Ο CEO της Tesla, Έλον Μασκ, δήλωσε ότι η υψηλή παραγωγή και οι ταμειακές ροές θα είναι το πραγματικό τεστ για την αντίπαλη αυτοκινητοβιομηχανία Rivian, η οποία είχε μια γιγάντια IPO την Τετάρτη και τώρα έχει αξία άνω των 100 δισ. δολαρίων.
«Υπήρξαν εκατοντάδες startups αυτοκινήτων, ηλεκτρικών και καύσης, αλλά η Tesla είναι η μόνη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία που πέτυχε παραγωγή μεγάλου όγκου και θετικές ταμειακές ροές τα τελευταία 100 χρόνια», είπε ο Μασκ σε tweet την Πέμπτη.
Και πρόσθεσε: «Ελπίζω να είναι (η Rivian) ικανή να επιτύχει υψηλή παραγωγή και ισοσκελισμένες ταμειακές ροές. Αυτή είναι η αληθινή δοκιμασία».
Η Rivian δεν κατέγραψε ποτέ έσοδα και αναμένει πωλήσεις λιγότερο από 1 εκατομμύριο δολάρια το γ’ τρίμηνο.
Ισχυρίζεται ότι έχει 55.400 προπαραγγελίες για τα R1S SUV και R1T pickup truck της και μια σύμβαση για την κατασκευή 100.000 ηλεκτρικών φορτηγών με την Amazon έως το 2030.
Αλλά η εμπιστοσύνη στη Rivian να συναρμολογήσει τα οχήματα και να τα παραδώσει με κερδοφόρο τρόπο αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο στοίχημα για τους επενδυτές που ήδη αποτιμούν την εταιρεία υψηλότερα από τους παραδοσιακούς γίγαντες Ford και General Motors.
Παρά την έλλειψη εσόδων, η Rivian συγκέντρωσε περίπου 12 δισ. δολάρια στο ντεμπούτο της στην αγορά, καθιστώντας την IPO της, τη μεγαλύτερη στον κόσμο φέτος. Η δημόσια εγγραφή «έστεψε» επίσης τη Rivian τη δεύτερη πολυτιμότερη κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων στις ΗΠΑ μετά την Tesla.
Μετά τις δύο πρώτες ημέρες συναλλαγών της το 2010, η Tesla είχε κεφαλαιοποίηση λίγο πάνω από 2 δισ. δολάρια. Εν τω μεταξύ, τόσο άξιζε μόνος του ο Αρ Τζέι Σκάριντζ, ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, μετά τη δεύτερη μέρα της εταιρείας του στη Wall Street.
Οι μετοχές της Rivian σημείωσαν άνοδο 57% τις δύο πρώτες ημέρες τους στον Nasdaq. Ο Σκάριντζ, ο οποίος ίδρυσε τη Rivian το 2009, κατέχει 17,6 εκατομμύρια μετοχές, αξίας 2,2 δισ. δολαρίων, με βάση την τιμή κλεισίματος της μετοχής την Πέμπτη στα 122,99 δολάρια.
«Αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τα τμήματα φορτηγών, SUV και crossover καθώς μας παρείχαν μια τεράστια ευκαιρία να δείξουμε πώς ένα καθαρό όχημα, εστιασμένο στην τεχνολογία θα μπορούσε να εξαλείψει τους αποδεκτούς από καιρό συμβιβασμούς», έγραψε ο Σκάριντζ στο ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας για την IPO της.
«Θέλαμε να καθιερώσουμε την επωνυμία μας παρέχοντας έναν συνδυασμό αποτελεσματικότητας, απόδοσης στο δρόμο, ικανότητας εκτός δρόμου, λειτουργικής χρησιμότητας και βελτίωσης του προϊόντος που απλά δεν υπήρχε στην αγορά».
Η Rivian έχει «κυνηγήσει» πολλούς πρώην υπαλλήλους της Tesla, συμπεριλαμβανομένων βασικών μηχανικών που βοήθησαν στην κατασκευή του Tesla Model 3.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Μασκ προκαλεί την Rivian. Τον περασμένο μήνα έγραψε στο Twitter «τα πρωτότυπα είναι ασήμαντα σε σύγκριση με την παραγωγή κλίμακας και τις εφοδιαστικές αλυσίδες».
Photo: GettyImages/Ideal Image