Στο έργο κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Ειδικότερα, ερωτώμενος για τις αρχαιότητες στον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, τόνισε πως η απόσπαση και η επανατοποθέτηση είναι η πιο γρήγορη και η πιο φθηνή λύση, η οποία διασφαλίζει και την προστασία των αρχαιοτήτων και τη λειτουργία του Μετρό.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε, μάλιστα, ότι «το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών σε όλο το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει αγγίξει τα 135 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας ακόμα και το κόστος κατασκευής του Μουσείου της Ακρόπολης, το οποίο υλοποιήθηκε με μικρότερο συνολικό κόστος».
Επισήμανε πως όταν ανέλαβε Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και θέλησε να επισκεφθεί το Σταθμό Βενιζέλου διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να κατέβει κάτω, καθώς δεν είχε γίνει επί πέντε χρόνια καμία, μα απολύτως καμία, εργασία.
Προχωρούν εντατικά πλέον οι εργασίες
Τόνισε πως πλέον οι εργασίες προχωρούν εντατικά με τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων και παρά τους όποιους περιορισμούς λόγω κορονοϊού. Εξήγησε επίσης ότι όπως έχει σχεδιαστεί το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αδύνατο να λειτουργήσει χωρίς το Σταθμό Βενιζέλου, ενώ υπενθύμισε ότι η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης αρχαιοτήτων έχει εφαρμοστεί σε πολλούς άλλους σταθμούς του Μετρό, συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού Αγία Σοφία, μόλις 400 μέτρα από το Σταθμό Βενιζέλου.
Ο κ. Καραμανλής τέλος τόνισε ότι με το σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ ο Σταθμός Βενιζέλου δεν θα ήταν έτοιμος ούτε το 2025, γιατί εκκρεμούσαν 302 μελέτες, ενώ υπενθύμισε ότι τα χρήματα που ζητά τώρα ο ανάδοχος αφορούν στις καθυστερήσεις επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ.