Jumbo: H άνοδος των πωλήσεων, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και η αναβολή των νέων καταστημάτων

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Jumbo: H άνοδος των πωλήσεων, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και η αναβολή των νέων καταστημάτων
Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις της Jumbo το πρώτο εξάμηνο του έτους με τη διοίκηση της εταιρείας ωστόσο να εκφράζει προβληματισμό για «πιέσεις» από τις διεθνείς ανατιμήσεις και την αύξηση του μεταφορικού κόστους. Αναβολή στη λειτουργία των νέων καταστημάτων.

Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις του α΄ εξαμήνου κινήθηκαν ανοδικά ( +12,54% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο), οι διεθνείς ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες και ενέργεια καθώς και η κατακόρυφη αύξηση του μεταφορικού κόστους προκαλούν προβληματισμό στη Jumbo.

Η διοίκηση της εταιρείας, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων εξαμήνου, επισημαίνει μάλιστα το ενδεχόμενο τους πρώτους μήνες του νέου έτους η κατάσταση «να χειροτερεύσει προτού ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης οδηγήσει την λειτουργία της αγοράς σε μία κανονικότητα», με πιθανό επακόλουθο, όπως λέει, το 2022 να είναι ακόμη μία «χαμένη χρονιά», όπως είχε χαρακτηρίσει και τα δύο χρόνια της πανδημίας.

Ο Όμιλος, αν και όπως σημειώνει, δεν έχει περικόψει τις επενδύσεις του, προχωρά, λόγω της έλλειψης προϊόντων από την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά και τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις, σε αναβολή της λειτουργίας των νέων καταστημάτων και αποθηκών καθώς και του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία τα οποία είχαν προγραμματιστεί για το προσεχές διάστημα. Εξαίρεση αποτελεί το νέο ιδιόκτητο κατάστημα στην Craiova της Ρουμανίας, το οποίο έχει ήδη στελεχωθεί και θα λειτουργήσει έως το τέλος έτους. Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ άλλων σχεδιαζόταν έως το τέλος του έτους ένα νέο καταστήματα στην Ελλάδα, περίπου 9.000 τ.μ το οποίο ήδη είχε «αργήσει», λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στην αδειοδότηση των έργων εξαιτίας της πανδημίας. «Η μετάθεση της λειτουργίας των νέων χώρων, ενισχύει την εκτίμηση της διοίκησης ότι το 2021 θα είναι μία ακόμη χρονιά χωρίς δυνατή ανάπτυξη έναντι του υγιούς παρελθόντος» τονίζει η διοίκηση της Jumbo κάνοντας πάντως λόγο για «εξαιρετικά θετική εικόνα των αποτελεσμάτων κατά το πρώτο εξάμηνο ως αποτέλεσμα της αμυντικής στρατηγικής».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση της εταιρείας το προηγούμενο διάστημα σχετικά με το ζήτημα του μεταφορικού κόστους είχε κάνει λόγο για «άτυπο καρτέλ» και «αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων». Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα φερόταν να εξετάζει εναλλακτικά σενάρια για την προμήθεια προϊόντων με αναζήτηση προμηθευτών σε άλλες χώρες εκτός της Κίνας.

«Η συνεχιζόμενη άνοδος των πρώτων υλών και της ενέργειας με διψήφιο πρόσημο καθώς και το κόστος μεταφοράς που στην περίπτωση των Jumbo έχει δεκαπλασιασθεί και παραμένει σε μη βιώσιμα επίπεδα αποτελούν παράγοντες που εκτοξεύουν την πίεση από την πλευρά του κόστους» τονίζει στη χθεσινή ανακοίνωση ο Όμιλος προσθέτοντας ότι το κλείσιμο ή υπολειτουργία λιμανιών επιβαρύνει την κατάσταση στην ήδη διαταραγμένη εφοδιαστική αλυσίδα.

Όσον αφορά στις τιμές πώλησης των προϊόντων πάντως, η εταιρεία κάνει λόγο για «διατήρηση που χαρακτήρα της Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν επιλέγοντας μέχρι και την άρνηση επαναγορών σε πολλές κατηγορίες προϊόντων». Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται ακόμη και να αξιοποιήσει, όπως επισημαίνουν πηγές της εταιρείας μέρος της ρευστότητας που διαθέτει (χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού 755,45 εκατ. ευρώ) προκειμένου οι τιμές να μείνουν χαμηλά.

Αναλυτικά πάντως για το α΄ εξάμηνο του 2021, συνολικά οι πωλήσεις του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 313,78 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά +12,54% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (278,82 εκατ. ευρώ). Η μικτή κερδοφορία ανήλθε σε 166,52 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση +14,88% και το περιθώριο των μικτών κερδών του Ομίλου διαμορφώθηκε σε 53,07% ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα ήταν 51,99% λόγω διαχείρισης των αποθεμάτων. Τα Καθαρά Ενοποιημένα Κέρδη μετά από φόρους να διαμορφώθηκαν σε 67,18 εκατ. ευρώ έναντι των 49,81 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου, αυξημένα κατά +34,88%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Jumbo: Αυξημένα τα κέρδη μετά φόρων - Περίπλοκες οι συνθήκες στην τροφοδοτική αλυσίδα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider