Πώς ο κλάδος των logistics θα γίνει πρωταγωνιστής της ελληνικής οικονομίας 

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς ο κλάδος των logistics θα γίνει πρωταγωνιστής της ελληνικής οικονομίας 
Χρειάζεται μια κεντρική αρχή που θα συντονίζει τις αναπτυξιακές δράσεις στον τομέα της εφοδιαστικής.

Σε έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας εξελίσσεται ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics, ο οποίος σύμφωνα με τις μετρήσεις της Ελληνικής Εταιρείας Logistics συνεισφέρει σε αυτή περί τα 19 δισ. ευρώ, δηλαδή κάτι περισσότερο από το 9% του ελληνικού ΑΕΠ. Με την χώρα να διεκδικεί ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στον παγκόσμιο χάρτη των εμπορευματικών ροών, τα στελέχη του κλάδου ζητούν από την Πολιτεία να μπουν τα logistics στο επίκεντρο της αναπτυξιακής πολιτικής.

Σε αυτό το πλαίσιο η Ελληνική Εταιρεία Logistics ζητά τη δημιουργία τουλάχιστον μιας Γενικής Γραμματείας για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία θα αναλάβει τον συντονισμό και την παρακολούθηση του Στρατηγικού Σχεδίου για τα logistics.

Νίκος Ροδόπουλος
Ο κ. Νίκος Ροδόπουλος

«Οι βασικές υποδομές, μετά από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, έχουν φτιαχτεί. Αυτό που μένει είναι ένα μεγάλο εθνικό επιχειρηματικό πάρκο, το οποίο θα δημιουργηθεί με την ανάπτυξη του Θριάσιου και του Θριάσιου ΙΙ. Το σημαντικό πλέον είναι να υπάρχει μια κεντρική αρχή που θα συντονίζει τις αναπτυξιακές δράσεις στον τομέα της εφοδιαστικής», σημειώνει στο insider.gr o πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Logistics, Νίκος Ροδόπουλος.

Ο κ. Ροδόπουλος θεωρεί ως θετικό βήμα την αλλαγή στη νομοθεσία που επιτρέπει πλέον στις εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας να λειτουργούν στα Επιχειρηματικά Πάρκα και σημειώνει πως θα πρέπει να προχωρήσει ο σχεδιασμός για τα εμπορευματικά κέντρα και σε άλλες περιοχές της χώρας όπως Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα.

Με την επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και της κοινοπραξίας South East Gateway στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης η χώρα μας αναβαθμίζεται συνεχώς στο παγκόσμιο δίκτυο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ωστόσο, ο κ. Ροδόπουλος τονίζει ότι μέχρι σήμερα η ανάπτυξη αφορά αποκλειστικά το διερχόμενο φορτίο και αυτό δεν είναι αρκετό. «Για να μπορέσει να δημιουργηθεί πραγματική αξία θα πρέπει να δημιουργηθούν κέντρα συναρμολόγησης. Να έρχεται στη χώρα μας φορτίο το οποίο θα μεταποιείται και θα προωθείται σε άλλες αγορές», σημειώνει ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics. «Μόνο έτσι θα δημιουργηθούν νέες και ποιοτικές θέσεις εργασίας και θα παραμείνει αυτή η αξία στη χώρα», συμπληρώνει.

Χρειάζεται ένα masterplan για όλα τα λιμάνια της χώρας

Ένα σημαντικό βήμα για τη περαιτέρω ενδυνάμωση του κλάδου είναι η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών της χώρας. Για να γίνει αυτό, όμως, όπως τόνισε ο κ. Ροδόπουλος θα πρέπει να υπάρξει μια συνολική εθνική στρατηγική για τα λιμάνια και να μην προχωρήσει ο κάθε οργανισμός μόνος του.

Ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τα λιμάνια μπορεί να δημιουργήσει τις συνθήκες για επενδύσεις στα μικρότερα λιμάνια, καθώς οι μικροί Οργανισμοί Λιμένων δεν έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν μονομερώς σε έργα ανάπτυξης.

«Πρέπει να επαναπροσδιοριστεί το τοπίο των λιμανιών στη χώρα και να δοθεί κεντρικό ρόλος σε κάθε λιμένα για να μπορέσει και αυτός με τη σειρά του να προσελκύσει επενδύσεις», σημειώνει ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics προσθέτοντας ότι η αξιοποίηση των λιμένων δεν μπορεί να γίνει αποκλειστικά και μόνο με οικονομοτεχνικά κριτήρια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider