Θεσσαλία: Οι επενδύσεις που είναι σε εξέλιξη μετά από τον Daniel

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Θεσσαλία: Οι επενδύσεις που είναι σε εξέλιξη μετά από τον Daniel
Σε εξέλιξη είναι οι επενδύσεις και τα έργα για την αποκατάσταση των ζημιών μετά από την κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία.

Σε εξέλιξη είναι οι επενδύσεις και τα έργα για την αποκατάσταση των ζημιών μετά από την κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία που υλοποιούνται με χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ. Εκπρόσωποι φορέων από το βήμα του 1ου Φόρουμ για τη Θεσσαλία που διοργανώθηκε την Τετάρτη στο Βόλο αναφέρθηκαν σε έργα όπως είναι το λιμάνι του Βόλου, η αποκατάσταση του οδικού δικτύου και η στρατηγική για την προσέγγιση επενδύσεων και την τόνωση της επιχειρηματικότητας.

Εκπροσωπώντας το Υπερταμείο, ο επικεφαλής της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, αναφέρθηκε στα έργα τα οποία «τρέχουν» αυτό το διάστημα, με άμεσο στόχο, μεταξύ άλλων, την αναβάθμιση της επιχειρησιακής ικανότητας της χώρας απέναντι στην Κλιματική Αλλαγή.

«Έχουμε τεράστιες παρεμβάσεις σε πολύ συμπυκνωμένο χρόνο», δήλωσε, προσθέτοντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των έργων χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και το πρόγραμμα Ελλάδα 2.0.
Όπως επεσήμανε, τα έργα βασίζονται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος αφορά στην αντιπλημμυρική προστασία η οποία περιλαμβάνει έργα, τα οποία επιδιώκουν την αναβάθμιση του δασικού οικοσυστήματος μέσω της πρόληψης. Στο πλαίσιο αυτό, το 2025 θα δημοπρατηθούν έργα 200 εκατ. ευρώ, ενώ το πρόγραμμα θα φτάσει σε βάθος χρόνου στα 600 εκατ. ευρώ. Ο δεύτερος αφορά στην αναβάθμιση των νοσοκομείων και των κέντρων υγείας της Θεσσαλίας για τα οποία έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί έργα 18 εκατ. ευρώ. Τρίτον, στο πλαίσιο του AntiNero δινεργείται καθαρισμός και διάνοιξη αντιπυρικών ζωνών, με χιλιάδες στρέμματα να έχουν «καθαρίσει» σε Θεσσαλία και όλη την Ελλάδα.

Όσον αφορά το λιμάνι του Βόλου, ο κ. Σταμπουλίδης υποστήριξε ότι ο λιμένας πρέπει να επανέλθει στην κατάσταση που βρισκόταν πριν τον “Daniel”. Δεν είναι ένα εύκολο έργο, σημείωσε με νόημα, προσθέτοντας ότι τα συνεργεία έχουν ήδη πιάσει δουλειά. Στόχος είναι, όπως διαμήνυσε, οι εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της τουριστικής σεζόν, προκειμένου να μην χαθεί άλλη μία χρονιά για την κρουαζιέρα.

Αναφερόμενος στα κεφάλαια που θα διατεθούν υπογράμμισε ότι δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένα ευρώ από τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης ενώ γνωστοποίησε ότι αναμένεται η έγκριση της Κομισιόν για τη συμμετοχή του Υπερταμείου και στα έργα του ΕΣΠΑ, τα οποία είναι πάρα πολλά, σε όλη τη Θεσσαλία.

Θεσσαλία: Οι επενδύσεις που είναι σε εξέλιξη μετά από τον Daniel

Όσον αφορά στη διαχείριση αποβλήτων και σε άλλα έργα ανθεκτικότητας, ο κ. Μανώλης Γραφάκος, γενικός γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, σημείωσε ότι τον Φεβρουάριο θα υπάρξει, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία ΕΣΠΑ, πρόσκληση στους φορείς για τη χρηματοδότηση της αποκατάστασης βλαβών στη λογική της ανθεκτικότητας.

Ταυτόχρονα, συνεχίζεται το επενδυτικό πρόγραμμα με έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως π.χ. στο Βόλο η ανακαίνιση μονάδας επεξεργασίας λυμάτων καθώς και τα έργα διαχείρισης αποβλήτων, όπως στη μονάδα στα Τρίκαλα, στη μονάδα στο Βόλο και το επόμενο τετράμηνο θα υπογραφεί η διαχείριση της μονάδας της Λάρισας.

Ο ίδιος έκανε, επίσης, λόγο για ανάγκη ολιστικής παρέμβασης στα προβλήματα της περιοχής, κάτι το οποίο σχεδιάζεται και θα έρθει μέσα στο 2026, με την παράλληλη εξεύρεση πόρων και τη σύσταση μεγαλύτερων διοικητικών μηχανισμών. Σε σχέση με τον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας και τη σύστασή του ως ΑΕ, ο κ. Γραφάκος τόνισε χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει κανένα ζήτημα ιδιωτικοποίησης του νερού σε κανένα επίπεδο, πόσο μάλλον στον Οργανισμό της Θεσσαλίας, ο οποίος θα παραμείνει 100% στην κυριότητα του Δημοσίου».

Μάλιστα, όσον αφορά στη λειτουργία του οργανισμού ο κ. Αθανάσιος Μαρκινός, CEO του ΟΔΥΘ τόνισε ότι ο οργανισμός, ο οποίος συστάθηκε τον περασμένο Μάιο, ήρθε να καλύψει ένα μεγάλο κενό χρόνων και συνιστά υποχρέωση έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ οποιαδήποτε δραστηριότητα αναπτυχθεί θα πρέπει να είναι συμβατή με το σχέδιο διαχείρισης κινδύνων πλημμυρών και το σχέδιο διαχείρισης λεκανών απορροής, τα οποία έχουν ψηφιστεί από το κράτος. Όπως δήλωσε ο κ. Μαρκινός γίνεται, πλέον, απόπειρα προτεραιοποίησης των έργων, καθώς πρόκειται για ζητήματα που είναι συσσωρευμένα και έρχονται από το παρελθόν.

Στην ανάγκη να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την επαναφορά της κρουαζιέρας αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, Αριστοτέλης Μπασδάνης, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι ο Βόλος δεν πρέπει να χάσει την κρουαζιέρα. «Μιλάμε με τις εταιρείες, οι οποίες θα επιστρέψουν στην περιοχή μόλις τελειώσουν τα έργα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά τις οδικές συνδέσεις, κατέστησε αναγκαία την ολοκλήρωση των έργων, ώστε ο Βόλος να προσελκύσει επενδύσεις και να διευκολύνει τους τουρίστες. Σ’ αυτό το σημείο, πάντως, υπενθύμισε ότι η Μαγνησία έχει όλα τα εχέγγυα για επενδύσεις. «Υπάρχουν πράγματα που γίνονται, αλλά πρέπει να γίνονται πιο γρήγορα, πιο συντονισμένα, πιο οργανωμένα», συμπλήρωσε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η Θεσσαλία επιστρατεύει το θεσσαλικό πρόβατο και τα προϊόντα ΠΟΠ

Πόσο έτοιμη είναι η Θεσσαλία να αντιμετωπίσει έναν νέο Daniel

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider