Τζιτζικώστας: Η κρουαζιέρα βασική κινητήρια δύναμη της ευρωπαϊκής οικονομίας

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τζιτζικώστας: Η κρουαζιέρα βασική κινητήρια δύναμη της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο Επίτροπος επισκέφτηκε και το λιμάνι του Ρότερνταμ, που είναι το μεγαλύτερο της Ευρώπης, φιλοξενώντας κάθε χρόνο 28.000 ποντοπόρα πλοία και 91.000 πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας.

Επίσημη επίσκεψη στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το λιμάνι του Ρότερνταμ, πραγματοποίησε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος ήταν επίσης κεντρικός ομιλητής στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο για την Κρουαζιέρα στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Κρουαζιέρας CLIA», ενώ είχε συνάντηση εργασίας με τους Διευθύνοντες Συμβούλους εταιριών κρουαζιέρας και ναυπηγείων από όλο τον κόσμο.

Ο Επίτροπος επισκέφτηκε και το λιμάνι του Ρότερνταμ, που είναι το μεγαλύτερο της Ευρώπης, φιλοξενώντας κάθε χρόνο 28.000 ποντοπόρα πλοία και 91.000 πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας, ενώ χειρίστηκε πέρσι 435,8 εκατομμύρια τόνους φορτίων.

«Το λιμάνι του Ρότερνταμ δεν είναι απλώς το μεγαλύτερο της Ευρώπης, αλλά είναι και οδηγός για την ενεργειακή μετάβαση, επενδύοντας σε μεγάλο βαθμό στη βιώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, στις υποδομές πράσινου υδρογόνου και στην αξιοποίηση των καθαρών μορφών ενέργειας στις χερσαίες εγκαταστάσεις του. Επίσης είναι το κορυφαίο λιμάνι ανεφοδιασμού, προσφέροντας εναλλακτικά καύσιμα και προετοιμάζοντας το μέλλον στον ανεφοδιασμό με υδρογόνο και αμμωνία. Είναι ένα λιμάνι που πρωτοπορεί, καινοτομεί και εφαρμόζει ήδη στην πράξη μέτρα της ολοκληρωμένης ευρωπαϊκής στρατηγικής για τους λιμένες, που θα παρουσιάσουμε στο δεύτερο εξάμηνο του έτους», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Επίσης ο Επίτροπος είχε συνάντηση με τους Διευθύνοντες Συμβούλους εταιριών κρουαζιέρας και ναυπηγείων από όλο τον κόσμο, με τους οποίους αντάλλαξε απόψεις σχετικά με τις προκλήσεις, το μέλλον και τις προοπτικές της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας, αλλά και τις επικείμενες αλλαγές στο πλαίσιο της μετάβασης στη νέα εποχή. Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της ηγετικής θέσης που κατέχει η Ευρώπη στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων, καθώς τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία είναι τα μόνα που κατασκευάζουν παγκοσμίως εμβληματικά και υπερσύγχρονα κρουαζιερόπλοια, ενώ τόνισε πως «οι οικονομικές προοπτικές για τον τομέα είναι θετικές, με προβλεπόμενο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4% - 5% παγκοσμίως, ζήτηση που υπερβαίνει ήδη τη ζήτηση πριν την πανδημία».

Ο κ. Τζιτζικώστας στην κεντρική ομιλία του στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο για την Κρουαζιέρα επισήμανε μεταξύ άλλων ότι η θεματολογία της εκδήλωσης είναι εξαιρετικά κρίσιμη για το μέλλον της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας, καθώς περιλαμβάνει ζητήματα προτεραιότητας, όπως οι υποδομές των κρουαζιερόπλοιων, η ανταγωνιστικότητα του κλάδου, η υπεύθυνη διαχείριση του τουρισμού, τα βιώσιμα καύσιμα και οι δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού που εργάζεται στην κρουαζιέρα. Τόνισε μάλιστα ότι «η κρουαζιέρα είναι ένας τομέας με τεράστια οικονομική σημασία για την Ευρώπη, συνδέοντας την ήπειρο με τον υπόλοιπο κόσμο».

Ο Επίτροπος αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα, στο σημερινό περιβάλλον με τις παγκόσμιες εντάσεις και τις περιφερειακές αστάθειες, που αναπόφευκτα επηρεάζουν τις θαλάσσιες επιχειρήσεις.

Αναφερόμενος στο ζήτημα της ασφάλειας ο κ. Τζιτζικώστας διαβεβαίωσε ότι «η ασφάλεια και η προστασία των επιβατών και του πληρώματος είναι πάντα η απόλυτη προτεραιότητά μας. Η σημερινή πραγματικότητα απαιτεί από εμάς να επαγρυπνούμε διαρκώς. Απαιτεί να προσαρμοζόμαστε γρήγορα. Και αυτό κάνουμε. Επενδύουμε σε μια ισχυρή και συντονισμένη προσέγγιση για την ασφάλεια στη θάλασσα, σε επίπεδο ΕΕ φυσικά, αλλά και σε συνεργασία με τους διεθνείς εταίρους μας».

Ο Επίτροπος αναφέρθηκε και στην ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας, σημειώνοντας: «Ο κλάδος της κρουαζιέρας διαδραματίζει καίριο ρόλο στο τουριστικό τοπίο της Ευρώπης, στην προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης στις παράκτιες περιοχές και στην ανάδειξη της ομορφιάς της ηπείρου μας. Η CLIA (Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας) αναδεικνύει τη συμβολή του κλάδου στην απασχόληση, την οικονομική ανάπτυξη και την τεχνολογική πρόοδο. Πράγματι, ο τομέας της κρουαζιέρας καινοτομεί και αποτελεί βασικό παράγοντα στην ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία. Αλλά πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι σήμερα αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Κατανοώ τη λεπτή ισορροπία μεταξύ της προώθησης της οικονομικής ανάπτυξης και τη διασφάλιση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Αυτή η διπλή προοπτική διαμορφώνει την προσέγγισή μας για την υποστήριξη της μετάβασης του τομέα της κρουαζιέρας. Αυτό προσωπικά το θεωρώ πλεονέκτημα. Η ανταγωνιστικότητα και η βιωσιμότητα πρέπει να συμβαδίζουν. Είναι ο μόνος δρόμος για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης επιτυχίας του τομέα. Για την Ευρώπη τα κλειδιά είναι η οικονομική ανθεκτικότητα και ο ηγετικός ρόλος της κρουαζιέρας. Η νέα ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή στρατηγική για τη ναυτιλία, που ετοιμάζουμε μεταφέρει αυτή ακριβώς τη φιλοδοξία στον ναυτιλιακό τομέα. Εμπεριέχονται ζητήματα όπως η ανανέωση του στόλου και η μετασκευή, η χρηματοδότηση και οι επενδύσεις, η καινοτομία, η διεθνής συνεργασία και οι πτυχές ασφάλειας και άμυνας. Και ο τομέας της κρουαζιέρας θα έχει σίγουρα έναν κρίσιμο ρόλο να παίξει, ειδικά σε σχέση με τη σύγχρονη ναυπηγική και μετασκευή».

Όσον αφορά τη βιωσιμότητα της κρουαζιέρας, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι οι κανονισμοί υπάρχουν, όπως υπάρχει και η βούληση της ΕΕ για υποστήριξη της κρουαζιέρας στη διαδικασία της μετάβασης: «Αλλά εκτός από τη χρηματοδότηση και τη ρύθμιση, χρειαζόμαστε και συνεργασία. Εταιρείες κρουαζιέρας, εθνικές αρχές και φορείς εκμετάλλευσης λιμένων πρέπει να συνεργαστούν και να επενδύσουν σε νέα βιώσιμα καύσιμα και καινοτόμες τεχνολογίες. Η συνεδρίαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) του Απριλίου θα αποτελέσει κομβική στιγμή για τη δημιουργία πραγματικά ισότιμων όρων ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο για τον ναυτιλιακό τομέα. Πρέπει επειγόντως να εγκρίνουμε μια φιλόδοξη δέσμη μεσοπρόθεσμων μέτρων. Επίσης, η ψηφιοποίηση θα συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας, μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του ναυτιλιακού τομέα».

Ο Επίτροπος αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη για κατάρτιση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων στην κρουαζιέρα, ενώ χαρακτήρισε ζωτικής σημασίας για την κρουαζιέρα τα λιμάνια. Για τα οποία επισήμανε ότι «πρέπει να είναι εξοπλισμένα για να αντιμετωπίσουν τις μελλοντικές προκλήσεις. Εργαζόμαστε ήδη για μια νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για τα λιμάνια, που θα εξετάσει όλα τα ζητήματα. Την οικονομική ασφάλεια και την κυβερνοασφάλεια, την ανταγωνιστικότητα, τη βιωσιμότητα, τη στρατιωτική κινητικότητα, την ενεργειακή μετάβαση και την ανθεκτικότητα. Ο κλάδος της κρουαζιέρας θα είναι βασικός εταίρος στη διαμόρφωση αυτής της στρατηγικής».

Τέλος ο κ. Τζιτζικώστας κάλεσε τους ανθρώπους της κρουαζιέρας να συνεργαστούν «για να διασφαλίσουμε όλοι μαζί ότι ο κλάδος θα παραμείνει στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, βασική κινητήρια δύναμη της ευρωπαϊκής οικονομίας και πρωτοπόρος στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Έτσι θα εγγυηθούμε και τη συνεχή αύξηση του αριθμού των επιβατών κρουαζιέρας».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κικίλιας για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Προτεραιότητα να προστατεύσουμε τη μεσαία τάξη

Προχωράει με γρήγορους ρυθμούς η κατασκευή οικισμού 80 εργατικών κατοικιών στα Γρεβενά

Ευ. Μυτιληναίος στον Κύκλο Ιδεών: Ύφεση στις ΗΠΑ από τους δασμούς - Τα κάναμε μπάχαλο στην Ευρώπη

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider