Στο κέντρο διαλογής των ΕΛΤΑ στην Αθήνα όπου κυκλοφορεί ένας στόλος από κίτρινα ρομπότ που ξεχωρίζουν την αλληλογραφία αναφέρεται δημοσίευμα του Reuters.
Όπως αναφέρεται, 55 μικρά, αυτόνομα, τετράτροχα ρομπότ -γνωστά ως AMR's- που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη, επιταχύνουν μια συχνά κοπιαστική εργασία.
Σκανάρουν τον ταχυδρομικό κώδικα, ζυγίζουν τα δέματα και με τη βοήθεια αισθητήρων, τα αδειάζουν στους σωστούς ταχυδρομικούς σάκους.
Τα ρομπότ είναι μέρος του προγράμματος ψηφιακής αναδιάρθρωσης της εταιρείας που έχει στόχο να διευκολύνει τη διαχείριση των ολοένα και αυξανόμενων δεμάτων του online shopping που άνθισε στη διάρκεια της πανδημίας.
«Μέχρι πρόσφατα, η διαλογή γινόταν χειρωνακτικά εν μέσω υψηλής ζήτησης και συχνά γίνονταν λάθη που προκαλούσαν καθυστερήσεις στις παραδόσεις και αυξημένα κόστη για την εταιρεία», δήλωσε στο Reuters ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, CEO των ΕΛΤΑ.
Τα ρομπότ μπορούν να διαχειριστούν έως και 168.000 δέματα βάρους έως 15 κιλών ημερησίως και χρειάζονται φόρτιση κάθε τέσσερις ώρες για διάστημα 5 λεπτών.
«Ο σκοπός δεν είναι να αντικατασταθούν οι εργαζόμενοι από τα ρομπότ, αλλά αντίθετα να ενισχυθεί το ανθρώπινο δυναμικό και να γίνει πιο αποτελεσματικό», δήλωσε ο Γ. Κωνσταντόπουλος.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο ρομποτικό σύστημα διαλογής, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης επιτυγχάνει:
Αύξηση ταχύτητας διαλογής κατά 250%
Διασφαλίζει παράδοση την επόμενη ημέρα (D+1)
Διαχειρίζεται αντικείμενα που αποτελούν περίπου το 80% των συνολικών αποστολών
Παρέχει αυτόματο υπολογισμό βάρους και τιμολόγηση των αντικειμένων
Μειώνει τα σφάλματα και αυξάνει την προστασία των αντικειμένων
Προσφέρει διαδικασίες διαλογής σε Covid Free περιβάλλον
.