Τις διαδικασίες ωρίμανσης του έργου της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης έως την Εθνική Οδό προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που άλλωστε έχει εξαγγείλει την δημοπράτηση, προσεχώς, αυτής της προέκτασης της Αττικής Οδού, ύψους σχεδόν 434 εκατ. ευρώ, με το παραδοσιακό κλασσικό δημόσιο μοντέλο, αν και ακόμα υπάρχουν ερωτήματα στην αγορά και στον κατασκευαστικό κλάδο για το κατά πόσο τελικά οι επεκτάσεις (π.χ. και η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως έως τη Λ. Βουλιαγμένης, σύνδεση με Ραφήνα και Λαύριο) συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ μείνουν… εκτός σύμβασης ή θα «μπλεχτούν» με τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, αποδείχθηκε ότι απαιτούνται νέες μελέτες (επέκταση του τεχνικού CUT & COVER, Οδοποιίας, Υδραυλικές, Στατικές, Η/Μ εγκαταστάσεων) για να προχωρήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες και να συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης για το έργο, καθώς από την παλιά σύμβαση (γίνεται αναφορά για 2008) εκκρεμούν υπόλοιπα στάδια-κατηγορίες μελετών που δεν είχαν εκπονηθεί σε προηγούμενες περιόδους (π.χ. γίνεται αναφορά για 2004 και οδικά έργα επί Ολυμπιακών Αγώνων) τόσο για τον βασικό άξονα της Λ. Κύμης όσο και για κάθετους-εγκάρσιους δρόμους.
Προς την κατεύθυνση αυτή προώθησε και στην ανάθεση της σύμβασης με τίτλο: «Παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών, στις διαδικασίες ολοκλήρωσης του έργου: “Ολοκλήρωση μελέτης Λεωφόρου Κύμης από Ελ. Λεωφ. Ελευσίνας – Σταυρού-Α/Δ Σπάτων (Αττική Οδός) μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) με Ε.Ο.Νο1”, η οποία αφορά σε Στατικές μελέτες (επέκταση του τεχνικού CUT & COVER)».
Σύμφωνα με την απόφαση, προκειμένου να καταστεί λειτουργικό το έργο της επέκτασης της Λ. Κύμης θα πρέπει να εκτελεστούν εργασίες που κρίθηκαν απαραίτητες. Προς την κατεύθυνση αυτή τροποποιήθηκαν και ανανεώθηκαν οι όροι έγκρισης της άδειας περιβαλλοντικής μελέτης και δόθηκε παράταση στην ισχύ της έως τις 05-08-2024.
Για την ωρίμανση των διαδικασιών της δημοπράτησης του οδικού έργου είναι αναγκαίο να και πρέπει να ολοκληρωθούν οι στατικές μελέτες της επέκτασης του τεχνικού CUT & COVER καθώς και της σήραγγας διαφυγής πεζών, όπως προέκυψαν από τις αλλαγές και τις απαιτήσεις της απόφασης ανανέωσης-τροποποίησης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Έτσι, η εταιρεία συμβούλων «ΝΑΜΑ» καλείται να συνδράμει τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών για το εν λόγω έργο.
Περαιτέρω, ακόμα σημαντικότερη είναι η διαδικασία αναζήτησης συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών στις διαδικασίες ολοκλήρωσης του έργου: «Ολοκλήρωση μελέτης Λεωφόρου Κύμης από Ελ. Λεωφ. Ελευσίνας – Σταυρού-Α/Δ Σπάτων (Αττική Οδός) μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) με Ε.Ο.Νο1», η οποία αφορά σε συμπληρωματικές μελέτες (Οδοποιΐας, Υδραυλικές, Στατικές, Η/Μ εγκαταστάσεων) και σύνταξη Τευχών Δημοπράτησης.
Όπως προκύπτει, προκειμένου να καταστεί λειτουργικό το έργο της επέκτασης της Λ. Κύμης θα πρέπει να εκτελεστούν εργασίες που κρίθηκαν απαραίτητες, μεταξύ των οποίων και συμπληρωματικές μελέτες οδοποιίας, Υδραυλικές, Στατικές, Η/Μ εγκαταστάσεων και σύνταξης Τευχών Δημοπράτησης, όπως για παράδειγμα σε ισόπεδους κόμβους (συμβολή Οθωνος και Λύρα), στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Λ. Κύμης στη δυτική πλευρά που βρίσκεται στην εγγύς περιοχή του νότιου στομίου της προβλεπόμενης σήραγγας. Επίσης θα διευθετηθούν ζητήματα αποχέτευσης/αποστράγγισης, για τεχνικά έργα γεφύρωσης του νέου αυτοκινητόδρομου, για κτήρια ελέγχου κ.α.
Κρίνεται λοιπόν από τις αρμόδιες αρχές απαραίτητη η συνεργασία με τεχνικό σύμβουλο που διαθέτει εμπειρία και εξειδικευμένα λογιστικά προγράμματα. Ο δε σύμβουλος, εκτός από την αναγκαία εκπόνηση μελετών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του μελετητικού αντικειμένου, θα αναλάβει και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού.
Ετσι, το υπ. Υποδομών καλεί τους φορείς: Γραφείο Δοξιάδη, ΝΑΜΑ και ΓΑΙΑΚΟΜ-ΚΙΩΝ-Σπυρόπουλος σε διαδικασία διαπραγμάτευσης για τη σύμβαση των 172,36 χιλ. ευρώ.