε ηλικίας, επισκέφθηκαν την εκδήλωση στις 39 ημέρες λειτουργίας της, οι περισσότεροι κάτοικοι εκτός των ορίων του Δήμου!
Με βάση τις στατιστικές, οι μόνιμοι κάτοικοι του Δήμου ανέρχονται σε 85.000 άτομα. Οι μόνιμοι κάτοικοι της Θεσσαλίας είναι 688.000. Αντιλαμβάνεται κανείς, ότι σημαντικό μέρος των επισκεπτών ταξίδεψε πάνω από 100 χιλιόμετρα για επισκεφθεί τα Τρίκαλα! Μπορούμε να διαβεβαιώσουμε ότι κάποιοι έκαναν το ταξίδι αυτό από τη Λιβαδειά, κάνοντας 200+200=400 χιλιόμετρα!
Αυτό, μας δείχνει ότι η ανάγκη των πληθυσμών της υπαίθρου για ψυχαγωγία και διασκέδαση είναι πολύ αυξημένη. Το ίδιο έντονη είναι και η ανάγκη για επικοινωνία με κατοίκους άλλων περιοχών, που ζουν σε διαφορετικές συνθήκες και με διαφορετικές ανάγκες. Για παράδειγμα, όταν γίνονται συζητήσεις για τα αυτοκινούμενα τρακτέρ στο μέλλον, κάποιος θα πει: «Εδώ στα Τρίκαλα τα λεωφορεία πάνε χωρίς οδηγό ανάμεσα στα αυτοκίνητα και τον κόσμο και δεν θα πηγαίνουν τα τρακτέρ καταμεσής του κάμπου;». Αυτό, αυτομάτως δημιουργεί τη διαφοροποίηση των Τρικάλων έναντι των υπολοίπων περιοχών και την επιθυμία πολλών να την επισκεφθούν.
Πιθανότατα λοιπόν, η κοσμοσυρροή στον Μύλο των Ξωτικών, δεν οφείλεται μόνο σε αυτή καθ’ αυτή την εκδήλωση αλλά και στην καλή εικόνα που έχει η πόλη (=Δήμος) σχετικά με την υιοθέτηση καινοτομιών αλλά και δημιουργίας και συστηματικής καλλιέργειας μιας συγκεκριμένης εικόνας.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μειωθεί η επιτυχία της εκδήλωσης καθ’ αυτής. Αλλά βρήκε πρόσφορο έδαφος να επιτύχει. Κι αυτό ήταν η ξεχωριστή και πρωτότυπη εικόνα της πόλης των Τρικάλων που δημιουργείται και καλλιεργείται χρόνια τώρα! Όταν λοιπόν οι υπόλοιποι Δήμοι κάνουν αντίστοιχες εκδηλώσεις, για να υπερβούν τα όρια μιας μικρής γεωγραφικής περιφέρειας θα πρέπει να έχουν και μια καλή έξωθεν καλή μαρτυρία. Την έχουν όμως;
Οι περισσότεροι όχι, δεν την έχουν! Κι αυτό γιατί αναλώνονται στην καθημερινή διαχείριση, χωρίς να δίνουν προσπάθεια και πόρους στην ανάπτυξη της πόλης τους. Γιαυτό στις περισσότερες ελληνικές πόλεις, από την είσοδό τους ακόμη δεν σου δημιουργείται κάποιο ιδιαίτερο συναίσθημα. Άρα, γιατί να έλθει ο ταξιδιώτης;
Η εν λόγω επιτυχία, δημιουργεί νέου τύπου υποχρεώσεις για τη δημοτική αρχή της πόλης. Στη σημερινή κατάσταση, για να μην πούμε κάτι βαρύτερο, που βρίσκεται η ελληνική επαρχία, τέτοια επιτυχημένα παραδείγματα θα πρέπει να μελετώνται, αναλύονται και κυρίως να διαχέονται σε όλους τους άλλους Δήμους της χώρας, μήπως και ξεκινήσει μια ποιό συστηματική προσπάθεια ανάταξης της υπαίθρου.
Διότι αυτό σήμερα είναι μια μεγάλη αναγκαιότητα, εθνικού χαρακτήρα.