Αλλάζει το χάρτη του online delivery το deal Efood - Kiosky's

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αλλάζει το χάρτη του online delivery το deal Efood - Kiosky's
Τι προβλέπει το deal - Ποια τα σχέδια της efood - Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες στην αγορά

Νέα μέρα στον κλάδο του λιανεμπορίου θα μπορούσε να φέρει το deal της μητρικής της efood, Delivery Hero με τις εταιρείες του Ομίλου Μούχαλη, το οποίο τελεί υπό έγκριση από την επιτροπή Ανταγωνισμού. Ο λόγος είναι ότι η ήδη κυρίαρχη efood ενισχύει την θέση της στη μικρή λιανική μέσα από το online κανάλι, αποκτώντας για πρώτη φορά και offline λιανεμπορική δραστηριότητα μέσω των φυσικών σημείων πρόσβασης που της προσφέρουν τα καταστήματα της Kiosky's. Κι όλα αυτά την ώρα που η αγορά του λιανεμπορίου αλλά και του e-commerce συνεχίζει την ανοδική πορεία που είχε ως εφαλτήριο την πανδημία.

Δυναμική είσοδος της efood στη μικρή λιανική

Να θυμίσουμε ότι βάσει της συμφωνίας που γνωστοποιήθηκε την Τετάρτη, ο όμιλος της Delivery Hero αποκτά το 100% της ALPHA Διανομές και εμμέσως στο 99% της ΙΝΚΑΤ του Ομίλου (kiosky’s). Ο γερμανικός όμιλος ωστόσο διατηρεί την επιλογή να αποκτήσει το 100% και των δύο άλλων πλατφορμών που ανήκουν στον όμιλο Μούχαλη, το delivery.gr και το e-table.gr.

Κατόπιν της εξαγοράς, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022, εφόσον λάβει το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η διανομή χονδρικής της ALPHA και τα καταστήματα και οι χώροι διανομής της ΙΝΚΑΤ καθώς και το δυναμικό των εταιρειών θα ενσωματωθούν πλήρως στο efood. Με τον τρόπο αυτό η efood θα αποκτήσει πρόσβαση σε περίπου 500 φυσικά σημεία πώλησης πανελλαδικά αξιοποιώντας το εκτεταμένο δίκτυο σημείων πώλησης και HUBS, της INKAT.

Στόχος σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η efood στο insider.gr είναι η επιτάχυνση της ανάπτυξης της υπηρεσίας quick commerce του efood αλλά και μεγέθυνση της υπηρεσίας διανομής προϊόντων μικρής λιανικής. Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία είχε κάνει ήδη βήματα προς αυτή την κατεύθυνση δημιουργώντας τα δικά της dark stores και εντάσσοντας στην εφαρμογή της είδη μικρής λιανικής στην κατηγορία Agora. Οι δύο εταιρείες μάλιστα είχαν αναπτύξει εδώ και καιρό συνέργειες προς αυτή την κατεύθυνση με την efood να παραδίδει είδη μικρής λιανικής εντός 25 λεπτών, μέσω του δικτύου των περιπτέρων και καταστημάτων Kiosky's.

Αξιοποιώντας ωστόσο το εκτεταμένο δίκτυο σημείων πώλησης και HUBS, που ανήκουν στην INKAT, το efood θα είναι πλέον σε θέση να εξυπηρετεί τους καταναλωτές σε 15 λεπτά ενώ στόχος είναι τα καταστήματα Kiosky’s και Kioskys convenience stores να προσφέρουν ακόμα πιο καινοτόμες υπηρεσίες προς τους καταναλωτές.

«Η Ελλάδα αποτελεί μια από τις κύριες αγορές της DH στην Ευρώπη, διαθέτοντας ήδη ισχυρή παρουσία στη χώρα, μέσω του efood. Με την εξαγορά η DH θα μπορέσει να διευρύνει το αποτύπωμα του efood στο χώρο του quick commerce και να εξυπηρετεί τους καταναλωτές σε 15 λεπτά. Η DH θα συνεχίσει παράλληλα και το πλάνο ανάπτυξης του efood, έχοντας εμπιστοσύνη στη δυναμική της ελληνικής αγοράς, η οποία βρίσκεται ακόμη
σε πρώιμο στάδιο, με τεράστια εντούτοις περιθώρια ανάπτυξης», ανέφεραν χαρακτηριστικά τα στελέχη του efood στο insider.gr.

Οι ισορροπίες στην αγορά

Πολλαπλασιαστή της δυναμικής του εν λόγω deal αποτελεί και η πίτα του food delivery η οποία μεγαλώνει με εκρηκτικούς ρυθμούς, προσελκύοντας το τελευταίο διάστημα επενδύσεις υφιστάμενων και νέων παικτών, αλυσίδων εστίασης και aggregators.

Οι νέες καταναλωτικές τάσεις για ευκολία, ταχύτητα και ευελιξία παράδοσης με τις οποίες η ελληνική αγορά εξοικειώθηκε εν μέσω Lockdown κι έκτοτε τις προτιμά σταθερά, έχουν ήδη φέρει εντυπωσιακές επιδόσεις σε όλο το φάσμα της αγοράς, με την μερίδα του λέοντος να πηγαίνει στα delivery apps και τις πλατφόρμες των aggregators τύπου efood και Wolt. Αυτός ήταν και ο λόγος που η ουκρανική Rocket, μετά τις Ουκρανία, Ολλανδία, Κύπρο και Γαλλία βρήκε ελκυστική την αγορά της Αθήνας και εγκαινίασε τη δραστηριότητά της σε αυτή. Πέρα μάλιστα από την Rocket, το ενδιαφέρον τους στη χώρα μας στρέφουν και μερικά ακόμα σχήματα του εξωτερικού, τα οποία σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, βολιδοσκοπούν την αγορά και μένει να αποφασίσουν αν θα εισέλθουν σε αυτή.

Ενδεικτικό της προαναφερθείσας πορείας είναι το γεγονός ότι βάσει των στοιχείων του ΓΕΜΗ οι ενάρξεις τέτοιων επιχειρήσεων εμφάνισαν μέσο ρυθμό άνω του 170% στο 12μηνο του προηγούμενου έτους.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια η efood η οποία έχει παρουσία στην τοπική αγορά από το 2012 και είναι πλέον μέλος του γερμανικού εισηγμένου ομίλου Delivery Hero, κατέχει τη μερίδα του λέοντος στο food delivery και εδώ και καιρό δρομολογεί την επέκτασή της σε νέα κανάλια, όπως η διανομή ειδών σούπερ μάρκετ μέσω της συνεργασίας με τον Σκλαβενίτη ή και ειδών φαρμακείου. Να θυμίσουμε ότι ο τζίρος της εταιρείας το 2020 ανήλθε σε 64,5 εκατ. ευρώ με αύξηση 49,4% και την ίδια χρονιά η εταιρεία ξεπερνούσε τα 15.000 συνεργαζόμενα καταστήματα, απασχολούσε 378 εργαζόμενους από 268 το 2019 αυξάνοντας παράλληλα και το δίκτυο των διανομέων της.

Όσο για τον Όμιλο Μούχαλη ο οποίος ξεκίνησε από ένα πρατήριο πώλησης καπνικών το 1974, εμφάνισε ενοποιημένο κύκλο εργασιών 328 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) μειωμένα κατά 31,4%, στα 6 εκατ. ευρώ. Η ΙΝΚΑΤ δε, η οποία αναπτύσσει τα περίπτερα Kiosky’s και το δίκτυο Kiosky’s Convenience Stores παρουσίασε τζίρο 54,8 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 5,36% σε σχέση με το 2019 και εμφανίζοντας ζημιές προ φόρων 718.589,84 ευρώ, έναντι κερδών 259.315,68 ευρώ. Οι προβλέψεις για την τρέχουσα χρονιά βέβαια είναι πιο αισιόδοξες με τα μέχρι σήμερα στοιχεία να δείχνουν αύξηση του τζίρου άνω του 40%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και αντίστοιχη αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης των καταστημάτων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

H efood εξαγόρασε την Kiosky's

Η efood απαντά: Μετατροπή των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου με αναγνώριση προϋπηρεσίας

Rocket: Νέος παίκτης στην αγορά του online delivery - Ποιoι είναι οι Ουκρανοί που θέλουν να συναγωνιστούν efood, Box και Wolt

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider