Κίνδυνος να πέσει... στα βράχια η κρουαζιέρα

Δήμητρα Μάρκου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κίνδυνος να πέσει... στα βράχια η κρουαζιέρα

Σε φουρτούνες έχει μπει για τα καλά ο κλάδος της κρουαζιέρας με τον κίνδυνο να χάσει σημαντικό μερίδιο από αυτό που κατάφερε να αποκτήσει τα τελευταία χρόνια αν δεν βρεθεί λύση, με τους εργαζόμενους στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης που βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις για 19η ημέρα.

Η εκτίναξη του προσφυγικού από πέρσι το καλοκαίρι σε νησιά τα οποία αποτελούσαν προορισμούς για μεγάλα κρουαζιερόπλοια που κάνουν τον διάπλου της Μεσογείου αλλά και οι συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στα λιμάνια της χώρας θέτουν σε κίνδυνο τον κλάδο με αποτέλεσμα εάν δεν αντιστραφεί το κακό κλίμα που έχει δημιουργηθεί να υπάρξουν σημαντικές απώλειες

Η νέα 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση που εξήγγειλαν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης για σήμερα και αύριο φέρνει νέες ταλαιπωρίες ενώ ως φαίνεται έως και το ερχόμενο φθινόπωρο θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις των εργαζόμενων καθώς θα βαίνει προς ολοκλήρωση η πώληση του ΟΛΘ.

Με επιστολή τους οι εκπρόσωποι του εφοπλιστικού κόσμου και συγκεκριμένα η Ένωση Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας προς την κυβέρνηση κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου μεταφέροντας την μεγάλη δυσαρέσκεια των διαχειριστριών εταιρειών, με τις οποίες βρίσκονται οι εκπρόσωποί των στην Ελλάδα συνεχώς σε επικοινωνία.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί προκαλεί προβληματισμό για το εάν οι εταιρείες κρουαζιέρας θα συνεχίσουν ή όχι να συμπεριλαμβάνουν τα λιμάνια της Ελλάδας στους προορισμούς τους και πως αυτό θα μετρήσει για την επόμενη χρονιά .

Με δηλώσεις του στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών και Κρουαζιερόπλοιων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες επεσήμανε ότι κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πως μπορεί οι εταιρείες να αντιδράσουν στην ταλαιπωρία των επιβατών –πελατών τους όταν φτάνουν στα λιμάνια και πρόσθεσε, επίσης, ότι η «η ζημιά είναι ακόμα μικρή αλλά από εδώ και πέρα πολλαπλασιάζεται όχι μόνο για τη σεζόν, αλλά και για τα μελλοντικά έτη για το θαλάσσιο τουρισμό».

Το γεγονός ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις συνεχίζονται για 19η ημέρα από τους εργαζόμενους σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη προβληματίζει αφού καθημερινά υπάρχουν αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται.

Στο θέμα παρενέβη με ανακοίνωση του και ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ελλάδος ζητώντας την διαφύλαξη της εύρυθμης λειτουργίας το κλάδου της κρουαζιέρας με δεδομένο ότι η τουριστική περίοδο να έχει ήδη ξεκινήσει, και υπογραμμίζοντας ότι «τυχόν προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση του προγράμματος προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων των κολοσσών της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας, θα έχουν ως αποτέλεσμα αλλαγές στον σχεδιασμό τους, με προτίμηση άλλων προορισμών ελλιμενισμού, όχι μόνον για την τρέχουσα, αλλά και για τις επόμενες περιόδους».

Ωστόσο σύμφωνα με εκτιμήσεις φέτος αναμένεται να θα έρθουν 150.000-200.000 λιγότεροι τουρίστες και θα γίνουν 150 λιγότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της χώρας και αυτό την ίδια στιγμή που η κρουαζιέρα διεθνώς παρουσιάζει αύξηση σε ετήσια βάση 5%-7%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider