Προς τα τέλη Νοεμβρίου, αντί έως το πρώτο περίπου δεκαήμερο του μήνα, αναμένεται η κατάθεση των οικονομικών προσφορών από πλευράς των κατασκευαστικών ομίλων για τη μεγάλη επένδυση του Ελληνικού και ειδικότερα για τα έργα υποδομών όπως η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος και το συνολικό δίκτυο υποδομών, ύψους περίπου 250 με 300 εκατ. ευρώ, με το ακριβές ποσό να αναμένεται να προσδιοριστεί με την προκήρυξη.
Οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι είναι έτοιμοι να διεκδικήσουν τις συμβάσεις για τα πρώτα μεγάλα έργα που θα υλοποιηθούν προσεχώς στην mega επένδυση που προωθεί η Lamda Development στην έκταση του παλαιού αεροδρομίου. Ανάμεσα στις δημοπρατήσεις ξεχωρίζουν η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, τα οδικά δίκτυα, η κατασκευή των υποδομών και των δικτύων στο παραλιακό μέτωπο και πάνω από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, δίκτυα αποχέτευσης κ.α. Αν και αρχικά η διαδικασία αναμένονταν εντός των πρώτων 10-15 ημερών του μήνα, εντούτοις η κατάθεση των προσφορών πήγε για λίγο αργότερα ώστε να εξυπηρετήσει όλους τους εμπλεκόμενους.
Τα μεγάλα κατασκευαστικά σχήματα αναμένεται να δώσουν το παρών στις δημοπρατήσεις έργων, με τη Lamda να επιλέγει το μοντέλο της «κλειστής διαδικασίας», δηλαδή απευθύνοντας πρόσκληση σε συγκεκριμένα σχήματα ζητώντας σχετικές προσφορές, με τα γκρουπ των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, INTRAKAT, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ να «ετοιμάζονται».
Να σημειωθεί ότι δεν γίνεται λόγος για ιδιωτικά έργα που θα υλοποιηθούν από ιδιώτες και «τρίτους» (π.χ. για το Καζίνο, τα εμπορικά κέντρα άλλων ομίλων κ.α.) αλλά για τις εργασίες και τις προκηρύξεις που έχει προαναγγείλει η Lamda Development ως «πρώτο πακέτο», σχεδόν 300 εκατ. ευρώ, μέρος του οποίου θα «βγει» εντός του 2021.
Υπενθυμίζεται ότι στα έργα υποδομών της πρώτης πενταετίας (έως 2025) προβλέπονται έργα γενικότερα έργα υποδομών προϋπολογισμού 390 – 480 εκατ. ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (70-85 εκατ.), έργα στο Μητροπολιτικό Πάρκο (50-60 εκατ.), οδικά δίκτυα (45-57 εκατ.), δίκτυα υποδομών (44-54 εκατ.), έργα Τραμ (40-50 εκατ.) έργα όπως κατεδαφίσεις (35 με 42 εκατ.) χωματουργικά (32 – 40 εκατ. ) εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων κ.α. (22 με 27 εκατ.) και έργα στην παράκτια ζώνη (20 με 25 εκατ. ευρώ). Έχουν ξεκινήσει οι προπαρασκευαστικές εργασίες (π.χ. γεωτεχνικά, έργα ασφάλειας κλπ.) που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στους πρώτους μήνες του 2022. Όσο για τις κτιριακές αναπτύξεις της πρώτης πενταετίας, ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται σε 1,5 δισεκατομμύριο. Επίσης, προσεχώς αναμένονται νέα και για το εμπορικό κέντρο της Lamda Development στο Ελληνικό, στην πλευρά της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, που θα είναι πιθανώς το μεγαλύτερο καθώς έχει προϋπολογισμό άνω των 350 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, η Lamda προχωρά στην αξιολόγηση των προσφορών κοινοπρακτικών σχημάτων μεγάλων ελληνικών και ξένων τεχνικών εταιρειών για την υλοποίηση του Marina Tower στον Άγιο Κοσμά, το παραλιακό τμήμα της έκτασης του Ελληνικού, έργο συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ, με το κατασκευαστικό αντικείμενο να εκτιμάται σε 160 με 170 εκατ. ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στη διαδικασία συμμετείχαν τουλάχιστον 4 σχήματα και κοινοπραξίες, ανάμεσα στα οποία εγχώρια ονόματα όπως οι Intrakat (με τη γαλλική Bouygues), η ΑΒΑΞ (με την ιταλική Rizzani de Eccher), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Archirodon κ.α.
Να αναφέρουμε επίσης ότι πρόσφατα το fund Helikon φέρεται να πούλησε πάνω από 4 εκατ. μετοχές της εισηγμένης, καθώς το ιταλικό fund εμφανίζονταν να αναζητάει ρευστότητα για να συμμετάσχει στην ΑΜΚ της ΔΕΗ, ενώ χτεσινές πληροφορίες από χρηματιστηριακά γραφεία σημείωναν ότι ο Σπ. Λάτσης, βασικός μέτοχος της Lamda, προχώρησε σε αγορά πακέτου 1 εκατ. μετοχών στα 7,32 ευρώ, δείχνοντας και την εμπιστοσύνη του στον όμιλο και στο εγχείρημα του Ελληνικού.