Έρχεται η επόμενη φάση για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Έρχεται η επόμενη φάση για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ
Στις 24 Μαΐου θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι που συμμετέχουν στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ να καταθέσουν φάκελο συμμετοχής.

Την παράταση μέχρι τις 24 Μαΐου 202 της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των φακέλων συμμετοχής των 5 υποψήφιων ομίλων στον Ανταγωνιστικό Διάλογο στον διαγωνισμό για το οδικό τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Για τον εν λόγω διαγωνισμό, που βρίσκεται στη β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, έχουν προεπιλεγεί και συνεχίζουν τα γκρουπ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ» (συμμετέχει η ΑΒΑΞ), ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε, SHIKUN BINUI LTD και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ACCIONA CONCESIONES-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ INTERTOLL».

Πρόκειται για το τμήμα ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ, , μήκους 22,5χλμ και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ, με τον διαγωνισμό να βρίσκεται σε πιο προχωρημένο στάδιο καθώς έχει κατατεθεί και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο αρμόδιο υπουργείο απ’ όπου αναμένεται το «πράσινο φως». Ενώ αναφορικά με το τμήμα «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος», μήκους 14,5 χιλιόμετρων, έχει προγραμματιστεί να υλοποιηθεί σαν δημόσιο έργο, αλλά προβλέπεται να «κουμπώσει» με το έργο ΣΔΙΤ, δηλαδή ο ανάδοχος θα αναβαθμίσει τον οδικό άξονα από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη, θα διαχειρίζεται και το τμήμα αυτό. Το άλλο τμήμα από τον Κίσσαμο Χανίων μέχρι το Ηράκλειο (Χερσόνησος) προωθείται με ξεχωριστό διαγωνισμό και σύμβαση παραχώρησης και θα περιλαμβάνει διόδια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση της ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Δ/ΝΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ, όπως αυτή αναρτήθηκε στις 10/05 στη «Διαύγεια», γνωστοποιήθηκε η παράταση καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των Φακέλων Συμμετοχής σε Διάλογο της Πρόσκλησης Συμμετοχής σε Διάλογο για τον Δημόσιο Διεθνή Διαγωνισμό με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την επιλογή Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης για το έργο «ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ / ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ, ΜΕ Σ.Δ.Ι.Τ.», μέσω του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.: Β΄ Φάση – Στάδιο Ι.

Όπως μάλιστα αναφέρεται σχετικά, στις 27/04/2021 υπήρξε αίτημα ενός εκ των 5 προεπιλεγέντων ομίλων περί παρατάσεως της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των Φακέλων Συμμετοχής στο Διάλογο για τον εν λόγω διαγωνισμό. Η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού θα προβεί σε ηλεκτρονική αποσφράγιση των Φακέλων Συμμετοχής στο Διάλογο, την Παρασκευή 28 Μαΐου 2021.

Προσεχώς, θα πρέπει να αποφασιστεί η έγκριση συμμετοχής των προεπιλεγέντων στη συνέχεια να πραγματοποιηθεί ο διάλογος ώστε να ολοκληρωθεί η β’ φάση και να περάσει ο διαγωνισμός στην τελική φάση. Η οποία περιλαμβάνει την κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών.

Να σημειωθεί ότι χτες, σε συνέντευξή του, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες (μετά το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ) και για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και άμεσα θα κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εξασφαλίσει κεφάλαια άνω του 1 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση του σημαντικού έργου της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, που είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο υποδομής αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Από αυτό το «πακέτο», ως γνωστόν τα 427 εκατ. ευρώ αφορούν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Κατά συνέπεια, απαιτούμενα κεφάλαια περίπου 600 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν από το ΕΣΠΑ της προγραμματικής περιόδου 2021-2027. Στο μεταξύ (με ημερομηνία δημοσίευσης 15/04) η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, γνωστοποίησε την πρόσκληση σε διαδικασία διαπραγμάτευσης συμβούλου, με αντικείμενο την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους για τον ΒΟΑΚ. Παράλληλα τρέχουν οι διαδικασίες για το τμήμα της παραχώρησης από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο, για το οποίο εκτιμάται ότι είναι θέμα χρόνου η κατάθεση της Περιβαλλοντικής Μελέτης στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider