Σε νέες επενδύσεις προχωρούν μέσα στο 2021 οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες την προηγούμενη χρονιά είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 9,7% σύμφωνα με τα στοιχεία της Νielsen.
Η περαιτέρω ανάπτυξη του ψηφιακού καναλιού, η αναβάθμιση ηλεκτρονικών καταστημάτων και logistics αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο επενδύσεων την τρέχουσα χρονιά ενώ οι μεγάλες αλυσίδες σχεδιάζουν παράλληλα και επέκταση του δικτύου των φυσικών τους καταστημάτων.
Αναλυτικά, ο ηγέτης του κλάδου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης προγραμματίζει για το 2021 επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ σε νέα καταστήματα, ανακαίνιση των υφιστάμενων και ανάπτυξη του eshop της. Συγκεκριμένα δρομολογείται η δημιουργία νέων καταστημάτων σε Γιαννιτσά, Σκιάθο, Νάουσα, Πάτρα και Σπάρτη, η μετεγκατάσταση καταστημάτων σε άλλα ακίνητα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα καθώς και η ανακαίνιση 40 υφιστάμενων σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα αλλά και στην Κύπρο. Μέσα στο 2021 αναμένεται και η περαιτέρω ανάπτυξη του online καναλιού με το sklavenitis.gr που έκανε πρεμιέρα στο τέλος του 2020 ενώ στον σχεδιασμό προβλέπεται η επέκταση του eshop εντός του 2021 και στη Θεσσαλονίκη.
Για την ΑΒ Βασιλόπουλο, το πλάνο προβλέπει επενδύσεις στα ίδια επίπεδα με πέρσι, ύψους περίπου 50 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό δρομολογείται ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων ενώ θα συνεχιστεί και η ένταξη των νέων concept που ξεκίνησε η εταιρεία το 2019. Παράλληλα μέσα στο 2021 θα εγκατασταθούν οι πρώτοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε χώρους στάθμευσης των καταστημάτων «ΑΒ Βασιλόπουλος».
Ο όμιλος Metro AEBE (Μy Market) προγραμματίζει για το 2021 επενδύσεις ύψους 35 εκατ. ευρώ οι οποίες περιλαμβάνουν την επέκταση του δικτύου των φυσικών καταστημάτων καθώς και την επέκταση του κέντρου διανομής του ομίλου στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα η αλυσίδα θα προχωρήσει και στην ενίσχυση του Οnline καταστήματός της.
Το επενδυτικό πλάνο της Μασούτης περιλαμβάνει πρόγραμμα ύψους 20 εκατ. ευρώ. Μέσα στο 2021 δρομολογείται η δημιουργία νέων καταστημάτων, κυρίως σε Αττική και Πάτρα, καθώς και 30 ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων.
Για την αλυσίδα Lidl Ελλάς τέλος το επενδυτικό πρόγραμμα προβλέπει σε βάθος τριετίας επενδύσεις 350 εκατ. ευρώ στο οποίο περιλαμβάνεται και η δημιουργία νέου logistics center. Συγκεκριμένα για το 2021 δρομολογείται η δημιουργία 4 νέων καταστημάτων τα οποία θα προστεθούν στο δίκτυο της αλυσίδας.