Προχωρά βήμα-βήμα o νέος διαγωνισμός για το «Θριάσιο ΙΙ»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Προχωρά βήμα-βήμα o νέος διαγωνισμός για το «Θριάσιο ΙΙ»
Σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την προκήρυξη, εκ νέου, της δημοπράτησης για το mega project-εμπορευματικό κέντρο, στην μεγάλη έκταση των περίπου 1.500 στρεμμάτων που κατέχει ο ΟΣΕ στο Θριάσιο. Στον «αφρό» τα logistics.

Προχωρά βήμα-βήμα η διαδικασία για τη διακήρυξη, εκ νέου, του διαγωνισμού της «Λειτουργίας, Συντήρησης, Εκμετάλλευσης, Ολοκλήρωσης Μελετών και Κατασκευής Έργων καθώς και Προμήθειας Εξοπλισμού του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) του Θριασίου Πεδίου», του project που είναι γνωστό και ως «Θριάσιο ΙΙ». Πρόκειται για την μεγάλη έκταση των περίπου 1.500 στρεμμάτων που κατέχει ο ΟΣΕ στο Θριάσιο, όμορη αυτής των περίπου 580-600 στρεμμάτων. Τα τεύχη του νέου διαγωνισμού είναι σε φάση οριστικοποίησης, με τους όρους και το αντικείμενο του διαγωνισμού να είναι υπό αναθεώρηση με στόχο να καταστούν ελκυστικότεροι για τους επενδυτές, δεδομένου ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός «ναυάγησε».

Με πρόσφατη απόφασή της (ημερομηνία 5 Ιουλίου) η ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ (Δ/ΝΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ), της Γενική Γραμματείας Υποδομών, ενέκρινε το από 17-06-2021 Πρακτικό Αποσφράγισης Προσφορών της Επιτροπής Αποσφράγισης/ Αξιολόγησης Προσφορών και Διενέργειας της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, βάσει του οποίου ο φορέας «GRANT THORNTON ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ» ανέλαβε χρηματοοικονομικός σύμβουλος για τον διαγωνισμό (σύμβαση παραχώρησης). Η GRANT THORNTON με προσφορά 117.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 24%) και με έκπτωση 15,83%.

Επίσης, κατόπιν σχετικών ανάλογων διεργασιών, η «ΠΟΤΑΜΙΤΗΣ ΒΕΚΡΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ανακηρύχθηκε προσωρινός μειοδότης στη σχετική διαδικασία για αναζήτηση και εξεύρεση νομικού συμβούλου που θα βοηθήσει στην διαδικασία για τον νέο διαγωνισμό, με έκπτωση 0,72% (σύμβαση 138 χιλ. ευρώ).

Ρόλος των συμβούλων είναι η «υποβοήθηση στην εκπόνηση του τεύχους της Διακήρυξης του Διαγωνισμού, των Παραρτημάτων αυτής, του Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης και των λοιπών απαιτούμενων ενεργειών κατά τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση με Σύμβαση Παραχώρησης της Λειτουργίας, Συντήρησης, Εκμετάλλευσης, Ολοκλήρωσης Μελετών και Κατασκευής Έργων καθώς και Προμήθειας Εξοπλισμού του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) του Θριασίου Πεδίου και των παραρτημάτων αυτών».

Όπως προ περίπου διμήνου είχε αποκαλύψει στο insider ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, προωθείται η επαναδημοπράτηση του διαμετακομιστικού κέντρου του Θριασίου πεδίου με όρους πιο ανταγωνιστικούς και ελκυστικούς της προηγούμενης προσπάθειας προκειμένου να επιτευχθεί θετική έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Όπως και προχτές σημείωσε το insider σε θέμα για τον ΟΣΕ, πρόκειται για ένα έργο κομβικής σημασίας, καθώς το συγκρότημα του Θριασίου θα αποτελέσει, μαζί με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (γνωστό ως «Θριάσιο Ι»), το πρώτο ολοκληρωμένο και σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών στη χώρα, μέσω του οποίου θα επιτευχθεί η συγκέντρωση των περισσότερων σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων που είναι σήμερα διάσπαρτες στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας.

Στον ΟΣΕ επεξεργάζονται τρόπους και μοντέλα για να γίνουν ελκυστικότεροι οι όροι του διαγωνισμού ώστε αυτός να έχει αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας αλλά παράλληλα κεφαλαιοποιώντας τη δυναμική και την αξία των σιδηροδρομικών επενδύσεων με τον βέλτιστο τρόπο. «Ως εκ τούτου, εξετάζονται διαφορετικές λύσεις μεταξύ των οποίων η ενίσχυση του σιδηροδρομικού/μεταφορικού έργου ώστε να προκύψουν πρόσθετα έσοδα που θα αποτελέσουν πόλο έλξης για ιδιώτες επενδυτές», είχε αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Είναι προφανές ότι οι προοπτικές στην Ελλάδα για τον κλάδο των logistics δείχνουν ευοίωνες. Πρόσφατη ανάλυση της Alpha Bank για τον τομέα αυτόν «βλέπει» σημαντικό περιθώριο για επενδύσεις σε πάρκα εφοδιαστικής αλυσίδας, χώρους αποθήκευσης, λιμένες νήσων, στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και στη σύνδεσή του με τα λιμάνια της χώρας. Ο κλάδος των logistics έχει ήδη σημαντικό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία, καθώς αντιπροσωπεύει το 74% της Ακαθάριστης Παρούσας Αξίας (ΑΠΑ) και το 67% του κύκλου εργασιών των μεταφορών και της αποθήκευσης, καλύπτοντας το 5,5% της ΑΠΑ του συνόλου των οικονομικών δραστηριοτήτων της χώρας.

«Η βιομηχανία των logistics θα μπορούσε να αποτελέσει το 3% του ΑΕΠ», ανέφερε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2021 (Infrastructure & Transport Conference), δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο τα ευρύτερα σχέδια της κυβέρνησης για τον εν λόγω τομέα, στον οποίο, ως γνωστόν, οι περισσότεροι «παίκτες» του real estate και όχι μόνο το τελευταίο χρονικό διάστημα «ρίχνουν» επενδυτικά κεφάλαια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Κάνοντας αναφορά στο project του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο (το Θριάσιο Ι), ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι «το έργο θα υπηρετεί και ένα γενικότερο σχεδιασμό, ώστε η Ελλάδα να παίξει ρόλο στη βιομηχανία των logistics, ο οποίος θα μπορούσε να αποτελέσει και το 3% του ΑΕΠ. Σχεδιασμός που προϋποθέτει να ενώσουμε τα λιμάνια με το σιδηρόδρομο και με εμπορευματικά κέντρα».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider