Μικροδάνεια, νέα εργαλεία για τους εμπόρους και βιώσιμη ανάπτυξη, είναι μερικά από τα επόμενα βήματα της Skroutz, της εταιρείας που έκανε τα πρώτα της βήματα ως εφαρμογή σύγκρισης τιμών και μέσα στα χρόνια εξελίχθηκε στη δημοφιλέστερη πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών (marketplace), με τζίρο που έφτασε την τρέχουσα χρονιά το 1 δισ. ευρώ. Παράλληλα βέβαια η εταιρεία θα συνεχίσει την ανάπτυξη του δικτύου διανομής στο τελευταίο μίλι Skroutz Last Mile και την επέκταση των σημείων αυτόματης παραλαβής δεμάτων Skroutz Points, υπηρεσίες που σύστησε στο κοινό τo 2021.
«Το 2021 παρουσιάσαμε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης το “Skroutz Plus”, ξεκινήσαμε ένα δίκτυο θυρίδων, τα “Skroutz Points” και παρουσιάσαμε τη δική μας λύση για το last mile. Για την συνέχεια, δεσμευόμαστε περισσότερο από ποτέ να δημιουργήσουμε εκπληκτικές εμπειρίες για τους χρήστες, τους καταναλωτές και τους εμπόρους μας» τονίζει ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Skroutz, Γιώργος Χατζηγεωργίου, σε ανάρτησή του στο Linkedin, σχετικά με το όραμα και τα πλάνα της εταιρείας.
Buy Now Pay Later και άλλες δυνατότητες πληρωμών
Ειδικότερα και σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο επικεφαλής της, η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει καινοτόμα για τα ελληνικά δεδομένα, μοντέλα πληρωμών για τους 1,2 εκατ. καταναλωτές, που αγοράζουν από το Skroutz.
Για το λόγο αυτό σχεδιάζει να προσθέσει στις επιλογές πληρωμής της, τη δυνατότητα «Buy Now Pay Later» (BNPL), μια μορφή μικροδανεισμού για αγορές μικρής αξίας που πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά. Το μοντέλο BNPL (Αγόρασε τώρα-Πλήρωσε αργότερα) το οποίο είναι ήδη ήδη δημοφιλές στο εξωτερικό, δίνει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα προϊόν πληρώνοντάς μόνο μια προκαταβολή και ξεπληρώνοντάς το σε μεταγενέστερο χρόνο, χωρίς την χρήση της πιστωτικής τους κάρτας. Η δυνατότητα δίνεται με την βοήθεια εξειδικευμένων εφαρμογών (Affirm/ Klarna κ.ά.) και συνήθως δεν επιβαρύνεται με τόκους, αν ακολουθήσει κανείς το πλάνο πληρωμών/δόσεων που έχει οριστεί εξ αρχής, κάτι δηλαδή σαν άτοκες δόσεις.
Επιπλέον η εταιρεία η οποία έχει ήδη εισάγει την πληρωμή με δόσεις μέσω πιστωτικών καρτών, θα ενσωματώσει στην πλατφόρμα της και άλλες δημοφιλείς επιλογές πληρωμής όπως PayPal, Google ή Apple Pay, εντός του 2022.
Επέκταση Skroutz Last Mile και Skroutz Points
Στα σχέδια της επόμενης χρονιάς περιλαμβάνεται και η επέκταση του δικτύου διανομής της, ονόματι Skroutz Last Mile.
«Δέσμευσή μας είναι η λειτουργική αριστεία, για το λόγο αυτό θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την ταχύτητα και την αξιοπιστία των παραδόσεων δίνοντας στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηγεωργίου. Στόχος για το 2021 είναι οι παραδόσεις των προϊόντων να γίνονται μια ημέρα μετά την αγορά ενώ ειδικά οι καταναλωτές στην Αθήνα θα έχουν την δυνατότητα να παραλαμβάνουν εντός μιας ώρας επιλεγμένους κωδικούς προϊόντων.
Παράλληλα βέβαια θα πολλαπλασιαστούν και οι θυρίδες αυτόματης παραλαβής προϊόντων που ξεκίνησαν το 2021, με την προσθήκη 220 νέων Skroutz Points σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Η εταιρεία εντός του 2022 θα επεκτείνει το δίκτυο των “Skroutz Points” από 24 που έχει σήμερα μόνο στην Αθήνα σε τουλάχιστον 250 σε Αττική και Θεσσαλονίκη» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Να θυμίσουμε ότι τα γνωστά smart lockers, έχουν τοποθετηθεί μέχρι στιγμής σε πρατήρια καυσίμων Avin, σε πάρκινγκ Cityzen αλλά και εντός καταστημάτων Goody’s. Οι πελάτες του Skroutz λαμβάνουν ένα sms με τον προσωπικό τους κωδικό μόλις το προϊόν που έχουν παραγγείλει παραδοθεί στην θυρίδα του Skroutz Point και μπορούν να την επισκεφτούν για να παραλάβουν μέσα σε τρεις ημέρες. Ανάλογοι με το σημείο που βρίσκεται το Skroutz point είναι και οι χρόνοι δυνατότητας παραλαβής, δηλαδή τα «smart locker» εντός καταστημάτων λειτουργούν τις ίδιες ώρες με τα καταστήματα ενώ αυτά που βρίσκονται σε πρατήρια καυσίμων παραμένουν για περισσότερη ώρα ανοιχτά.
Προσφορές και άλλα οφέλη στο Skroutz Plus
Παράλληλα η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει με ειδικές προσφορές κι άλλα οφέλη και το πρόγραμμα πιστότητας Skroutz Plus, το οποίο εγκαινιάστηκε πριν από περίπου έξι μήνες και μετρά ήδη 50 χιλιάδες ενεργά μέλη.
Δεδομένου μάλιστα ότι η ραχοκοκαλιά της ανάπτυξής αυτής της υπηρεσίας είναι οι έμποροι σχεδιάζει να υιοθετήσει διάφορες πρωτοβουλίες που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησής τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία σχεδιάζει να παρέχει λύσεις αποθήκευσης και συσκευασίας στους εμπόρους του marketplace, καθώς και άλλα εργαλεία που θα τους επιτρέψουν να ενσωματωθούν με το Skroutz όσον αφορά τη διαθεσιμότητα αποθεμάτων και προϊόντων.
Παράλληλα μάλιστα σχεδιάζει να προσφέρει στους εμπόρους πρόσβαση σε κεφάλαια κίνησης ώστε να μπορούν να ανανεώσουν τα αποθέματά τους ή να καλύψουν άλλες καθημερινές ανάγκες τους.
Ανάπτυξη με κριτήρια ESG στην «εμπορική γειτονιά» του Skroutz
Για το επόμενο έτος, η εταιρεία δεσμεύεται να υιοθετήσει και στρατηγικές βιώσιμης ανάπτυξης, υιοθετώντας πρόσθετα κριτήρια ESG στην στρατηγική της. Στόχος να αντικαταστήσει σημαντικό μέρος του στόλου της με ηλεκτρικά οχήματα - ήδη το 10% του στόλου των 300 οχημάτων της Skroutz είναι ηλεκτρικό - αλλά και να μειώσει περαιτέρω τα πλαστικά υλικά συσκευασίας.
Βασικός στόχους για την συνέχεια είναι βέβαια και η μετατροπή του Skroutz από marketplace σε μια «εμπορική γειτονιά», όπως επισημαίνει ο ιδρυτής της. «Φανταστείτε να έχετε πρόσβαση σε εκατομμύρια προϊόντα που σας ενδιαφέρουν και μια ζωντανή κοινότητα συνεργατών που μοιράζονται τις εμπειρίες τους, ανεβάζουν βίντεο με κριτικές, δίνουν ή ζητούν συμβουλές. Δηλαδή μια τεράστια, βασισμένη στα ενδιαφέροντα σας, κοινωνική εμπειρία αγορών στην τσέπη σας». Οι προαναφερθείσες δυνατότητες που θυμίζουν κοινωνικό δίκτυο συνδυασμένο με marketplace, θα ξεκινήσει να αναπτύσσεται σταδιακά από τον Απρίλιο του 2022 στην ειδική εφαρμογή του Skroutz (iOS, Android).
Σημειωτέον ότι το Skroutz ξεκίνησε την επιχειρηματική του διαδρομή το 2005, και μέσα στην τελευταία διετία έχει σχεδόν τριπλασιάσει το προσωπικό του, από τα 250 στα 700 άτομα. Μόνο το 2021 η εταιρεία προχώρησε σε 280 προσλήψεις. H πλατφόρμα έχει σήμερα 1,2 εκατ. χρήστες του Marketplace της και σκοράρει 81% στο δείκτη ικανοποίησης πελατών. Το 2021 συνεργάστηκε με 9.000 εμπόρους πραγματοποιώντας συναλλαγές αξίας 1 δισ. Όσο για το Skroutz Last Mile, διαθέτει 300 βαν, 34 εκ των οποίων είναι ηλεκτρικά, 400 οδηγούς και 24 smart lockers, έχοντας πραγματοποιήσει 1 εκατ. παραδόσεις.