Την Πέμπτη 28/10, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε το νέο κεφάλαιο της εταιρείας Facebook, με τη μετονομασία της σε Meta.
Η αλλαγή ονομασίας της ανακοινώθηκε κατά την διάρκεια συνεδρίου εικονικής πραγματικότητας και όπως αναφέρει το δίκτυο CNBC αντανακλά τις αυξανόμενες φιλοδοξίες της εταιρείας για δραστηριοποίηση πέρα από τον τομέα των social media, στο metaverse, έναν κλασικό όρο επιστημονικής φαντασίας που έχει υιοθετήσει το Facebook για να περιγράψει το όραμά του για εργασία και παιχνίδι σε έναν εικονικό κόσμο.
Η κίνηση του Facebook θυμίζει μία παρόμοια κίνηση που έκανε η Google το 2015 με την αναδιοργάνωση της σε «Alphabet», μια συλλογή από εταιρείες που είναι σχεδιασμένες να χρησιμοποιούν τα κέρδη της Google και να τα επενδύουν σε «φουτουριστικά» σχέδια. Αυτά τα σχέδια λέγονται Other Bets και περιλαμβάνουν προγράμματα όπως αυτο - οδηγούμενα αυτοκίνητα... ή την θεραπεία για τον θάνατο.
Τα αποτελέσματα των τελευταίων έξι ετών της Alphabet δείχνουν τι μπορεί να περιμένει το Facebook, στα επόμενα βήματα, του, καθώς θα ξοδεύει δισεκατομμύρια για να κάνει την επιστημονική «φαντασία», επιστημονική «πραγματικότητα».
Βέβαια, η στρατηγική της Facebook φαίνεται να είναι πιο στοχευμένη από αυτή της Alphabet. Τι κοινά και τι διαφορές έχουν;
Ο Ζούκερμπεργκ δεν θα «εξαφανιστεί» όπως έκανε ο Λάρι Πέιτζ. Σύμφωνα με το CNBC, όταν η Google αναδιοργανώθηκε σε Alphabet ο συνιδρυτής και CEO, Λάρι Πέιτζ κράτησε μεν τη δουλειά του αλλα παρέδωσε τη διαχείριση της Google στον Σούνταρ Πιτσάι, και μετά «εξαφανίστηκε» από τη δημόσια θέα.
Και οι δύο εταιρείες αντλούν χρήματα από τις κερδοφόρες υπηρεσίες διαφήμισης για να επενδύσουν σε μελλοντικές τεχνολογίες. Παρά την εικόνα τελευταία τεχνολογίας και την στρατηγική καινοτομίας, οι δύο επιχειρήσεις πρακτικά προσφέρουν ψηφιακές διαφημίσεις και μάλιστα με πολύ μεγάλη επιτυχία. Μέχρι στιγμής, η τακτική άντλησης κερδών από τη μία εταιρεία για τη χρηματοδότηση της άλλης δεν δείχνει να έχει «δουλέψει» για την Alphabet, αναφέρει το CNBC και προσθέρει πως η Google έχει ήδη απορροφήσει «πίσω» μερικά από τα Other Bets της Alphabet, όπως την Nest. Παράλληλα, το τμήμα Other Bets έχασε 1,29 δισ. δολάρια το γ' τρίμηνο του 2021. Αυτό θα πρέπει να λειτουργήσει προειδοποιητικά για το Meta.
Πόσα χρήματα θα «επιτρέπεται» στον Ζούκερμπεργκ να ξοδέψει για τη δημιουργία το metaaverse. Ο Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε πως η Meta θα επενδύσει περίπου 10 δισ. δολάρια το 2022 για να προσλάβει προσωπικό και να σχεδιάσει τις νέες τεχνολογίες για το metaverse. Όμως εξήγησε επίσης πως πρόκειται για ένα project που θα πάρει σχεδόν 10 years για να ολοκληρωθεί. Αυτό σημαίνει πως θα γίνεται... ακριβότερο με τον καιρό και οι επενδυτές της Facebook ίσως δεν έχουν την υπομονή ή την πίστη πως θα το δουν να πραγματοποιείται.