Τι σημαίνει για την ελληνική αγορά το deal της Unilever με το CVC για το Lipton

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι σημαίνει για την ελληνική αγορά το deal της Unilever με το CVC για το Lipton
Η Unilever πουλά τον παγκόσμιο βραχίονα τσαγιού στους Αμερικανούς του CVC έναντι 4,5 δισ. ευρώ. Γιατί προχώρησε στην πώληση και τι σηματοδοτεί το deal για την Ελλάδα. Ο communication manager της ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas μιλά στο insider.gr και αποκρυσταλλώνει τη συμφωνία

Καμία επίδραση στις δραστηριότητες της εταιρείας ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas δεν έχει, για την ώρα, το νέο μεγάλο deal μεταξύ της μητρικής, Unilever, με το αμερικανικό fund CVC Capital Partners.

Όπως ανακοινώθηκε επίσημα, η Unilever κατέληξε σε οριστική συμφωνία για την πώληση του παγκόσμιου βραχίονα τσαγιού στους Αμερικανούς του CVC, έναντι τιμήματος 4,5 δισ. ευρώ. Το αμερικανικό fund αποκτά την εταιρεία Ekaterra που δραστηριοποιείται στην παγκόσμια αγορά τσαγιού, με ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο 34 brands, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα Lipton, PG Tips, Pukka Herbs και TAZO. Για το 2020 η Ekaterra εμφάνισε έσοδα ύψους 2 δισ. ευρώ, ενώ η πώλησή της σηματοδοτεί την ολοκλήρωση μιας διαδικασίας που διήρκησε πάνω από δύο χρόνια.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2022, ενώ η Unilever θα διατηρήσει τις δραστηριότητες τσαγιού σε Ινδία και Ινδονησία, καθώς και τα συμφέροντά της στο joint venture με την PepsiCo για το εμφιαλωμένο τσάι.

«Καμία επίδραση στην ελληνική αγορά»

«Η εν λόγω συμφωνία δεν έχει άμεση επίδραση στις δραστηριότητες της εταιρείας στην Ελλάδα», εξηγεί στο insider.gr ο Δημήτρης Χαζάπης, communication manager της ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas.

Στην Ελλάδα, συνεχίζει, η διανομή τσαγιού θα συνεχιστεί κανονικά. Όπως σπεύδει μάλιστα να τονίσει, δεδομένου ότι η συμφωνία πώλησης της εταιρείας Ekaterra στο CVC αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2022, «αντιλαμβάνεται κανείς ότι είναι πάρα πολύ νωρίς για να σημειωθούν οι οποιεσδήποτε αλλαγές».

Σύμφωνα με τον κ. Χαζάπη, η πρόθεση για αλλαγή στο portfolio της εταιρείας ήταν γνωστή εδώ και καιρό. «Είναι αναμενόμενο ότι λόγω της έντονης δραστηριοποίησης του CVC στην Ελλάδα, η συμφωνία για την Ekaterra να μην περνάει στα ψιλά. Πρόκειται για μια παγκόσμια συμφωνία που θα επιτρέψει στην Ekaterra και τα brands της να αναπτυχθούν ακόμη περισσότερο», παραδέχεται ο ίδιος.

Αν παρακολουθήσει άλλωστε κανείς προσεκτικά τις κινήσεις του αμερικανικού fund, αντιλαμβάνεται ότι η συνεχής δραστηριοποίησή του στον κλάδο των τροφίμων είναι μια διεθνής πρακτική του και όχι ένα φαινόμενο που σημειώνεται επί ελληνικού εδάφους.

Γιατί η Unilever πουλά τις δραστηριότητες τσαγιού

«Η εξέλιξη του χαρτοφυλακίου μας σε πεδία υψηλότερης ανάπτυξης αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της Unilever. Η απόφασή μας να πουλήσουμε την Ekaterra καταδεικνύει την πρόοδο που συντελείται στην κατεύθυνση επίτευξης των στόχων μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Unilever, Alan Jope, σχολιάζοντας το deal.

Όπως, ωστόσο, αποκαλύπτουν διεθνή μέσα ενημέρωσης, η πώληση της Ekaterra απαλλάσσει τη Unilever από ένα «βαρίδι» στην κερδοφορία της εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς όσο αλλάζουν οι προτιμήσεις των καταναλωτών, τόσο αποδυναμώνεται η ζήτηση για μαύρο τσάι.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο Jope επιχειρεί να αντιστρέψει την εικόνα της Unilever, καθώς η μετοχή της δέχεται πιέσεις και η εταιρεία δίνει μάχη να παραμείνει ανταγωνιστική στη σκιά των υψηλών πληθωριστικών πιέσεων στις αναδυόμενες αγορές, που αποτελούν και τη μεγαλύτερη πηγή των εσόδων της.

Πλέον τα σχέδια της εταιρείας επικεντρώνονται σε πεδία υψηλότερης ανάπτυξης, όπως τα plant-based τρόφιμα, η διατροφή και τα premium προϊόντα ομορφιάς, ώστε να αυξηθούν οι πωλήσεις.

Μια από τις παλαιότερες πολυεθνικές εταιρείες…

Η Unilever είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες διανομής καταναλωτικών αγαθών στον κόσμο - βρετανικών και ολλανδικών συμφερόντων – με έδρα στο Λονδίνο και το Ρότερνταμ.

Με ιστορία 120 χρόνων, είναι μια από τις παλαιότερες πολυεθνικές εταιρείες στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη, ενώ τα προϊόντα της είναι διαθέσιμα σε περίπου 190 χώρες. Σχεδόν 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον πλανήτη χρησιμοποιούν τα προϊόντα της.

Η Unilever απασχολεί σήμερα 149.000 ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ παράγει και διαθέτει περίπου 400 μάρκες προϊόντων.

Αυτά περιλαμβάνουν τρόφιμα και ποτά (περίπου το 40% των εσόδων της εταιρείας), προϊόντα καθαρισμού, προϊόντα ομορφιάς και προϊόντα προσωπικής φροντίδας.

Για το 2020, κατέγραψε τζίρο 51 δισ. ευρώ, με το 58% να πραγματοποιείται στις αναδυόμενες αγορές, ενώ 25 εκατομμύρια πωλητές λιανικής συνθέτουν το παγκόσμιο δίκτυό της.

Συνολικά 13 από τις μάρκες προϊόντων έκαναν πωλήσεις άνω του 1 δισ. ευρώ την περυσινή χρονιά.

Η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas

Στην Ελλάδα, η Unilever δραστηριοποιείται με την επωνυμία ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas Α.Ε., διαθέτοντας στο χαρτοφυλάκιό της πληθώρα προϊόντων στους τομείς των τροφίμων, των παγωτών, της οικιακής και προσωπικής φροντίδας και υγιεινής.

Η εταιρεία μετρά ήδη 60 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, διαθέτει τρεις εγκαταστάσεις (γραφεία, εργοστάσιο και κέντρο logistics), δραστηριοποιείται σε 26 κατηγορίες προϊόντων με περίπου 1.400 κωδικούς, ενώ απασχολεί περί τους 500 εργαζομένους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

CVC Capital: «Πολύ κοντά» στην εξαγορά των δραστηριοτήτων τσαγιού της Unilever έναντι 5 δισ. δολαρίων

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider