Γιατί έγιναν «ανάρπαστα» τα ελληνικά φρούτα

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί έγιναν «ανάρπαστα» τα ελληνικά φρούτα
Εντυπωσιακή είναι η αύξηση της αξίας των φρούτων που εξάγονται κατά 31,1%, η οποία οφείλεται κυρίως στα πορτοκάλια και στα ακτινίδια.

Προς νέο ρεκόρ οδεύουν και το 2020 οι εξαγωγές των ελληνικών φρούτων και λαχανικών συνεχίζοντας την ανοδική πορεία του προηγούμενου έτους.

Το 2019 ήταν χρονιά-ρεκόρ όλων των εποχές για τις εξαγωγές φρούτων και λαχανικών, λέει στο insider.gr o Γιώργος Πολυχρονάκης, Ειδικός Σύμβουλος-εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT-HELLAS.

Προσθέτει επίσης ότι στο τέλος Ιανουαρίου συνεχίστηκε η θετική πορεία με αύξηση 10% ενώ την περίοδο του lockdown καταγράφηκε αύξηση 17%. Στο τετράμηνο η συνολική αύξηση ήταν 26,7% σε αξία και κατά 14,8% σε όγκο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Εντυπωσιακή είναι η αύξηση της αξίας συγκεκριμένα των φρούτων που εξάγονται κατά 31,1% σε αξία και ανήλθε σε 333,67 εκατ. ευρώ η οποία οφείλεται κυρίως στα πορτοκάλια και στα ακτινίδια.

Όπως λέει ο κ. Πολυχρονάκης λόγω της πανδημίας του κορονοϊού αυξήθηκε η κατανάλωση κυρίως σε φρούτα και λαχανικά με βιταμίνη C, με αποτέλεσμα τα ελληνικά ακτινίδια, πορτοκάλια και λεμόνια να γίνουν περιζήτητα στο εξωτερικό.

Αναλυτικά τη συγκεκριμένη περίοδο, στους «κερδισμένους» ήταν τα πορτοκάλια με 55,4% αύξηση σε αξία και 26,2% σε όγκο, τα λεμόνια με 84,3% σε αξία και 26,4% σε όγκο, τα ακτινίδια με 33,5% σε αξία και 11,8% σε όγκο.

Οι εκτιμήσεις για το καλοκαίρι

Και οι εξαγωγές των καλοκαιρινών φρούτων αναμένεται φέτος να έχουν θετικό πρόσημο, σύμφωνα με τον κ. Πολυχρονάκη.

Ωστόσο όπως επισημαίνει, προβλέπεται πτώση της εγχώριας κατανάλωσης λόγω του μειωμένου αριθμού των τουριστών που αναμένονται φέτος στη χώρα μας.

«Η σημασία της διατήρησης μιας υγιεινής διατροφής θα ενισχυθεί από αυτήν την κρίση και μαζί με αυτήν η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Τα θρεπτικά συστατικά είναι σημαντική παράμετρος στην επιλογή τους , αλλά η προέλευσης και ιχνηλασιμότητα είναι τα κριτήρια για αύξηση της ζήτησης. Οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχεται το προϊόν, πως και πού παρήχθη αλλά και τι καλλιεργητικές πρακτικές ακολούθησαν οι καλλιεργητές του. Λόγω της επιδημίας η πιο κατάλληλη υγιεινή συσκευασία καθίσταται όλο και πιο σημαντική καθώς μειώθηκε η ζήτηση για μη τυποποιημένα & συσκευασμένα φρούτα και λαχανικά» τονίζει ο κ. Πολυχρονάκης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider