Σε τροχιά υλοποίησης μπήκε από τον ΔΕΣΦΑ μία υποδομή που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εξέλιξη του λιμανιού του Πειραιά σε σταθερή βάση για τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως ναυτιλιακού καυσίμου στην ανατολική Μεσόγειο, ενώ παράλληλα «φέρνει» για πρώτη φορά τη δυνατότητα επέκτασης της χρήσης του καυσίμου σε περιοχές όπως τα ελληνικά νησιά.
Ο λόγος για τη νέα προβλήτα LNG μικρής κλίμακας (Small Scale LNG Jetty), για την οποία πήρε πρόσφατα ο ΔΕΣΦΑ την τελική επενδυτική απόφαση, γεγονός που σηματοδοτεί τη δρομολόγηση των διαδικασιών για την εγκατάστασή της στον τερματικό σταθμό του Διαχειριστή στη Ρεβυθούσα. Το έργο έχει προϋπολογισμό 20,4 εκατ. ευρώ, ενώ θεωρείται σημαντικό «κλειδί» για την ενίσχυση της εγχώριας διείσδυσης του φυσικού αερίου, καθώς θα επιτρέψει την ακτοπλοϊκή μεταφορά LNG ανά την επικράτεια.
Έτσι, από την υποδομή αυτή, θα μπορούν να φορτώσουν LNG σκάφη ανεφοδιασμού (bunker vessels), ώστε να τροφοδοτήσουν στο λιμάνι του Πειραιά πλοία που κινούνται με LNG (πλοία μεταφοράς φορτίου, μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων, Ro-Pax). Επίσης, η αποβάθρα θα δώσει τη δυνατότητα ανεφοδιασμού και με τη διαδικασία ship to ship, χάρις στην οποία θα μπορούν να υποστηριχθούν μεγαλύτερα πλοία, όπως κρουαζιερόπλοια.
Προμήθεια και άλλων λιμανιών
Επομένως, θα συμπληρώσει τις υπηρεσίες ανεφοδιασμού πλοίων που θα προσφέρει σε πρώτη φάση ο Πειραιάς, με τον ανεφοδιασμό μικρότερων πλοίων μέσω βυτιοφόρων, τα οποία θα φτάνουν στο λιμάνι οδικώς. Τα βυτιοφόρα θα «φουλάρουν» στον σταθμό φόρτωσης LNG (truck loading station) στο τέρμιναλ της Ρεβυθούσας, την πρώτη υποδομή που θα επιτρέψει την παροχή υπηρεσιών LNG bunkering από τον Πειραιά. Υπηρεσίες που, με την κατασκευή της αποβάθρας, θα μπορούν πλέον να καλύψουν τις ανάγκες κάθε είδους σκάφος, οποιουδήποτε μεγέθους.
Την ίδια στιγμή, η προβλήτα θα επιτρέψει τη χρήση σκαφών μεταφοράς και διανομής LNG (feeder vessels), τα οποία θα μπορούν να προμηθεύουν «δορυφορικές» εγκαταστάσεις αποθήκευσης LNG, καθώς και σταθμούς διανομής σε άλλα λιμάνια. Έτσι, για παράδειγμα, θα μπορούν να ανεφοδιάζονται με καύσιμο και τα πλοία που φτάνουν στο λιμάνι της Πάτρας.
Παράλληλα, η δυνατότητα χρήσης των feeder vessels ουσιαστικά σημαίνει πως θα γίνει πραγματικότητα και στη χώρα μας η δυνατότητα ανεφοδιασμού και νησιωτικών περιοχών, με θαλάσσιους «εικονικούς αγωγούς» αερίου. Ως αποτέλεσμα, η αποβάθρα θα δημιουργήσει τις τεχνικές προϋποθέσεις ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο και ελληνικά νησιά.