Αστείρευτη «δίψα» για επενδύσεις στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αστείρευτη «δίψα» για επενδύσεις στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού
Οι κινήσεις των ισχυρών «παικτών» του κλάδου και η έντονη κινητικότητα των τελευταίων μηνών. Τι σχεδιάζουν ΒΙΚΟΣ, ΧΗΤΟΣ, ΘΕΟΝΗ. Τι σηματοδοτούν τα πρόσφατα deals ΛΟΥΞ-ΔΙΡΦΥΣ και PepsiCo Hellas - N.U. AQUA.

Αστείρευτη είναι η… δίψα για επενδύσεις στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού, με τους ισχυρούς «παίκτες» της αγοράς να βγάζουν ένα ένα τα όπλα από τη φαρέτρα τους και να ετοιμάζονται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις και το 2022.

Όπως έχει φανεί εδώ και καιρό, ο κλάδος του εμφιαλωμένου νερού είναι ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος κλάδος που διεκδικεί με αξιώσεις ολοένα και υψηλότερα μερίδια αγοράς. Το 2021 αποδείχθηκε μια χρονιά έντονων διεργασιών, ενώ οι καλά γνωρίζοντες πρόσωπα και καταστάσεις προαναγγέλλουν ακόμη μεγαλύτερη κινητικότητα τη νέα χρονιά.

Επένδυση 22 εκατ. ευρώ από τη ΒΙΚΟΣ

Μόλις πριν από ένα 24ωρο, η ηπειρώτικη ΒΙΚΟΣ ανακοίνωσε την ανέγερση μιας νέας μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι Ιωαννίνων, σε μια επένδυση που έφτασε τα 22 εκατ. ευρώ.

Το νέο - υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο στο Καλπάκι του Δήμου Πωγωνίου περιλαμβάνει δύο γραμμές παραγωγής (γυαλί και can) της κορυφαίας γερμανικής εταιρείας KRONES, ενώ αποτελεί μια σημαντική αναπτυξιακή επένδυση, η οποία ενισχύει το επιχειρηματικό αποτύπωμα, αλλά και την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας εμφιάλωσης νερού.

Η νέα εγκατάσταση έρχεται μετά την ολοκλήρωση ενός επίσης μεγάλου επενδυτικού πλάνου, ύψους 25 εκατ. ευρώ, την τελευταία πενταετία και αποτελεί συνέχεια της μεθοδικής στρατηγικής εξέλιξης και ανάπτυξης που ακολουθεί με συνέπεια η εταιρεία.

Η νέα μονάδα έχει δυνατότητα να παράγει 42.000 αλουμινένιες συσκευασίες (cans) ανά ώρα και 20.000 γυάλινες φιάλες ανά ώρα. Η νέα παραγωγή έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα παραγωγή - 359.000 ανά ώρα - ανεβάζοντας τη συνολική δυναμικότητα της εταιρείας στις 421.000 φιάλες ανά ώρα.

Η νέα μονάδα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία έως τον προσεχή Σεπτέμβριο, καθώς οι κατασκευαστικές και τεχνικές εργασίες είναι σε πλήρη εξέλιξη. Η νέα εγκατάσταση θα καταλαμβάνει 8.800 τ.μ. (παρασκευαστήριο, εμφιαλωτήριο, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι), ενώ με την ολοκλήρωση της νέας μονάδας η συνολική επιφάνεια των κτηριακών εγκαταστάσεων της εταιρείας θα ξεπερνούν τα 87.000 τ.μ.

Η ΒΙΚΟΣ, ως μια από τις πλέον γνωστές και καταξιωμένες εταιρείες στον χώρο των εμφιαλωμένων νερών, θέτει διαρκώς στόχους για ακόμη υψηλότερες επιδόσεις.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ, για το εντεκάμηνο του 2021 οι πωλήσεις του εμφιαλωμένου νερού ΒΙΚΟΣ σημείωσαν σημαντική αύξηση, τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία. Ο ρυθμός ανάπτυξης σε όγκο της κατηγορίας εμφιαλωμένου νερού στην αγορά των σούπερ μάρκετ έφτασε στο 5,8%, ενώ για την εταιρεία ο ρυθμός ανάπτυξης ανήλθε στο 17,7%, αποδεικνύοντας τη δυναμική του brand.

Από πλευράς όγκου πωλήσεων, το μερίδιο αγοράς που κατέκτησε το brand ΒΙΚΟΣ για τους 11 μήνες του τρέχοντος έτους ανήλθε στο 17,4%, όταν οι έτεροι Ηπειρώτες (το νερό ΖΑΓΟΡΙ της ΧΗΤΟΣ) καταλαμβάνουν μερίδιο επίσης 17,4% και το εμφιαλωμένο νερό ιδιωτικής ετικέτας έχει μερίδιο της τάξης του 29,6%.

Οι πολλά υποσχόμενες συνεργασίες της ΧΗΤΟΣ

Από την πλευρά της η ΧΗΤΟΣ έχει ήδη βάλει «πλώρη» ώστε να καταστεί πρωταγωνίστρια σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιείται το 2022, ενισχύοντας διαρκώς τη δυναμική της και εμπλουτίζοντας το χαρτοφυλάκιό της με αναγνωρισμένα brands.

Η εταιρεία που εμφιαλώνει το Φυσικό Μεταλλικό Νερό «ΖΑΓΟΡΙ» υποδέχεται τη νέα χρονιά με ακόμη περισσότερες προτάσεις για τον καταναλωτή, με νέα προϊόντα και συσκευασίες, στο πλαίσιο του επενδυτικού πλάνου που υλοποιεί. Η ηπειρώτικη εταιρεία εμφιάλωσης νερού κατόρθωσε να διατηρήσει το θετικό της πρόσημο καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, παραμένοντας μια υγιής επιχείρηση, ενώ πλέον έχει ήδη αρχίσει να σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της με ορίζοντα τη μετά την πανδημία εποχή.

Από την αρχή του 2022 και σε δύο πολύ σημαντικά deals, η εταιρεία έχει αναλάβει την εμπορία και διακίνηση του συνόλου του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της Green Cola Hellas, αλλά και την αποκλειστική διανομή, εμπορία, merchandising και marketing των κορυφαίων προϊόντων Evian και Ferrarelle, μετά τη στρατηγική της συνεργασία με τη γαλλική Danone Waters, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμφιαλωμένου νερού στον κόσμο.

Η συνεργασία με τη Green Cola Hellas αφορά στην εγχώρια αγορά, καλύπτοντας το δίκτυο της χονδρικής και της λιανικής, ενώ μέσω αυτής, η ΧΗΤΟΣ ισχυροποιεί έτι περαιτέρω τη θέση της στον κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών.

Την ίδια στιγμή, τo Εvian είναι η κορυφαία -παγκοσμίως- premium μάρκα εμφιαλωμένου φυσικού μεταλλικού νερού από τις γαλλικές Άλπεις, ενώ το Ferrarelle είναι η Νο.1 μάρκα φυσικώς αεριούχου φυσικού μεταλλικού νερού στην ιταλική αγορά. Η προσθήκη του Evian και του Ferrarelle, water-partners τoυ επίσημου Οδηγού Michelin, στο προιοντικό χαρτοφυλάκιο της ΧΗΤΟΣ, ενισχύει τη θέση της στην εγχώρια premium αγορά HORECA. Για πρώτη φορά λανσάρονται στην ελληνική αγορά το ανθρακούχο νερό Evian σε γυάλινη φιάλη 750ml και το φυσικώς αεριούχο νερό Ferrarelle 750ml. Η γκάμα των προϊόντων περιλαμβάνει επίσης τους ταχυκίνητους κωδικούς Evian, σε PET και rPET φιάλες για τη ζεστή αγορά (σούπερ μάρκετ κ.ά.).

Παράλληλα, πριν μερικούς μήνες η ΧΗΤΟΣ ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην εξαγορά του 100% της εταιρείας εμφιάλωσης νερού, ΖΗΡΕΙΑ ΕΠΕ.

Επένδυση 10 εκατ. ευρώ από τη ΘΕΟΝΗ

Μια επένδυση, συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ, για τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής και νέου κέντρου αποθήκευσης και παροχής υπηρεσιών logistics, ανακοίνωσε μέσα στον Ιανουάριο και η εταιρεία ΘΕΟΝΗ, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση που δέχεται για το φυσικό μεταλλικό νερό, τόσο από την εγχώρια όσο και από τη διεθνή αγορά.

Σφραγίζοντας μια νέα εποχή για το δυναμικά αναπτυσσόμενο ελληνικό brand εμφιάλωσης νερού, η νέα γραμμή αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2022 και προβλέπεται να αυξήσει τον όγκο παραγωγής κατά 60% των φιαλών ανά ημέρα σε συσκευασίες των 500ml & 1500ml. Στόχος της εταιρείας είναι να καλυφθεί η τεράστια ζήτηση του καλοκαιριού στην Ελλάδα, αλλά και στις διεθνείς αγορές, καθώς πρόσφατα έπεσαν οι υπογραφές για μία μεγάλη εμπορική συμφωνία στις ΗΠΑ. Το νέο κέντρο logistics στην περιοχή του Ελληνόπυργου Μουζακίου θα λειτουργήσει εκμεταλλευόμενο την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στη διαχείριση των προϊόντων και θα είναι ενεργειακά πράσινο εκμεταλλευόμενο τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στις εγκαταστάσεις του.

Το deal Λουξ Μαρλαφέκας με τη Δίρφυς

Τον περασμένο Νοέμβριο η ελληνική εταιρεία αναψυκτικών και χυμών Λουξ Μαρλαφέκας απέκτησε το 42,34% των μετοχών της εταιρείας εμφιάλωσης Νερού Δίρφυς έναντι 1,2 εκατ. ευρώ, μέσα από τη διαδικασία πλειστηριασμού.

Με αυτή την εξαγορά, η αχαϊκή Λουξ ανατρέπει τα δεδομένα, αφού εξασφάλισε το «εισιτήριο» εισόδου της στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, διευρύνοντας το χαρτοφυλάκιό της και διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, σε μια περίοδο, μάλιστα, που η πορεία της χαρακτηρίζεται σταθερά ανοδική.

«Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που το 42,34% των μετοχών της εταιρείας ανήκουν πλέον στη μεγαλύτερη, αμιγώς ελληνική εταιρεία αναψυκτικών και χυμών, τη Λουξ Μαρλαφέκας. Η εταιρεία Δίρφυς εφαρμόζει επιχειρηματικό σχέδιο που περιλαμβάνει αύξηση της παραγωγικής ικανότητας με σεβασμό στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ανάπτυξη των πωλήσεων και σχεδιασμό νέων προϊόντων με έμφαση στην ποιότητα και στην καινοτομία. Θα μοιραστούμε το όραμα μας για τη Δίρφυς με τον νέο μέτοχο, προσβλέποντας σε στενή συνεργασία μαζί του. Δυναμικά εγκαινιάζουμε μια νέα εποχή για τη Δίρφυς, καθώς πλέον η Λουξ αποτελεί στρατηγικό επενδυτή της», δήλωνε, κατά την ολοκλήρωση του deal, o κάτοχος του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Δίρφυς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νικόλαος Σέρρας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Λουξ Μαρλαφέκας, Γιάννης Μαρλαφέκας, σχολίαζε πως «η πρόοδος που έχει σημειώσει η Δίρφυς τα τελευταία χρόνια επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για μια αναπτυσσόμενη εταιρεία και ότι η εξαγορά του 42,34% των μετοχών της είναι μια στοχευμένη επένδυση στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού για τη Λουξ».

Συνεργασία PepsiCo Hellas - N.U. AQUA για επαναλειτουργία του εμφιαλωτηρίου Λουτρακίου

Η στρατηγική συνεργασία του Ομίλου της PepsiCo Hellas με τη N.U. AQUA ανακοινώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, με στόχο την άμεση επαναλειτουργία της εμβληματικής μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού Λουτρακίου Κορινθίας. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ, η οποία, στην πλήρη ανάπτυξή της, θα υπερβεί τα 55 εκατ. ευρώ.

Η αγοράστρια εταιρεία N.U. AQUA με νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και διαδικασίες πρόκειται να προχωρήσει στην παραγωγή ενός νέου φυσικού μεταλλικού νερού, το οποίο η PepsiCo Hellas, μέσα από το ισχυρό, πανελλαδικό εμπορικό της δίκτυο, θα το διανέμει σε ολόκληρη την επικράτεια, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την ευρύτατη γκάμα των προϊόντων της και επεκτείνοντας την παρουσία της στην αγορά και ειδικά στον τομέα της εστίασης.

«Για εμάς στην PepsiCo Hellas πρόκειται για την υλοποίηση ενός σημαντικού στόχου, την επαναλειτουργία ενός ιστορικού εμφιαλωτηρίου, όπου παραγόταν το εμβληματικό φυσικό μεταλλικό νερό ΗΒΗ Λουτράκι. Παρά την οικονομική κρίση και τις πρωτοφανείς συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, η PepsiCo Hellas συνεχίζει την υλοποίηση του στρατηγικού της σχεδίου με πυξίδα την ενίσχυση των επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας τόσο για την ανάπτυξη και παραγωγή νέων προϊόντων όσο και για την αναβάθμιση και ενίσχυση του δικτύου διανομής και πωλήσεών της στην αγορά», είχε δηλώσει, κατά την ανακοίνωση του deal το περασμένο φθινόπωρο, η γενική διευθύντρια της PepsiCo Hellas, Δέσποινα Τσαγγάρη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Βίκος: Επένδυση 22 εκατ. ευρώ σε νέα μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης στο Καλπάκι Ιωαννίνων

Συνεργασία PepsiCo και N.U. AQUA για τη λειτουργία του εμφιαλωτηρίου Λουτρακίου

ΧΗΤΟΣ: Εξαγόρασε την εταιρεία εμφιάλωσης νερού ΖΗΡΕΙΑ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider