Η απάντηση της FOCUS BARI στις απόψεις του Αντώνη Κανάκη

Ξένια Κούρτογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η απάντηση της FOCUS BARI στις απόψεις του Αντώνη Κανάκη

Με αφορμή τις πρόσφατες απόψεις του Αντώνη Κανάκη σχετικά με τις έρευνες ακροαματικότητας Ραδιοφώνου της εταιρείας μας, FOCUS BARI, ενημερώνουμε συνοπτικά μέσα από τα ακόλουθα σημεία:

  1. Ο Μύθος του «Μονοπωλίου»

Σε όλες τις χώρες του κόσμου, οι Έρευνες Μέτρησης Μέσων εξυπηρετούν ταυτόχρονα όλη την αγορά της εμπορικής επικοινωνίας (Μέσα, Διαφημιστικές Εταιρείες, Διαφημιζόμενοι), παρέχοντας τον ρόλο του «εργαλείου ανάπτυξης», και του «νομίσματος συναλλαγής»για την σωστή αξιοποίηση του διαφημιστικού χώρου και χρόνου.Γι’ αυτό και στην συντριπτική πλειοψηφία των χωρών η μέτρηση που επικρατεί για το κάθε Μέσο είναι μία.Ενδεικτικά, μπορείτε να δείτε σε αυτό το link την περίληψη των ερευνών Ραδιοφώνου στις Ευρωπαϊκές χώρες από την EMRO (European Media Research Organisations) στην οποία η FOCUS BARI είναι μέλος από το 1997 (20 χρόνια).

  • Ωστόσο, κανείς δεν απαγορεύει σε καμία χώρα, ούτε και στην Ελλάδα, την πρωτοβουλία και είσοδο στην συγκεκριμένη αγορά οποιουδήποτε θελήσει να διεξάγει παρόμοιες έρευνες, και η ελληνική εμπειρία έχει να δείξει πολλά τέτοια παραδείγματα στις έρευνες Ραδιοφώνου, τόσο για την Αθήνα, όσο και για την Περιφέρεια και την Θεσσαλονίκη, με τελευταίο παράδειγμα την έρευνα που διενήργησε για λογαριασμό Ραδιοσταθμών της Θεσσαλονίκης το ΠΑΜΑΚ τον Φεβρουάριο του 2015.

Βεβαίως, κάθε αγορά τείνει τελικά να επιλέγει την επικρατέστερη μέτρηση, εκείνη που εξυπηρετεί τον βασικό της ρόλο και ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των χρηστών της (Μέσα, Διαφημιστικές Εταιρείες, Διαφημιζόμενοι), που στην Ελληνική αγορά υπολογίζονται σε περισσότερα από 350 άτομα, ειδικά για το Ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης, και σε πάνω από 600 για όλες τις έρευνες και λογισμικά Μέσων της FOCUS BARI.

  1. Οι Προδιαγραφές της Έρευνας : Στρατηγική Eπιλογή του Συνόλου κάθε Αγοράς

Διεθνώς, είναι συγκεκριμένες οι μέθοδοι μέτρησης της Ραδιοφωνικής Ακροαματικότητας (συνεντεύξεις CATI, ημερολόγια, ηλεκτρονικές μετρήσεις), και κάθε χώρα προδιαγράφει— μέσω επιτροπής ή θεσμικού οργάνου/Joint Industry Committee, που αποτελείται από εκπροσώπους του Μέσου, των Διαφημιστικών Εταιρειών και των Διαφημιζομένων (όλοι οι χρήστες της έρευνας) — την μεθοδολογία που καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες της αγοράς της.

Τις βασικές αρχές που διέπουν τις Έρευνες Μέσων Διεθνώς υιοθέτησε η FOCUS BARI από την έναρξη λειτουργίας της το 1988. Σε αυτές περιλαμβάνεται η συμμετοχή των χρηστών στις βασικές προδιαγραφές των μετρήσεων:

  • Οι πρώτες μετρήσεις για την ακροαματικότητα ραδιοφώνου στην Αθήνα οριστικοποιήθηκαν με ενεργή συμμετοχή εκπροσώπων των βασικών ιδιωτικών ραδιοσταθμών που εξέπεμπαν το 1988 (Αθήνα 98.4, Αντένα 97.1, Σκάι 100.4 και Δίαυλος 10) υπό την μορφή μιας κοινής ομάδας εργασίας.
  • Έκτοτε και μέχρι την θέσπιση της ΑΕΜΑΡ, του 1ου Joint Industry Committee για την μέτρηση της ραδιοφωνικής ακροαματικότητας στην Αττική, όλες οι αλλαγές και εξελίξεις της έρευνας έγιναν και γίνονται με βάση τις διεθνείς συμμετοχές της FOCUS BARI (ΕΜRO, Εξειδικευμένα Symposia της ESOMAR, IMRS), την τακτική παρακολούθηση των αναγκών των χρηστών της έρευνας στην Ελλάδα, και υλοποιήθηκαν μετά από δοκιμαστικές εφαρμογές και συστηματικές ενημερωτικές συναντήσεις με τους χρήστες της έρευνας.
  • Σήμερα, και σε ότι αφορά στις μετρήσεις ραδιοφωνικής ακροαματικότητας στην Αττική,η FOCUS BARI είναι Ανάδοχος του έργου των μετρήσεων μετά από διαγωνισμό που προκήρυξε η ΑΕΜΑΡ το 2005 και εν συνεχεία το 2013 η οποία καθόρισε και τις σχετικές προδιαγραφές. Για δε την ραδιοφωνική ακροαματικότητα στο Νομό της Θεσσαλονίκης όπου η FOCUS BARI διεξάγει μετρήσειςμε δική της πρωτοβουλία και επένδυση από το 1989, η απόφαση όλων των ραδιοσταθμών της Θεσσαλονίκης και των διαφημιστικών εταιριών Αττικής και Θεσσαλονίκης ήταν να ακολουθηθούν αντίστοιχες προδιαγραφές με αυτές που ισχύουν για την Αττική. Σε κάθε περίπτωση, η FOCUS BARI είναι πάντα ανοικτή και προτρέπει τον διάλογο με τους συμμετέχοντες φορείς της αγοράς (ΣΔΕ, ΕΔΕΕ, ΣΕΔΕΑ και Ενώσεις ΜΜΕ) με στόχο την συνεχή εξέλιξη των έργων που διεξάγει και απώτερο σκοπό την ανάδειξη του μέσου του Ραδιοφώνου.
  1. Διαφάνεια και Ιχνηλασιμότητα: Προσφέρεται σε όλους τους χρήστες της Έρευνας

Η διαφάνεια είναι μία ακόμα από τις βασικές αρχές που διέπουν τις έρευνες Μέσων διεθνώς: όλες οι προδιαγραφές και όλα τα στάδια εργασίας οφείλουν να είναι ανοικτά στην διάθεση όλων των εκπροσώπων των διαφορετικών ομάδων χρηστών προκειμένου να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη εμπιστοσύνη.

Από το ξεκίνημά της η FOCUS BARI παραχώρησε πλήρη δικαιώματα παρακολούθησης και ελέγχου σε όλα τα στάδια των ερευνών ΜΜΕ που διεξάγει συμπεριλαμβανομένων και όλων των πρωτογενών στοιχείων (ερωτηματολόγια), με αναλυτική αναφορά τους σε όλα τα συμβόλαια συνεργασίας με όλους τους συνδρομητές της έρευνας. Αυτά τα δικαιώματα έχουν επανειλημμένα εξασκηθεί, επιβεβαιώνοντας τη δυνατότητα ιχνηλασιμότητας (από την πρώτη κρούση κάθε συνέντευξης μέχρι το τελικό παραδοτέο), πιστοποιώντας τις προδιαγραφές της έρευνας και την συνέπεια της FOCUS BARI στην τήρησή τους. Και βεβαίως, όσοι έχουν εξασκήσει αυτά τα δικαιώματα, καθώς και όσοι έχουν με οποιοδήποτε τρόπο ζητήσει ή εκφράσει απορίες πάνω σε οποιοδήποτε στάδιο της έρευνας, έχουν απαντηθεί πλήρως, και οι εμπειρίες αυτές είναι γνωστές.

Πέραν τούτου, η FOCUS BARI ελέγχεται συστηματικά και πιστοποιείται από εξωτερικούς ελεγκτές: τόσο από ελεγκτές του Σ.Ε.Δ.Ε.Α. (Σύλλογος Εταιριών Δημοσκόπησης & Έρευνας Αγοράς - www.sedea.gr) μέσω τακτικών και έκτακτων ελέγχων βάσει του Κανονισμού Π.Ε.Σ.Σ. (ο οποίος σημειωτέον έχει κατοχυρωθεί θεσμικά ως σύστημα ελέγχου μέσα από τις διατάξεις του Ν 3603/2007) όσο και – ειδικά για την μέτρηση ακροαματικότητας στην Αττική – μέσω ελεγκτών της ΑΕΜΑΡ, που αναφέρονται απ’ ευθείας στους Ραδιοσταθμούς.

Ειδικά στις έρευνες ακροαματικότητας Ραδιοφώνου Αττικής και Θεσσαλονίκης, η δυνατότητα ιχνηλασιμότητας, τα στάδια ελέγχου και η ασφάλεια των στοιχείων, έχουν σχεδιαστεί και υλοποιούνται μέσα από τέτοιους μηχανισμούς και υποδομές, που σε σχετική παρουσίαση που έκανε η CUS BARI στην Ευρώπη, πήρε συγχαρητήρια από τους εκπροσώπους των πιο προηγμένων σε Media Research χωρών όπως η Αγγλία και η Γαλλία.

  1. Αξιοπιστία : συνώνυμο με το όνομα FOCUS BARI

Μέσα από τα πιο πάνω,και με βάση την 29ετή πορεία της στην ελληνική αγορά, η αξιοπιστία του ονόματος της FOCUS BARI και των έργων που υλοποιεί ενδεχομένως και να μην χρειάζεται να αποδειχτεί! Παρ’ όλα αυτά, αναφέρουμε πως η αξιοπιστία της εταιρείας μας επιβεβαιώνεται περίτρανα μέσα από:

  • Την εκτεταμένη χρήση των στοιχείων / αποτελεσμάτων της από όλη την αγορά της εμπορικής επικοινωνίας,
  • Το γεγονός ότι επιλέγεται ως αξιόπιστος συνεργάτης από μεγάλες εταιρίες για να τεκμηριώσουν τα στοιχεία τους στην επικοινωνία τους,
  • Την Πανεπιστημιακή κοινότητα που χρησιμοποιεί στοιχεία FOCUS BARI για τις εισηγήσεις των καθηγητών και τις εργασίες των φοιτητών,
  • Το ότι προτιμάται ως ανάδοχος ερευνών από οργανισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό συμπεριλαμβανομένης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
  • Την ανάδειξή της ως νικήτρια και στους δύο διαγωνισμούς της ΑΕΜΑΡ για την ακροαματικότητα ραδιοφώνου Αττικής
  • Τις θετικές αναφορές για την εταιρία και το έργο της από διεθνώς αναγνωρισμένους εξειδικευμένους επιστήμονες και επαγγελματίες του Media Research Community (https://www.focusbari.gr/our-clients/word-about-us.html)
  • Τους πάνω από 5.000.000+ ερωτώμενους σε όλη την Ελληνική επικράτεια που στα 29 χρόνια παρουσίας της, έχουν συμμετάσχει σε έρευνες της και συνεχίζουν να το κάνουν. Για μας, στην FOCUS BARI αυτή η ανακοίνωση είναι ακόμα μια ευκαιρία να ευχαριστήσουμε τους Έλληνες πολίτες που συμμετέχουν στις έρευνές μας τιμώντας μας με την εμπιστοσύνη και την πολύτιμη γνώμη τους, ενώ η μεγαλύτερη καταξίωση που αισθανόμαστε εμείς και οι ερευνητές μας είναι όταν οι ερευνώμενοι μας δηλώνουν «Συνήθως δεν έχω χρόνο να συμμετέχω σε έρευνες, όμως σε σας απαντώ γιατί είστε η Focus Bari».
  1. FOCUS BARI σημαίνει Άνθρωποι

Η επιστήμη μας εστιάζεται στην μελέτητηςανθρώπινης συμπεριφοράς, και κατ’ επέκταση, η FOCUS BARI ήταν, είναι και θα είναι μια ανθρωποκεντρική εταιρεία, που αποστολή της είναι η υποστήριξη του υγιούς επιχειρείν, ενώ πάνω απ’ όλα σέβεται τους ανθρώπους, τονίζοντας πως αυτό αφορά όλους τους ανθρώπους: εργαζόμενους, συνεργάτες, πελάτες, ερωτώμενους, θεσμούς, κοινωνία, πολιτεία. Ας τονίσουμε εδώ ότι σε εποχές κρίσης, που πολλοί από τους επιχειρηματίες στον χώρο της επικοινωνίας οδηγήθηκαν σε συρρίκνωση ή/και σε παύση εργασιών, εμείς επιλέξαμε να επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στην εταιρεία μας και στους ανθρώπους μας, ενισχύοντας τα γραφεία μας στην Θεσσαλονίκη, και αυξάνοντας τις εκεί θέσεις εργασίας, την ώρα που άλλοι τα έκλεισαν!

Η έρευνα Ακροαματικότητας Ραδιοφώνου στην οποία αναφέρεται ο Αντώνης Κανάκης, είναι μια έρευνα που απασχολεί στην FOCUS BARI 60 εργαζόμενους ανθρώπους, που καθημερινά, πιστά, και ανελλιπώς κάνουν την δουλειά τους εκπληρώνοντας στο 100% τις συμβατικές τους υποχρεώσεις για την υλοποίηση αυτού του απαιτητικού έργου. Από την στιγμή που η FOCUS BARI είναι συνεπής σε όλες τις υποχρεώσεις της, παρέχει όλες τις πιο πάνω δυνατότητες σε όλους τους ενδιαφερόμενους χρήστες της έρευνας, και είναι ανοικτή στον καλόβουλο και εποικοδομητικό διάλογο μαζί τους, κανείς δεν έχει το δικαίωμα να προσβάλει, να δυσφημεί και να διασύρει το όνομα της, ούτε και να θέτει σε αμφιβολία το ηθικό των εργαζομένων της. Γι’αυτό και επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider