Τα πιο ακριβά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα πιο ακριβά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία
Τα πιο πρόσφατα supercars που κυκλοφορούν κοστίζουν εξωφρενικά ποσά, ωστόσο απέχουν παρασάγγας από τα πιο ακριβά κλασικά αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί σε δημοπρασία. Στην κορυφή της συγκεκριμένης λίστας που συνέθεσε το βρετανικό AutoExpress, υπάρχουν σπάνια «πετράδια» της τετρακίνησης που έχουν πουληθεί έναντι μυθικών ποσών.

Τα πιο πρόσφατα supercars που κυκλοφορούν κοστίζουν εξωφρενικά ποσά, ωστόσο απέχουν παρασάγγας από τα πιο ακριβά κλασικά αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί σε δημοπρασία. Στην κορυφή της συγκεκριμένης λίστας που συνέθεσε το βρετανικό AutoExpress, υπάρχουν σπάνια «πετράδια» της τετρακίνησης που έχουν πουληθεί έναντι μυθικών ποσών.

Στην αστρονομική τιμή που κόστισαν βοήθησαν οι νέοι ιδιοκτήτες τους, οι οποίοι μετρούν τον πλούτο τους σε δισεκατομμύρια και όχι σε εκατομμύρια, με πολλά από αυτά τα κλασικά αυτοκίνητα να θεωρούνται τόσο ως έργα τέχνης της αυτοκινητοβιομηχανίας και επενδύσεις, όσο οχήματα που προορίζονται για οδήγηση και απόλαυση.

Για πολλά χρόνια, η Ferrari ήταν η «γαλαζοαίματη» των πιο ακριβών αυτοκινήτων που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχουν εμφανιστεί ισχυροί ανταγωνιστές που αμφισβήτησαν την κυριαρχία της. Το βέβαιο είναι ότι οι Ferrari και οι Mercedes είναι τα αυτοκίνητα που αναζητούν περισσότερο οι σοβαροί συλλέκτες, και τα μοντέλα από τη δεκαετία του 1950 έως τη δεκαετία του 1970 είναι αυτά που κάνουν όσους τα αποκτούν, να βάζουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Η λίστα παρακάτω παρουσιάζει λεπτομερώς τα 10 πιο ακριβά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε δημοπρασία.

10. Ferrari 290 MM 1956

Sotheby's
  • Δημοπρασία: RM Sotheby’s, Νέα Υόρκη, 2015
  • Τιμή: 28.050 εκατ. δολ.

Ορισμένοι αγώνες ταχύτητας έχουν πολύ μεγαλύτερο κύρος στον κόσμο των υψηλού πρεστίζ κλασικών αυτοκινήτων και το Mille Miglia στην Ιταλία συγκαταλέγεται ανάμεσα στους καλύτερους. Αυτή η Ferrari 290 MM του 1956 συμμετείχε στον συγκεκριμένο αγώνα και την οδήγησε ο μύθος των αγώνων ταχύτητας, Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, ο οποίος κατέλαβε την τέταρτη θέση. Συνέχισε επίσης να αγωνίζεται από άλλα ονόματα υψηλού προφίλ της εποχής, όπως ο Αλφόνσο ντε Πορτάγκο και ο Βόλφγκανγκ φον Τριπς.

Ένας κινητήρας V12 3,5 λίτρων 320 ίππων κρύβεται κάτω από αμάξωμα του αυτοκινήτου, το οποίο πουλήθηκε για 28,05 εκατ. δολάρια (18,5 εκατ. λίρες) στη Νέα Υόρκη το 2015, το πιο ακριβό αυτοκίνητο που είχε πουληθεί ποτέ στην πόλη των ΗΠΑ εκείνη την εποχή.

9. Mercedes-Benz W196 1954

Bonhams
  • Δημοπρασία: Bonhams, Αγγλία, 2013
  • Τιμή: 29.600 εκατ. δολ.

Το Mercedes-Benz W196 οδηγήθηκε από τον πέντε φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1, Χουαν Μανουέλ Φάντζιο, ένα στοιχείο που φυσικά το βοήθησε να πιάσει τιμή πώλησης 19,6 εκατ. λιρών (29,6 εκατ. δολάρια) στο Goodwood Festival of Speed το 2013.

To μοντέλο αποτέλεσε πόλο έλξης για τους πλειοδότες επειδή αυτή ήταν η μοναδική συγκεκριμένη Mercedes που μπορούσε να βρει κανείς, με τις άλλες να βρίσκονται μόνο στην συλλογή του κατασκευαστή, είτε σε κάποιο μουσείο.

8. Ferrari 412P Berlinetta 1967

Bonhams
  • Δημοπρασία: Bonhams, ΗΠΑ, 2023
  • Τιμή: 30.255 εκατ. δολ.

Ελάχιστα υπάρχουν πιο όμορφα αγωνιστικά είτε επιβατικά αυτοκίνητα, από τη Ferrari 412P Berlinetta. Τέλειο από κάθε οπτική γωνία, θα μπορούσε να κάνει τους αγοραστές να κάνουν ουρές μόνο για την εμφάνισή του, αλλά αυτό που το βοήθησε να πουληθεί για 23,8 εκατ. λίρες (30,25 εκατ. δολάρια) ήταν η ιστορία του.

Αυτό το μοντέλο 412P, γνωστό με τον αριθμό πλαισίου του 0854, είναι ένα από τα δύο μόνο τέτοια αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν για ξεχωριστούς πελάτες. Ο τυχερός παραλήπτης αυτού του αυτοκινήτου ήταν ο εισαγωγέας της Ferrari στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο συνταγματάρχης Ronnie Hoare, ο οποίος το έβαψε σε αυτά τα χρώματα, δηλώνοντάς το σε πολλούς σημαντικούς αγώνες με οδηγούς όπως οι Ρίτσαρντ Ατγουντ, Λουσιέν Μπιάνκι και Πίερς Κάρατζ. Το αυτοκίνητο πουλήθηκε στη συνέχεια στον γνωστό οδηγό αγώνων της Ferrari, Ντέιβιντ Πάιπερ, στα τέλη του 1968, ο οποίος αγωνίστηκε με αυτό σε όλο τον κόσμο.

Μετά από μια τόσο απαιτητική αγωνιστική καριέρα, το 0854 πέρασε από αρκετούς πλούσιους συλλέκτες και τελικά υποβλήθηκε σε μια οδυνηρή αποκατάσταση που κράτησε 9 χρόνια. Ίσως το καλύτερο από όλα, όμως, είναι ότι αυτό το vintage αυτοκίνητο αγώνων με τον V12 κινητήτα είναι πλήρως νόμιμο να το οδηγήσει κανείς στο δρόμο. Εάν φυσικά ο ιδιοκτήτης του είναι αρκετά γενναίος...

7. Ferrari 335 Sport Scaglietti 1957

Artcurial
  • Δημοπρασία: Artcurial, Παρίσι, 2016
  • Τιμή: 35.700 εκατ. δολ.

Η απίστευτα καμπυλωτή Ferrari 335 Sport Scaglietti που απεικονίζεται εδώ έχει γράψει μία μεγάλη ιστορία στους αγώνες, γι' αυτό πουλήθηκε για 24,68 εκατ. λίρες (35,77 εκατ. δολάρια) το 2016. Ακόμη και σήμερα το ποσό διατηρεί το ρεκόρ για κάμπριο αυτοκίνητο που πωλήθηκε σε δημοπρασία.

Έχει τρέξει σε ιστορικούς αγώνες ταχύτητας, από το Sebring 12 Hours μέχρι το Mille Miglia, αλλά και το Le Mans.

6. Ferrari 250 LM Scaglietti 1964

Sotheby’s
  • Δημοπρασία: RM Sotheby’s, Παρίσι, 2025
  • Τιμή: 36.178.477 εκατ. δολ.

Το Παρίσι διαθέτει πολλά εξαιρετικά πολύτιμα, ιστορικά αντικείμενα, αλλά το 2025 πρόσθεσε μία πολύ ιδιαίτερη Ferrari 250 LM που κατασκευάστηκε από το διάσημο οίκο Scaglietti. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε μπει σε δημοπρασία της RM Sotheby's στη γαλλική πρωτεύουσα, αφού πέρασε 57 χρόνια ως μέρος της συλλογής του Μουσείου Αυτοκινήτων της Ινδιανάπολης.

Το μοντέλο που έχει κερδίσει το ιστορικό 24ωρο αγώνα Le Mans το 1965, που πουλήθηκε με έναν τόνο συνοδευτικών εγγράφων που χρονολογούνται μέχρι τη δεκαετία του '60. Ηταν το έκτο από τα μόλις 32.250 LM που κατασκευάστηκαν ποτέ.

5. Ferrari 250 GTO 1962

Bonhams
  • Auction: Bonhams, ΗΠΑ, 2014
  • Τιμή: 38.115 εκατ. δολ.

Ρωτήστε τους περισσότερους ανθρώπους ποιο είναι το πιο ακριβό κλασικό αυτοκίνητο στον κόσμο και είναι πιθανό να σας πουν «Ferrari 250 GTO». Ακόμη και άνθρωποι που δεν ενδιαφέρονται για ιστορικά αυτοκίνητα γνωρίζουν αυτό το όνομα, καθώς το μοντέλο σπάει συχνά ρεκόρ δημοπρασιών.

Η Ferrari 250 GTO Berlinetta του 1962 έγινε το πιο ακριβό αυτοκίνητο που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία το 2014, ένα ρεκόρ που κράτησε για τέσσερα χρόνια. Κατασκευάστηκε για να διεκδικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα GT της FIA του 1963, το οποίο και κέρδισε στη συνέχεια. Η πλούσια ιστορία του ευθύνεται για το υψηλό τίμημα που πλήρωσε ο νέος ιδιοκτήτης του.

Η Ferrari κατασκεύασε μόλις 36 250 GTO και αυτό το συγκεκριμένο παράδειγμα της περιόδου 1962-63 δεν είναι μόνο ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης σειράς, αλλά έχει επίσης ένα άψογο βιογραφικό με νίκες και διάσημους οδηγούς στο βιογραφικό της.

4. Ferrari 250 GTO 1962

Sotheby's
  • Δημοπρασία: RM Sotheby's, Monterey, 2018
  • Τιμή: 48.405 εκατ. δολ.

Η δεύτερη Ferrari 250 GTO που εμφανίζεται σε αυτή τη λίστα πουλήθηκε στον οίκο RM Sotheby's στο Μοντερέι το 2018. Την εποχή της πώλησής της περιγράφηκε ως «το πιο σημαντικό, επιθυμητό και θρυλικό αυτοκίνητο του κόσμου». Τολμηρός ισχυρισμός, αλλά το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί να τον υποστηρίξει.

Το τρίτο από τα 36 GTO που κατασκευάστηκαν, αναβαθμίστηκε κατά την πρώιμη ζωή του σε αγωνιστικές προδιαγραφές Series II για να λάβει μέρος στο Ιταλικό Πρωτάθλημα GT του 1962, όπου πήρε 15 νίκες κατηγορίας και γενικές νίκες μεταξύ 1962 και 1965, ενώ βοήθησε τη Ferrari να κερδίσει το Διεθνές Πρωτάθλημα κατασκευαστών GT του 1964. Στην κορυφή αυτής της εντυπωσιακής λίστας, αυτό το αυτοκίνητο κέρδισε επίσης τον εξαντλητικό αγώνα δρόμου Targa Florio δύο συνεχόμενες χρονιές το 1963 και το ’64.

Το συγκεκριμένο 250 GTO – αριθμός πλαισίου 3413 GT – ανήκε για δύο δεκαετίες στον λάτρη της Ferrari και vintage αγωνιστή Dr Γκρέγκορι Γουίτεν πριν από την πώλησή του το 2018. Η δημοπρασία είχε ανοίξει στα 35 εκατ. δολάρια. Τρεις πλειοδότες κοντραρίστηκαν επί δέκα λεπτά για να το αποκτήσουν, με το τελικό ποσό να φτάνει τα 48.405.000 δολάρια, ή 37,68 εκατ. λίρες.

3. Ferrari 330 LM 250 GTO Scaglietti 1962

Sotheby's
  • Δημοπρασία: RM Sotheby's, Νέα Υόρκη, 2023
  • Τιμή: 51,705 εκατ. δολ.

Πρόκειται για ένα χατ-τρικ της Ferrari 250 GTO, καθώς η πώληση του Sotheby's στη Νέα Υόρκη το 2023 είδε ακόμη ένα από αυτά τα πολυπόθητα κλασικά αυτοκίνητα να κοστίζει ένα πραγματικά εκπληκτικό ποσό.

Αν και απέτυχε να πουληθεί στην αρχική εκτίμηση των 60 εκατ. δολαρίων, η τεράστια αξία αυτού του αυτοκινήτου το οδήγησε σε λίστα δημοπρασίας έργων τέχνης και όχι αυτοκινήτων, μία κίνηση που ωστόσο έδειξε πως χάθηκε το νόημα της εκπληκτικής αγωνιστικής ιστορίας του.

Το εν λόγω αυτοκίνητο, με αριθμό πλαισίου 3765, είναι το μοναδικό GTO Tipo που αγωνίστηκε από την ομάδα της Scuderia Ferrari. Οδηγήθηκε από τους Μάικ Πάρκερς και Λορέντζο Μπαντίνι στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans το 1962, ενώ επίσης κέρδισε στην κατηγορία του και τερμάτισε στη δεύτερη θέση στο Nürburgring των 1.000 χλμ. την ίδια χρονιά.

Το συγκεκριμένο 250 μοντέλο βγήκε στην αγορά αφού ανήκε στον προηγούμενο ιδιοκτήτη του 38 ολόκληρα χρόνια, γεγονός που βοήθησε να προκληθεί μία φρενίτιδα πριν την πώλησή του.

2. Mercedes-Benz W 196 R streamliner 1954

Sotheby's
  • Δημοπρασία: RM Sotheby’s, Στουτγάρδη, 2025
  • Τιμή: 53,917.370 εκατ. δολ.

Κάθε αυτοκίνητο που οδηγείται από έναν θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού πιθανότατα θα τα πάει καλά σε μία δημοπρασία, αλλά μια πολύ σπάνια Mercedes που έχει δει τον Σερ Στέρλινγκ Μος και τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο πίσω από το τιμόνι της, θα έκανε μερικούς συλλέκτες να ανοίξουν τα καλά γεμισμένα πορτοφόλια τους.

Αυτό το streamliner W 196 R πουλήθηκε για λογαριασμό του Μουσείου Αυτοκινήτων της Ινδιανάπολης και είναι το πρώτο του είδους του που μπήκε ποτέ στην ιδιωτική ιδιοκτησία. Όχι μόνο έχει πλούσια αγωνιστική κληρονομιά, αλλά είναι επίσης σπάνιο, καθώς υπάρχουν μόνο τέσσερα γνωστά παρόμοια μοντέλα που φορούν το εξαιρετικά ξεχωριστό αμάξωμα Stromlinienwagen.

1. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe 1955

Sotheby's
  • Δημοπρασία: RM Sotheby’s, Στουτγάρδη, 2022
  • Τιμή: 135 εκατ. δολ. (κατά προσέγγιση)

Το πιο ακριβό αυτοκίνητο που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία είναι αυτή η Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé του 1955. Πήρε το όνομά του από τον αρχιμηχανικό της Mercedes και τον σχεδιαστή του αυτοκινήτου Rudolf Uhlenhaut, και κατασκευάστηκαν μόνο δύο μοντέλα.

Για να δείξουμε πόσο ξεχωριστό είναι αυτό το αγωνιστικό της Mercedes, η πώληση πραγματοποιήθηκε ως δημοπρασία μόνο με πρόσκληση. Διεξήχθη στο Μουσείο Mercedes-Benz στη Γερμανία και πιστεύεται ότι προσκλήθηκαν να λάβουν μέρος μόνο 10 πλειοδότες. Αυτή η κίνηση ήταν λογικό να εκτινάξει την αξία του αυτοκινήτου στα 115 εκατ. λίρες (135 εκατ. δολάρια).

Το μοντέλο ανήκε στη Mercedes, καλύπτοντας μόνο 3.756 μίλια σε επτά δεκαετίες. Η Mercedes επέμεινε ο νέος ιδιοκτήτης να το φροντίζει με τον ίδιο τρόπο που το έκανε η εταιρεία και ότι θα το παρουσίαζε σε εκδηλώσεις όταν του το ζητούσαν.

Αν και δεν πήρε ποτέ μέρος σε κάποιο αγώνα, η 300 SLR Uhlenhaut Coupé, διαθέτει ένα αναβαθμισμένο κινητήρα 3,0 κυβικών που προήλθε από το εμβληματικό W196 R που κέρδισε δύο φορές το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix, με οδηγό τον μυθικό οδηγούμενο από τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο.

Άλλα μοντέλα που πουλήθηκαν σε δημοπρασία

Ferrari 410 Sport - 2014, 23 εκατ. δολ.
Aston Martin DBR1 - 2017, 22,550 εκατ. δολ.
Ferrari 410 Sport Spider - 2022, 22,005 εκατ. δολ.
Ferrari 290 MM - 2018, 22,005 εκατ. δολ.
Duesenberg SSJ - 2018, 22 εκατ. δολ.
Jaguar D-Type - 2016, 21,780 εκατ. δολ.
Aston Martin DP215 - 2018, 21,455 εκατ. δολ.
McLaren F1 - 2021, 20,465 εκατ. δολ.
McLaren F1 LM - 2019, 19,805 εκατ. δολ.
Alfa Romeo 8C Lungo Spider - 2016, 19,8 εκατ. δολ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider