Το «πράσινο φως» της ΡΑΕ απομένει, σύμφωνα με πληροφορίες του Insider.gr, για την έναρξη του Market Test από τη «Διώρυγα Gas», 100% θυγατρική της Motor Oil, για την πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) «Διώρυγα Gas», που σχεδιάζει ο πετρελαϊκός Όμιλος να αναπτύξει στην περιοχή του διυλιστηρίου του, στον κόλπο των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο.
Στόχος της Motor Oil είναι το Market Test να ξεκινήσει το αργότερο έως τον Νοέμβριο, στη βάση του χρονοδιαγράμματος που έχει θέσει, για την εμπορική «ωρίμανση» του έργου. Στο χρονικό διάστημα που θα μεσολαβήσει, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αναμένεται να έχει εγκρίνει τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τη διαχείριση και κατανομή δυναμικότητας αναφορικά με το προτεινόμενο έργο, έπειτα από σχετικό αίτημα που έχει υποβάλει η εταιρεία, ώστε να ξεκινήσει η Δοκιμή Αγοράς για τη διερεύνηση του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος αξιοποίησης της υποδομής.
Όπως συμβαίνει σε όλες ανάλογες διαδικασίες, το Market Test θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις, ξεκινώντας από την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος από υποψήφιους χρήστες του FSRU, με την υποβολή μη δεσμευτικών προσφορών για δέσμευση δυναμικότητας στο έργο. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η δεύτερη και τελική φάση, με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τους συμμετέχοντες.
Προχωρούν και οι τεχνικές μελέτες
Παράλληλα, προχωρούν οι τεχνικές μελέτες της φάσης FEED (Front End Engineering Design), οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν το αργότερο στις αρχές του επόμενου έτους, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου. Η αίσια έκβαση του Market Test θα ανοίξει τον δρόμο για τη λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης ώστε, όπως στοχεύει ο πετρελαϊκός Όμιλος, το αργότερο έως το τέλος του 2023 να τεθεί σε λειτουργία το FSRU.
Όπως έχει γράψει το Insider.gr, η πλωτή μονάδα σχεδιάζεται να αγκυροβοληθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου, ενώ μέσω ενός συστήματος υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών, θα συνδέεται με το εθνικό σύστημα μεταφοράς.
Το έργο προβλέπεται να διαθέτει δεξαμενή χωρητικότητας 130.000 -180.000 κυβ. μέτρων, ενώ η μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης της μονάδας θα είναι 300-500 κ.μ. LNG ανά ώρα. Έτσι η υποδομή θα μπορεί να τροφοδοτήσει το σύστημα σε ετήσια βάση με 2-3 bcm (δισεκατομμύρια κυβ. μέτρα) φυσικού αερίου. Παράλληλα, η πλωτή μονάδα θα είναι συμβατή και με υδρογόνο.
«Πύλη» εισαγωγής LNG στον Νότο
Η υλοποίησή του θα σηματοδοτήσει τη δημιουργία μίας ακόμη «πύλης» υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), με συνέπεια να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός, προς όφελος του Έλληνα καταναλωτή. Επίσης, θα συμβάλει στην ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού της εγχώριας αγοράς με φυσικό αέριο, αφού θα αυξήσει τη συνολική δυναμικότητα αποθήκευσης LNG κατά 80%.
Σημαντικά είναι επίσης τα οφέλη από τη χωροθέτησή του, δηλαδή το γεγονός ότι θα βρίσκεται στο κέντρο της κατανάλωσης του εθνικού συστήματος, όπως επίσης και κοντά στα μεγαλύτερα σημεία κατανάλωσης φυσικού αερίου στον Νότο καθώς και στις σχεδιαζόμενες μελλοντικές επεκτάσεις του δικτύου στην Πελοπόννησο.
Επίσης, θα διευκολύνει την περαιτέρω διείσδυση φυσικού αερίου σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, μέσω εφαρμογών LNG μικρής κλίμακας (small-scale LNG) ή «εικονικών αγωγών» συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG).