Στόχος της BEAT το μηδενικό αποτύπωμα ρύπων έως το 2025 με προτεραιότητα στα ηλεκτρικά ταξί

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Στόχος της BEAT το μηδενικό αποτύπωμα ρύπων έως το 2025 με προτεραιότητα στα ηλεκτρικά ταξί
Η προτεραιοποίηση αυτή θα λειτουργήσει ως κίνητρο για τους συνεργαζόμενους οδηγούς, προκειμένου να αντικαταστήσουν τα θερμικής καύσης οχήματά τους με ηλεκτρικά.

Πλήρως «πράσινες» μετακινήσεις με τα ταξί που συνεργάζονται με την πλατφόρμα της στοχεύει να προσφέρει η BEAT από το τέλος του 2025, συμβάλλοντας έτσι τόσο στη βελτίωση της ατμόσφαιρας στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας όπου δραστηριοποιείται, όσο και στην καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης.

Σε εταιρική εκδήλωση ενημέρωσης και παρουσίασης της στρατηγικής της, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 22 Ιουνίου, ο Γενικός Διευθυντής της BEAT για την ελληνική αγορά, Βασίλης Ντάνιας, σημείωσε ότι στον δρόμο προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, σημαντικό πυλώνα για την εταιρεία θα αποτελέσει η αλλαγή του τρόπου ανάθεσης των διαδρομών, δίνοντας απόλυτη προτεραιότητα στα ηλεκτρικά οχήματα του συνεργαζόμενου στόλου.

Η προτεραιοποίηση αυτή θα λειτουργήσει ως κίνητρο για τους συνεργαζόμενους οδηγούς, προκειμένου να αντικαταστήσουν τα θερμικής καύσης οχήματά τους με ηλεκτρικά. Παράλληλα από το 2025 και μετά, και εφόσον το νομοθετικό πλαίσιο το επιτρέψει, η BEAT θα πάψει να εγγράφει στην πλατφόρμα της οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης.

Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, και η Γενική Γραμματέας Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου. Σύμφωνα με την κ. Σδούκου, με την πρωτοβουλία της BEAT γίνεται μία σημαντική αρχή για να υιοθετήσουμε στην Ελλάδα ανάλογες καλές πρακτικές του εξωτερικού.

«Με γνώμονα τη μείωση των ρύπων, ως υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στηρίζουμε την ηλεκτροκίνηση, μέσα από φορολογικά κίνητρα καθώς και μέσω του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά", στο οποίο θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη στόχευση στα επαγγελματικά οχήματα και τα ταξί. Όπως έχει προαναγγείλει ο υπουργός, θα αυξήσουμε την επιδότηση των ηλεκτροκίνητων ταξί, ενώ θέλουμε να λύσουμε και το πρόβλημα των σημείων φόρτισης. Γι΄ αυτό και χαρτογραφούμε τις νόμιμες πιάτσες ταξί στην Αθήνα, ενώ εκπονούμε μελέτη καταλληλότητας ώστε να δούμε σε ποιες από αυτές μπορούν να εγκατασταθούν γρήγορα ταχυφορτιστές», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Ντάνια, ο ρόλος της BEAT είναι κρίσιμος στην προσπάθεια περιορισμού των ρύπων, με δεδομένο ότι η εταιρεία έχει τον μεγαλύτερο συνεργαζόμενο στόλο, με πάνω από 8.000 οδηγούς ταξί. «Η τεχνολογία μας μπορεί να μεγιστοποιεί το utilisation των οχημάτων, το οποίο αποτελεί κλειδί για τη βιωσιμότητα, και να προωθεί οχήματα που ρυπάνουν λιγότερο ή καθόλου», πρόσθεσε.

Τα οχήματα μηδενικών ρύπων θα λαμβάνουν διαδρομές κατά προτεραιότητα σε σχέση με τα οχήματα θερμικής καύσης, μέσω ενός νέου, καινοτόμου συστήματος Έξυπνης Ανάθεσης Διαδρομών, το οποίο έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα και θα δοκιμαστεί από τον όμιλο της FREE NOW, μέλος του οποίου είναι η ΒΕΑΤ, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά.

Πρόκειται για ένα σύστημα προτεραιότητας, με πολλαπλούς στόχους:

• Καλύτερη εμπειρία μετακίνησης για τον επιβάτη
• Επιβράβευση, με περισσότερα έσοδα για τον επαγγελματία οδηγό ταξί
• Βιωσιμότητα

Το σύστημα αυτό, μέσω του αλγόριθμού του, θα επιλέγει το όχημα που θα στέλνει σε κάθε διαδρομή υπολογίζοντας παραμέτρους, όπως την ηλικία και τους ρύπους του οχήματος, το χρόνο αναμονής του επιβάτη, αλλά και τη βαθμολογία που έχουν συγκεντρώσει οι οδηγοί από τους επιβάτες του BEAT. Έτσι, μεταξύ των κοντινών στον επιβάτη οχημάτων, θα επιλέγεται από την εφαρμογή εκείνο με τους μηδενικούς ή τους λιγότερους δυνατούς ρύπους.

Έτσι, η BEAT αναπτύσσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία ανάθεσης διαδρομών σκεπτόμενη και τον επιβάτη, και τον οδηγό, αλλά και το περιβάλλον. Aξίζει να σημειωθεί το εξής: Σήμερα, για να αντισταθμιστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν τα 13.500 ταξί της Αττικής ετησίως, απαιτείται να φυτευτεί έκταση δάσους ίση με 1,5 φορά τον Εθνικό Δρυμό της Πάρνηθας.

Η στρατηγική αυτή στο σύνολό της, εκτός από τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και την ολοένα μεγαλύτερη βελτίωση της ποιότητας των διαδρομών, θα οδηγήσει ταυτόχρονα σε όφελος για τους συνεργαζόμενους οδηγούς, με αύξηση των εσόδων τους. Υπολογίζεται, ότι ένας οδηγός ηλεκτρικού οχήματος, συνεργαζόμενος με τη ΒΕΑΤ και έχοντας τη δυνατότητα να φορτίσει στο σπίτι του, θα κέρδιζε 2.000-6.000 ευρώ περισσότερα ανά έτος σε σχέση με το μέσο ταξί, παύοντας παράλληλα να επιβαρύνει το περιβάλλον με 13 τόνους CO2 ετησίως.

Ο όμιλος της FREE NOW προσβλέπει στο αντιστάθμισμα των σημερινών εκπομπών, με τη σταδιακή μείωσή τους μέχρι την επίτευξη του στόχου των μηδενικών ρύπων. Σημειώνεται ότι, συνολικά η FREE NOW θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη, με τη μορφή κινήτρων προς τους οδηγούς για να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

«Έχοντας την πεποίθηση πως τα χειρότερα της πανδημίας είναι πίσω μας, εγκαινιάζουμε σήμερα μια νέα εποχή πράσινων μετακινήσεων και πιο βιώσιμων πόλεων. Παράλληλα, εστιάζουμε στη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών και την αύξηση του εισοδήματος των οδηγών που συνεργάζονται μαζί μας. Το νέο σύστημα ανάθεσης διαδρομών της BEAT βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της στρατηγικής και είμαι πολύ περήφανος που η τεχνολογία αυτή αναπτύσσεται από την ελληνική μας ομάδα», σημείωσε ο κ. Ντάνιας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider