Οnline φαρμακεία: Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και το 2021

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οnline φαρμακεία: Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και το 2021
Άνοδο 20% και τζίρο 123, 5 εκατ. ευρώ κατέγραψαν τα Οnline φαρμακεία το α' εξάμηνο του έτους ενώ διεθνώς ο κλάδος θεωρείται ως ταχύτερα αναπτυσσόμενος του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στον κλάδο που εκτιμάται πως αποτελεί τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου, τα ελληνικά Οnline φαρμακεία συνεχίζουν τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφοντας άνοδο 20% και συνολικό τζίρο 123,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Η συγκεκριμένη τάση ανάπτυξης παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις διεθνών ερευνών που επικαλείται ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας, οι online αγορές από ψηφιακά φαρμακεία αναμένεται να ξεπεράσουν σε αξία τα 177 δισ. δολ. το 2026 σε συνταγογραφούμενα, μη-συνταγογραφούμενα φάρμακα, παραφάρμακα και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Το πρώτο τρίμηνο του 2021, οι επισκέψεις στα online φαρμακεία παγκοσμίως άγγιξαν τα 2,7 δισ. σε σύνολο 96 χωρών καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 43% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.

Στους παράγοντες που ευνοούν την ανοδική αυτή πορεία διεθνώς, συγκαταλέγονται αφενός η αλλαγή των αγοραστικών συνηθειών των καταναλωτών λόγω της πανδημίας αφετέρου η καθιέρωση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο.

Τα ελληνικά Online φαρμακεία σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group το διάστημα Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021,ουσιαστικά δηλαδή το πρώτο έτος της πανδημίας κατατάχθηκαν ένατα σε επισκέψεις ανά χίλιους κατοίκους, ανάμεσα τις κορυφαίες 20 χώρες. Το 2020 πραγματοποιήθηκαν κατά μέσο όρο 8 οnline επισκέψεις ανά Έλληνα κάτοικο σε κάποιο οnline φαρμακείο, με τη Σουηδία να αναδεικνύεται «πρωταθλήτρια» χώρα με 18 επισκέψεις ανά κάτοικο. Σημειώνεται ακόμη ότι η Ελλάδα παραμένει ανάμεσα στις πέντε χώρες από τις 96 που μελετήθηκαν, όπου οι κάτοικοι της δεν μπορούν να αγοράσουν online ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), με αποτέλεσμα οι αγορές των καταναλωτών στη χώρα μας να περιορίζονται σε καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής, βρεφικά και προϊόντα υγιεινής.

Έτσι οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2021, ήταν +41% τα συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +32% στα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +30% τα βρεφικά και παιδικά είδη, +26% διάφορα προϊόντα και +24% τα προϊόντα υγείας (όπως πχ οι φαρμακευτικές μάσκες).

Το μέσο αγοραστικό καλάθι διατηρήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2020 (€44,21 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ έναντι €43,36) ενώ η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε στα 4,4 τεμάχια με τα 2,1 από αυτά να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας. Τέλος οι καταναλωτές συνεχίζουν να προτιμούν mobile & tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών σε ποσοστό 60% έναντι των συσκευών desktop & laptops (40%).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider