Μεγάλα και σημαντικά έργα υποδομών, σε πολλά μέτωπα όπως το Μετρό, ο σιδηρόδρομος, οι οδικοί άξονες κ.α. αναμένεται προσεχώς να αναβαθμίσουν την εικόνα και τη ζωή στον Πειραιά, μετατρέποντας το λιμάνι σε κυκλοφοριακό κέντρο-κόμβο, αλλά και στην Δυτική Αττική (δυτικά προάστια Αθήνας)
Η ολοκλήρωση της Γραμμής 3 προς Πειραιά και η λειτουργία του Τραμ στην πόλη, ο νέος προαστιακός Δυτικής Αττικής με την επέκτασή τους προς Ελευσίνα και Μέγαρα, η οδική ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, ο κόμβος Σκαραμαγκά είναι μεταξύ τω υποδομών που προωθεί το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με στόχο την αναβάθμιση των περιοχών και την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο λεκανοπέδιο.
Πρόσφατα, ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, έσπευσε να αναφερθεί σε αυτά τα έργα που αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνηση. «Προχωράμε με ταχύτητα και την επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά, που θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022 με 3 νέους σταθμούς στα Μανιάτικα, τον Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο. Σημειώστε και ότι τις επόμενες μέρες θα δοθεί σε λειτουργία και το Τραμ στον Πειραιά, κάτι που θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο τη συγκοινωνιακή εικόνα της πόλης», σημείωσε ο Γ. Καραγιάννης, επισημαίνοντας ότι το μεγάλο λιμάνι θα γίνει κυκλοφοριακό κέντρο με το Μετρό και το Τραμ.
Επίσης, αναφέρθηκε και «στο νέο Προαστιακό Δυτικής Αττικής, μιας περιοχής ιδιαίτερα δυναμικής οικονομικά που ως τώρα ήταν εκτός συγκοινωνιακού χάρτη. Παράλληλα, είπε ότι χαρακτηρίστηκε έργο Εθνικού Επιπέδου η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, η οποία μαζί με την αναβάθμιση του ανισόπεδου Κόμβου Σκαραμαγκά, θα αποσυμφορήσουν την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού, τη Λεωφόρο Αθηνών και θα βελτιώσουν πολύ την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό.
Είναι προφανές ότι στην κυβέρνηση έχουν στόχο να βγάλουν τη Δυτική Αττική από την… απομόνωση αλλά και να αναβαθμίσουν το λιμάνι του Πειραιά ως συγκοινωνιακό κόμβο. Η υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος βέβαια είναι το μεγαλύτερο έργο στην ευρύτερη περιοχή, έχει ιστορία ετών και μένει να φανεί πότε και με ποιο τρόπο θα προχωρήσει. Οσον αφορά άλλο ένα σημαντικό έργο, εξίσου σημαντικό για τη Δυτική Αττική, αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα. Πρόκειται για το νέο κόμβο Σκαραμαγκά που βρίσκεται σε αδράνεια επί σειρά ετών. Η εκκίνηση των διαδικασιών είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς το κυκλοφοριακό χάος στη Λεωφόρο Σχιστού και στη Λεωφόρο Αθηνών επιδεινώνεται καθημερινά. Με την ολοκλήρωσή του θα υπάρξει απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ. Σχιστού, της Περιφερειακής Αιγάλεω με τη Λ. Σχιστού και την Αττική Οδό.
Σημειώνεται επίσης ότι εκτός από την προσθήκη 3 νέων σταθμών στη Γραμμή 3 προς Πειραιά (λειτουργία το καλοκαίρι 2022) σε ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, που θα συμπληρώσει το παζλ της σύνδεσης του λιμένα του Πειραιά, όχι μόνο Νίκαια, Νεάπολη, Κορυδαλλό και Αγία Βαρβάρα αλλά έως και το Αεροδρόμιο στα Σπάτα (χρόνος κάτω της μίας ώρας), αναμένεται και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ιλιον που θα βγάλει περαιτέρω από την απομόνωση περιοχές στα δυτικά της πόλης. Όπως ήδη έχει γίνει γνωστό, σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα περιλαμβάνεται σήραγγα 4,5 περίπου χιλιομέτρων με 3 σταθμούς (ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ) με το κόστος της εν λόγω επέκτασης να εκτιμάται από την Αττικό Μετρό σε 300 εκατομμύρια ευρώ.
Οσον αφορά στη νέα γραμμή 36 χλμ. προαστιακού σιδηροδρόμου από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα, με αυτήν ενώνεται αποτελεσματικότερα από πλευράς Μέσων Μαζικής μεταφοράς η Δυτική Αττική με την Αθήνα και την υπόλοιπη Αττική, βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων και των εργαζομένων στη Δυτική Αττική και δίνοντας πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων εφοδιασμού στην περιοχή. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ.