Πέφτουν οι υπογραφές για τον Φαληρικό Όρμο

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πέφτουν οι υπογραφές για τον Φαληρικό Όρμο

Εντός των επόμενων ημερών πέφτουν οι υπογραφές για τα έργα υποδομής της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, μετά και την επικύρωση του πρακτικού του διαγωνισμού από την Περιφέρεια Αττικής.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, έχει αναλάβει η Ακτωρ , ενώ το διαγωνισμό συμμετείχαν οκτώ κοινοπρακτικά σχήματα (μεταξύ των οποίων Ιντρακάτ, J&P Αβαξ, Τέρνα, Πόρτο Καρράς).

Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που δημοπρατείται φέτος, ενώ η προθεσμία ολοκλήρωσης των έργων είναι 21 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Πρόκειται για έργο με υπερτοπικό δημόσιο χαρακτήρα, το οποίο θα θωρακίσει αντιπλημμυρικά την ευρύτερη περιοχή Μοσχάτου - Ταύρου, Καλλιθέας, εξασφαλίζοντας την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα.

Η περιοχή του Φαληρικού Όρµου καταλαµβάνει έκταση 800 στρεµµάτων κατά µήκος ακτογραµµής µήκους περίπου 2 χλµ. και περιλαμβάνει την παραλιακή ζώνη πέριξ των αστικών περιοχών Μοσχάτου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου, από την εκβολή του Κηφισού Ποταµού µέχρι το ∆ηµοτικό Αθλητικό Κέντρο (ΔΑΚ) του δήμου Παλαιού Φαλήρου. Και ουσιαστικά αποτελεί το πρώτο τμήμα του-εν πολλοίς αναξιοποίητου- παραλιακού μετώπου μήκους 45 χλμ., από το Φάληρο έως το Σούνιο.

Οι πρώτες παρεμβάσεις στον Φαληρικό όρμο περιλαμβάνουν:

- Μετατόπιση της παραλιακής λεωφόρου κατά 80-100 μέτρα προς το Νότο, σε μήκος 1.800 μέτρων, όπου σε ορισμένα σημεία θα «βυθιστεί», ώστε να επιτρέψει στους βασικούς δρόμους της Καλλιθέας και του Μοσχάτου να συνεχίσουν ώς τη θάλασσα.

- Κατασκευή «ξηρού» καναλιού, παράλληλα με τη νέα λεωφόρο και πλάτους 35 μέτρων, που θα υποδέχεται τα νερά της βροχής από τις γύρω γειτονιές. Επίσης, θα λειτουργούν αγωγοί με αμφίδρομη κατεύθυνση της ροής, τόσο για να τραβούν νερό από την θάλασσα και να «καθαρίζουν» την κοίτη από τα στάσιμα νερά όσο και για να απορροφούν τα όμβρια. Αυτό θα γίνει συνδυαστικά με την εκβάθυνση του Κηφισού, ώστε να ανανεώνονται τα νερά.

Σε αυτό το διάστημα η κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και του τραμ θα γίνεται από την παλιά λεωφόρο, καθώς και τον δρόμο που έχει ήδη κατασκευαστεί δίπλα στα λεγόμενα «γραμμικά» ολυμπιακά κτίρια, που έχουν παραχωρηθεί στην Περιφέρεια Αττικής.

Τέλος προβλέπεται παράκτιο άλσος, που θα διαθέτει 3.500 δέντρα και πάνω από 200.000 θάμνους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider